Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 22 feb 2010 15:39

johndoe schreef:Ik neem aan dat jullie allemaal in Bocholt zijn geweest om de fiets te bestellen?

Was er nog een probleem met de taal? Spraken ze allemaal nederlands als 2e taal, lopen er een aantal nederlanders rond of was het echt behelpen?


Heb bij Rose 2x zelf een fiets gekocht en was beide keren zeer tevreden. Ik heb begrepen dat er 3 verkopers zijn die goed nederlands spreken. Die heb ik niet getroffen maar het ging prima. Met catalogus en computer geen enkele verwarring gehad.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

fish
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:53

fish 22 feb 2010 16:11

De dag dat ik er was waren er meerdere nederlandstalige verkopers. Daar kun je gewoon naar vragen.
De duitse verkopers spreken daarnaast ook een aardig woordje nederlands aangezien ze net over de grens zitten en ze veel nederlandse klanten krijgen.
Ik zou er heen gaan als ik jou was en je de optie hebt. Kun je je nog eens laten nameten en de fietsen live zien. Is toch altijd net even anders dan van een plaatje van het internet. Daarnaast is het ook gewoon een mooie winkel om te zien.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:

\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'

elvis
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:59

elvis 02 mar 2010 16:17

Hallo, mijn naan op het forum is Elvis, ik las al een behoorlijke lange tijd mee op het forum. Echter mijn ding was het freeriden/mountainbiken/downhill/bikepark gebeuren. Echter al mijn dikke banden fietsen zijn verkocht, en stap nu over op de dunne bandjes. Besteld bij Red Bull en alweer een kleine maand binnen.
Via de site besteld, Pro Sl 4400, blauw van kleur, afgemonteerd met Sram force 2010.
Maat is 63, voorzien van een polar cs 200cad, waar ik nu volgens mij al spijt van heb. SPD-sl pedalen. Compact crank en Easton E70.
Het shiften met de Double tap van Sram is even wennen, maar prettig. (had vroeger Shitmano op de racer, kan vergelijken, vind deze erg prettig en mooier om te zien)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 mar 2010 22:19

Gave fiets, met een kleur waar weinigen voor zouden kiezen. Toch vind ik die kleur juist erg geslaagd. Valt in ieder geval op.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 mar 2010 23:54

Toffe en unieke fiets!

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 03 mar 2010 10:03

Gave fiets in een hele gave kleur. Had hem in deze kleur ook op Bikemotion gezien. Ik vond hem in eerste instantie niet geweldig, maar zo in het zonnetje is het een prima fiets.

Ik weet niet of ik het goed zie (kan ook een schaduw zijn, maar zie wel een tie-wrap) maar volgens mij zit je snelheidssensor van Polar aan de achterkant van je voorvork. Ik zou hem aan de voorkant monteren om inslag tussen je voorvork te voorkomen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

elvis
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:59

elvis 03 mar 2010 11:03

Ik ga inderdaad die sensor omdraaien, ik heb daar dus nog niet zelf aan gedacht, bedankt voor de tip, en misschien dat het zenden ontvangen verhaal dan ook beter gaat.
Hij zit inderdaad redelijk uit het zicht van de ontvanger, ik had hem al iets naar buiten gedraaid hielp ook niet.

ga het vanmiddag omdraaien, thanx voor het idee.

En het blauw is inderdaad blauw!!!!

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 03 mar 2010 12:17

Hoezo heb je spijt van je Polar? Liever een uitgebreidere gekocht? Of een andere reden?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

elvis
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:59

elvis 03 mar 2010 12:50

Het lijkt, let wel lijkt, dat het ding regelmatig op pauze springt en niet constant verbinding heeft om de juiste km/snelheid door te geven.

fish
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:53

fish 03 mar 2010 13:20

@ Elvis: Wat een prachtige fiets zo! Ik heb lang over de blauwe zitten twijfelen en uiteindelijk niet gedaan omdat ik hem in de winkel er wat te donker uit vond zien maar zo in de zon: WAUW! Erg geslaagd.

Je Polar aan de voorkant zo hoog mogelijk zetten hielp bij mijn polar cs 400 erg goed.
Gaat de pauze functie alleen aan als je langzaam fietst dan kun je de auto pauze functie ook nog uitzetten.
De magneet moet ook wel echt heel dicht langs de snelheidsmeter komen om goed het signaal door te blijven geven.
Een andere optie schijnt een sterkere magneet te zijn als dit niet lukt (niet zelf geprobeerd).

Kijk ook eens onder de zoekfunctie daar is veel geschreven over problemen met de Polar oplossen.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:

\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'

luukvd
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jan 2010 03:00

luukvd 03 mar 2010 13:56

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet mooi vind. En de naam "Red Bull" doet ook niet erg origineel aan..

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 03 mar 2010 14:00

Vind het wel een mooi kleurtje en frame. Echter vind ik de zadelpen, spacers en stuurpen minder geslaagd (zalpen is niet mijn smaak). De spacers en stuurpen zullen wel noodzaak zijn maar mooi is anders.

Plaats reactie