Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 23 aug 2011 22:00

Krijg waarschijnlijk binnenkort m'n TT frame van Dengfu binnen.
Klopt het dat ik ongeveer 25% van het factuurbedrag een extra kosten kwijt ben?
Dus 19% BTW en 6% douanekosten?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

funlovinbiker
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 apr 2010 18:03

funlovinbiker 23 aug 2011 22:31

Volgens de regelgeving wel maar ik was minder kwijt. Waarschijnlijk omdat ze de kosten lager in hebben geschat.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 24 aug 2011 09:25

koppi schreef:Ik ben ook benieuwd naar de vergelijking en met name de resultaten!

Ik verbaas me dat Fiets hier geen test voor opzet. Fiets is er toch voor de consument en niet de fabrikant? Wanneer iemand met Chinarello of een eigen verzonnen naam op zijn frame wil fietsen, lijkt het me dat dit juist de mogelijkheden vergroot om tegen een goed bedrag een leuke hobby te hebben of dat duidelijk wordt dat dergelijke frames niet te vertrouwen zijn.

Duidelijk is wel dat invoer van nep-artikelen strafbaar is.
De douane zal deze artikelen bij invoer in beslag nemen (zie http://www.douane.nl/particulier/reizig ... age-12.htm). (hoewel er mogelijk een escape bestaat van 3 artikelen persoonlijk invoeren, maar denk dat dit niet opgaat in dit geval).
http://www.fiets.nl/2011/07/29/chinarel ... osten-iii/" onclick="window.open(this.href);return false;

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 24 aug 2011 12:40

Om hier een gefundeerde mening/aankoop-beslissing op te baseren gaat te ver. Het is enkel een gebruikerservaring van 1 gebruiker.
Op de meetgegevens na hebben we hier net zoveel aan als aan de ervaringen die we in dit topic al hebben gelezen. En ook daar betreft het enkel de gegevens van dit specifieke frame.

Maar, wel vermakelijk om te lezen! En goed dat Fiets voor dit fenomeen niet de ogen sluit.
(zoals op dit forum wel de gebruikers/importeurs van Chinarello's gecensureerd werden).

ps. wat is er met de FM028 gebeurd? En deden de beschreven problemen zich daar ook voor?
Anima Sana In Corpore Sano.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 aug 2011 14:11

koppi schreef:Ik ben ook benieuwd naar de vergelijking en met name de resultaten!

Ik verbaas me dat Fiets hier geen test voor opzet. Fiets is er toch voor de consument en niet de fabrikant? ).
Ja allemaal leuk en aardig maar zonder de fabrikanten c.q adverteerders zou het blad waarschijnlijk meer dan het dubbele moeten kosten en het is even de vraag of er dan nog veel lezers overblijven. Begrijp best dat ze er daarom enigszins terughoudend mee omgaan. Neemt niet weg dat een leuke test zoals die waar ze nu mee bezig zijn altijd welkom is natuurlijk. En de fabrikanten moeten ook onder ogen zien dat ze het toch nooit echt tegen kunnen houden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 aug 2011 15:01

danoontje schreef: (zoals op dit forum wel de gebruikers/importeurs van Chinarello's gecensureerd werden).
Er is een groot verschil tussen merkloze frames importeren of een exacte kopie. Het 100% kopieerwerk is sowiso tegen de wet en wordt dus niet gestimuleerd.
Is een heel duidelijke scheiding dus.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 aug 2011 15:32

Met de huidige testen die alle fietsbladen doen heeft 't helemaal geen zin om 1 Chinarello met 1 Pinarello te vergelijken. 99% van de geteste frames hebben prima meetwaardes, de 1 net wat stijver dan de ander. Wat mij een stuk interessanter lijkt is om eens te kijken naar de consistentie tussen frames die eender moeten zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 24 aug 2011 16:09

Vandaag stond de postbode voor mn deur met een heel groot pakket met allemaal Chinese tekens erop. Mijn FM028! Op de post gegaan in Hong Kong op 9 augustus, sinds 12 augustus bij de douane en vandaag (24 aug) afgeleverd. Ik moest 42,- bijbetalen.

De doos:
Afbeelding

Alles netjes verpakt:
Afbeelding

Afbeelding

Eerste impressie is goed, alles ziet er netjes afgewerkt uit. Ik mis de zadelpenklem, maar die heb ik ook niet specifiek besteld dus dat is mijn eigen schuld denk ik :) De afwerking (matt 3k) is ietsje lichter dan ik had verwacht. Ik heb net al even met het balhoofd zitten spelen, en ik denk dat ik hier en daar een klein beetje moet bijschuren. Er zitten wat kloddertjes hars waardoor de boel niet in 1 keer past. Ik heb alles ook gewogen met mijn huistuinenkeuken weegschaal: 1,2 kilo voor het 60cm frame, 0,4 voor de volledige vork, 0,2 voor de zadelpen.

Toevallig begint voor mij vandaag ook een ruime week vakantie, dus genoeg tijd om te klussen. Ik ga het frame opbouwen met Ultegra 6600 triple, Pro vibe 7s stuur+pen, Fizik Arione zadel. Zadel plus stuurlint wordt wit. Wielen ben ik nog naar op zoek :)

funlovinbiker
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 apr 2010 18:03

funlovinbiker 24 aug 2011 22:32

Succes met de opbouw. Ben benieuwd naar het eind resultaat en je ervaringen.

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 25 aug 2011 09:43

Kan iemand mij vertellen of dit soort leveranciers winkels/kantoren hebben in Hong Kong, Chengdu, Peking of Shanghai? Heb er wel veel gevonden in Xiamen, maar daar kom ik helaas niet.
my third love

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 25 aug 2011 19:24

Snuf schreef:Vandaag stond de postbode voor mn deur met een heel groot pakket met allemaal Chinese tekens erop. Mijn FM028! Op de post gegaan in Hong Kong op 9 augustus, sinds 12 augustus bij de douane en vandaag (24 aug) afgeleverd. Ik moest 42,- bijbetalen.

De doos:
Afbeelding

Alles netjes verpakt:
Afbeelding

Afbeelding

Eerste impressie is goed, alles ziet er netjes afgewerkt uit. Ik mis de zadelpenklem, maar die heb ik ook niet specifiek besteld dus dat is mijn eigen schuld denk ik :) De afwerking (matt 3k) is ietsje lichter dan ik had verwacht. Ik heb net al even met het balhoofd zitten spelen, en ik denk dat ik hier en daar een klein beetje moet bijschuren. Er zitten wat kloddertjes hars waardoor de boel niet in 1 keer past. Ik heb alles ook gewogen met mijn huistuinenkeuken weegschaal: 1,2 kilo voor het 60cm frame, 0,4 voor de volledige vork, 0,2 voor de zadelpen.

Toevallig begint voor mij vandaag ook een ruime week vakantie, dus genoeg tijd om te klussen. Ik ga het frame opbouwen met Ultegra 6600 triple, Pro vibe 7s stuur+pen, Fizik Arione zadel. Zadel plus stuurlint wordt wit. Wielen ben ik nog naar op zoek :)
Ziet er goed uit. Ga je nog wat met de kleurstelling doen? Zit er bij jou wel een kabelstopper bij je achterderrie? Ben nieuwsgierig of dat bij de test van Fiets een eenmalig incident was.

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 25 aug 2011 23:50

tomg88 schreef: Ziet er goed uit. Ga je nog wat met de kleurstelling doen? Zit er bij jou wel een kabelstopper bij je achterderrie? Ben nieuwsgierig of dat bij de test van Fiets een eenmalig incident was.
Ik heb gelukkig wel een kabelstopper bij mn achterderrailleur :) Kleurstelling wordt wit zadel en stuurlint, de rest mat zwart/carbon. Ultegra-groep is de ice grey versie.

Plaats reactie