Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 jul 2010 22:22

Nice bike :-). Maar had je die lelijke bidonnen er niet even vanaf kunnen halen voor de foto. Zal hem binnenkort eens in reallife komen bewonderen.

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 22 jul 2010 23:29

Oei Oei wat mooi.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 22 jul 2010 23:53

Ziet er zeer mooi uit (ook in reallife)! Alleen merkte ik tijdens de testrit(training) nog niet veel van het nieuwe materiaal..

comebackkid
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:30

comebackkid 23 jul 2010 00:40

Ikke wel :D, soww wat een verschil met mn oude bike. Nog even wennen aan sram, ff schoenplaatjes iets bijstellen en ik ga als een trein!

zola1978
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2008 15:40

zola1978 24 jul 2010 09:02

http://www.bdc-forum.it/images/pdf/cannondale11.pdf

Catalogus van Cannondale 2011, als ik me niet vergis.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2010 09:39

ComebackKid schreef:Ikke wel :D, soww wat een verschil met mn oude bike. Nog even wennen aan sram, ff schoenplaatjes iets bijstellen en ik ga als een trein!



wat vind je er fijn aan?

Ik heb twee weken een supersix tot mijn beschikking, campa record afgemonteerd, eerlijk gezegd was ik gisteren niet in een jubelstemming. Maar was dan ook moe, ik ga deze weken maar wat rijden en kijken of ik vriendjes kan worden met de fiets.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 24 jul 2010 12:02

superrose schreef:
ComebackKid schreef:Ikke wel :D, soww wat een verschil met mn oude bike. Nog even wennen aan sram, ff schoenplaatjes iets bijstellen en ik ga als een trein!



wat vind je er fijn aan?

Ik heb twee weken een supersix tot mijn beschikking, campa record afgemonteerd, eerlijk gezegd was ik gisteren niet in een jubelstemming. Maar was dan ook moe, ik ga deze weken maar wat rijden en kijken of ik vriendjes kan worden met de fiets.


Sow, dat is vervelend Rose. Lijkt mij ook wel wat!

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2010 20:02

marcello schreef:
superrose schreef:
ComebackKid schreef:Ikke wel :D, soww wat een verschil met mn oude bike. Nog even wennen aan sram, ff schoenplaatjes iets bijstellen en ik ga als een trein!



wat vind je er fijn aan?

Ik heb twee weken een supersix tot mijn beschikking, campa record afgemonteerd, eerlijk gezegd was ik gisteren niet in een jubelstemming. Maar was dan ook moe, ik ga deze weken maar wat rijden en kijken of ik vriendjes kan worden met de fiets.


Sow, dat is vervelend Rose. Lijkt mij ook wel wat!



jahaa het is echt afzien heh :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fransoos
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 jun 2007 00:16

fransoos 24 jul 2010 23:29

de kogel is door de kerk...
Deze namiddag m'n synaps high mod ultegra versie 2011 besteld. Met wat geluk moet ik hem in september hebben. Wordt dus vermoedelijk hopen op oktober en nog een mooi najaar...

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 25 jul 2010 03:03

superrose schreef:
marcello schreef:
superrose schreef:


wat vind je er fijn aan?

Ik heb twee weken een supersix tot mijn beschikking, campa record afgemonteerd, eerlijk gezegd was ik gisteren niet in een jubelstemming. Maar was dan ook moe, ik ga deze weken maar wat rijden en kijken of ik vriendjes kan worden met de fiets.


Sow, dat is vervelend Rose. Lijkt mij ook wel wat!



jahaa het is echt afzien heh :)


Nu ben ik benieuwd of een Cervelo high-end CF 'race' frame (kweet ff niet meer welke je had bereden) nu meer comfortabel is dan een Cannondale SuperSix? Misschien dat je afziet omdat de SuperSix zo stijf is? :D
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 25 jul 2010 10:56

Maakt geen fluit uit. Een frame veert niet (ruitvorm kan niet veren). Comfort wordt bepaald door stuur/stuurlint, vork, zadel en wielen/banden de rest doet er heel weinig toe. Cannondale stuur beter rechtdoor (voelt stabieler) dan sommige andere frames maar gaat dan weer iets trager/minder nerveus een bocht door (zou voor de gemiddelde koper een plus moeten zijn).

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 jul 2010 13:03

dat is grappig wat je nu zegt want vooral in bochten vond ik m erg anders, maar dat is logisch, ik ga zo even er mee rijden.
Het is idd wel een fiets die rechtdoor wilt, maar dan op een lichtere manier dan die tank waar ik zelf op rijd en de cervelo waar ik toen op reed leek meer te snijden in bochten zeg maar.

Wat betreft comfort, daar is het de fiets niet voor, het ding is natuurlijk gemaakt voor de koers. Als ik comfort wil is de synapse veel lekkerder.


Maarre ik moet wel toegeven dat waar die cannondale mee afgemonteerd is toch wel errug lekker is (komt dit uit uit mijn mond??????)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie