Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 31 mei 2011 01:47

Na mijn crash (Rabo cycle tocht) de dag erop van de trap gegleden en op schouderbladen terecht gekomen (au). Resultaat: aan beide kanten gekneusde ribben. Heel handig met slapen....
Vorige week 2x gefietst. Heel voorzichtig aan.Fietsen ging wel, aanzetten niet, staan en 'dansen' helemaal niet.
Vandaag woon - werk Delft - A'dam. Ging best aardig. Hartslag minstens 10 te hoog, maar wel kracht. 'dansen' ging iets.. niet echt fijn maar hoefde niet meteen te gaan zitten. Met de wind deels in de rug toch 32.5 gemiddeld over 70km.

Vandaag was ook een testje voor de Ardechoise week met Cycletours. Moest ff weten of dat nog wel haalbaar was. Zal geen toptijden rijden, maar over twee weken moet het toch beter gaan.


eelcoz

eelcoz 31 mei 2011 22:14

Na de regen van vanochtend een duurrit richting Lauwersoog gemaakt. Via Adorp-Garnwerd-Ezinge-Wehe den Hoorn naar het Wad gereden, daarna via de Westpolder richting Friesland. Burum-Gerkeklooster-Douzum-Boerakker-Leek-Hoogkerk-Groningen, en ik was weer thuis. Totaal 108 km.

Ik moet wel zeggen dat de omgeving me hier een beetje begint te vervelen. Ieder weiland is hetzelfde, en ieder dorp bestaat uit rode bakstenen huizen met in het midden van het dorp een kerk, cafe en basisschool. Gelukkig ga ik over 2.5 week naar Frankrijk voor vakantie.:D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jun 2011 10:49

Hé, dan hadden we wel samen kunnen rijden, want heb ik op hetzelfde tijdstip min of meer dezelfde rit gemaakt, al ben ik niet westelijker dan Lauwersoog gekomen. Bij mij was de brug voor Wehe den Hoorn overigens kaput, dus ik moest omrijden.

Ik kwam uit op 98 km met 29.5 gemiddeld in D1. Op de Bianchi gereden (wegen waren nat) en dat beviel goed. Blijft een prima fiets. Paar keer gestopt om het zadel bij te stellen. Cannondale stuur beviel prima, mooie vlakke bovenkant.

Met dit soort weer wordt de omgeving inderdaad wat saai. Het wordt tijd dat het weer Z wind wordt, dan kunnen we weer in Drenthe fietsen. Dat is IMHO verreweg het mooiste hier in de regio.

eelcoz

eelcoz 01 jun 2011 11:09

[quote="havana"]Hé, dan hadden we wel samen kunnen rijden, want heb ik op hetzelfde tijdstip min of meer dezelfde rit gemaakt, al ben ik niet westelijker dan Lauwersoog gekomen. Bij mij was de brug voor Wehe den Hoorn overigens kaput, dus ik moest omrijden.

[/quote]

Bedoel je de brug over het Reitdiep tussen Saaksum en Wehe den Hoorn? Hoe laat was je daar? Ik rond half 2/kwart voor 2, en toen wilde die brug in eerste instantie ook niet dicht. Na zo'n 10 minuten lukte het gelukkig toch.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jun 2011 14:17

Klopt. Dan zijn we elkaar echt nét misgelopen :) Misschien een idee voor een topic "BIJNA een forumlid gespot" :D

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 jun 2011 14:40

[quote="havana"]Met dit soort weer wordt de omgeving inderdaad wat saai. Het wordt tijd dat het weer Z wind wordt, dan kunnen we weer in Drenthe fietsen. Dat is IMHO verreweg het mooiste hier in de regio.[/quote]
:D Je route laat je bepalen door de wind? Met de shifters regel je de intensiteit, niet met de route... ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jun 2011 14:41

Ik laat inderdaad mijn route bepalen door de wind, of althans meestal wel. Vind het mentaal stukken fijner om terugweg wind mee te hebben. Het fijne van Groningen is dat hier ook echt kan; in Amsterdam is trainen naar het N en W niet fijn / mogelijk.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 jun 2011 14:44

[quote="havana"]Ik laat inderdaad mijn route bepalen door de wind, of althans meestal wel. Vind het mentaal stukken fijner om terugweg wind mee te hebben. [/quote]

Zo denk ik er ook over.
Als je toch vermoeid bent dan is de wind in de rug wel lekker.
Zal morgen helaas niet kunnen met de noordenwind.:(

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 01 jun 2011 22:09

+1, hier idem.
Ga morgen naar Leeuwarden en dan is 200 km wind tegen niet lekker....
Overmorgen weer terug en dan heb ik hem als het goed is in de rug...:-)
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 02 jun 2011 01:42

Ik heb eigenlijk liever eerst wind tegen. Mentaal werkt het bij mij net andersom. Als ik terug wind mee heb ben ik al wat vermoeider en dan heb ik voor mijn gevoel niet genoeg profijt van de wind mee.
Vanavond even een snel, kort rondje met 3 keer max de heuvel op. Heino, lemelerveld,lemelerberg, luttenberg en de bergweg.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 02 jun 2011 11:08

Hier idem dito, elke rit wordt gepland mbv knmi en google earth. Gisteren Veenendaal - Barneveld - Putten - Harderwijk - Spakenburg - Nijkerk - Barneveld - Veenendaal. Goed voor 110 km en tweede helft wind mee..
my third love

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 02 jun 2011 15:51

Vanochtend om 07:00 vertrokken voor een ritje in dit mooie weer.
Eerst dwars afgestoken richting Kreileroord en daar via de Zuiderkwelweg naar Medemblik.
Vanaf Medemblik over de dijk richting Hoorn.
Helaas werd het me moeilijk gemaakt omdat ze de dijk aan het verstevigen zijn vanaf Enkhuizen.
Iets onder Hoorn dwars door de Beemster naar Alkmaar en vanaf daar rustig terug naar Anna Paulowna.
Totaal 149 km weggefietst in prachtig weer.

Plaats reactie