Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

scorcher
Forum-lid

scorcher 10 mei 2009 12:09

Ik hoor regelmatig dat Canyon frames ontzettend stijf zijn en ze daarom met de relatief slappe Mavic Ksyrium wielen geleverd worden. Klopt het dat een Canyon met stijvere wielen erg oncomfortabel rijdt?

En is er iemand die ervaring heeft met een Ultimate AL frame in combinatie met bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3 of iets in die klasse?

Ik ben van plan om een Ultimate AL zelf op te bouwen maar weet niet of Ksyriums de beste keuze zijn met mijn gewicht (85 kg). De fiets is bedoeld voor snelle clubritten en klimwerk in het hooggebergte. Het is dus de bedoeling dat het een goede allrounder wordt die tegen een stootje moet kunnen.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 10 mei 2009 12:31

Voor de snellere clubritten en betere klimwerk? Doen!
Een AL met een handgespaakt setje voor de criteruims gaat je zeer goed bevallen.
Een als je het setje laat spaken in bijv een Mavic pro velg met lichte, goede naven, zijn ze ook zeer geschikt voor het betere klimwerk.
Je praat over slechts 200 gram verschil.
Tenzij je bulkt van de centen, dan koop je er een setje Ksyrium SL bij!
Niets is wat het lijkt..

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 10 mei 2009 13:53

Die van mij ga ik Campa Eurus inzetten, zijn volgens mij net zo stijf of misschien nog stijver dan Ksyrium SL's. Moet je alleen nog wel een paar weken geduld hebben als je wil weten hoe dat rijdt. Voor de klinkerkoersen zet ik er wel een handgespaakt setje cxp33's in. Ging vorig jaar ook al een keer plat op mn bek met mn eurussen.

scorcher
Forum-lid

scorcher 10 mei 2009 14:56

Ksyrium SL of Campa Eurus is helaas boven het budget... Ervaringen met wielen tot €400 in een Canyon frame zijn welkom.

Mavic Open pro met lichte naven lijkt me een goede optie, maar ben ook benieuwd naar ervaringen met Fulcrum Racing 3 of Easton EA50 (SL) of EA70.

Het is niet de bedoeling dat ik van m'n fiets af stuiter als ik over wat klinkers rij, er mag een beetje comfort overblijven! Of ben ik bij Canyon dan aan het verkeerde adres? Ik heb ook geen zin in hele slappe wielen met m'n 85 kilo.

auke
Forum-lid

auke 10 mei 2009 15:11

Scorcher schreef:Ksyrium SL of Campa Eurus is helaas boven het budget... Ervaringen met wielen tot €400 in een Canyon frame zijn welkom.

Mavic Open pro met lichte naven lijkt me een goede optie, maar ben ook benieuwd naar ervaringen met Fulcrum Racing 3 of Easton EA50 (SL) of EA70.

Het is niet de bedoeling dat ik van m'n fiets af stuiter als ik over wat klinkers rij, er mag een beetje comfort overblijven! Of ben ik bij Canyon dan aan het verkeerde adres? Ik heb ook geen zin in hele slappe wielen met m'n 85 kilo.

Neutrons bij Hopmans voor 405euries..... rijdt zeker comfortabel op mijn canyon AL (2007 versie) ipv de euruskes. Paar continentals GP4000 eronder en rijdt die klinkers maar weg. De neutrons klimmen en dalen ook prima, zelfs met mijn 89kg.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 10 mei 2009 16:18

Scorcher schreef:Ksyrium SL of Campa Eurus is helaas boven het budget... Ervaringen met wielen tot €400 in een Canyon frame zijn welkom.

Ik heb Fulcrum 3 wielen gehad en ik vond ze verre van stijf. Kan ook aan mijn gewicht liggen: 90+
Niets is wat het lijkt..

joppnl
Forum-lid

joppnl 10 mei 2009 20:38

Jippie!!!

net de Ultimate AL 8.0 besteld.

Gisteren op de Fiets dag rond getourd op een Roadlite en op de 1 of andere manier voelde ie heel prettig aan, paste gewoon erg goed.

Ik heb ook op de vergelijkbare Red Bull gereden en ook dat zal een hele goede fiets zijn maar de Canyon voelde aan vergelijkbaar met een jas die meteen goed zit, de R Bull niet.

Alhoewel ik het Canyon-zwart in de folder nogal zwart vond is ie in t echt met die matte kleur errrrrg chique!!

Paar leuke Shimano SPD-SL pedalen erbij besteld (6620), dan ook maar een draadloos computertje en een paar bidonhouders.

Kortom......het grote wachten kan beginnen alhoewel......de site zegt dat ie op voorraad is! (in Duitsland dan wel Nederland weet ik niet maar goed, [op voorraad zal toch altijd sneller zijn dan niet-op-voorraad neem ik aan....)
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

since1908
Forum-lid

since1908 11 mei 2009 13:39

Mijn ervaring is als er gezegd wordt dat de fiets op voorraad is deze redelijk snel aankomt.
Bij mij was het Ultimate Al frame binnen 3 weken na bestelling geleverd. Nadat was gezegd dat frame verzendklaar was had ik 2 dagen later mijn frame al binnen.
Vandaag is die eindelijk fietsklaar. Toch voor fuji wit gegaan en vind er zelf zeer goed uitzien met Campa Chorus en Eurus wielen.
Vandaag ga ik mijn eerste ritje van 90 km maken en ik zal van de week wel foto's posten!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 11 mei 2009 13:47

since1908 schreef:Mijn ervaring is als er gezegd wordt dat de fiets op voorraad is deze redelijk snel aankomt.
Bij mij was het Ultimate Al frame binnen 3 weken na bestelling geleverd. Nadat was gezegd dat frame verzendklaar was had ik 2 dagen later mijn frame al binnen.
Vandaag is die eindelijk fietsklaar. Toch voor fuji wit gegaan en vind er zelf zeer goed uitzien met Campa Chorus en Eurus wielen.
Vandaag ga ik mijn eerste ritje van 90 km maken en ik zal van de week wel foto's posten!

Snel posten die foto, want ik ben hetzelfde van plan te doen als jij.
Niets is wat het lijkt..

tomtom
Forum-lid

tomtom 11 mei 2009 17:32

@Maurice; ik dacht dat het CayNON werd......

Ik heb mijn fiets de 23e april besteld en als het goed is komt hij deze week.....ben benieuwd. Mijn MTB (geen Canyon (kende ik toen nog niet) maar Cube) heb ik enkele jaren geleden besteld in duitsland op maandag en ik 'm al op vrijdag in huis......het kan dus wel!
Aeroad
Grail
Ultimate

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 11 mei 2009 20:40

IK heb ze vandaag nog één kans gegeven en wanneer ik morgen nog niks hoor, dan haak ik af en wordt het CanNon.
Als men al niet reageert op een mailtje, hoe zal het straks zijn met de levertijd of een klacht?
Niets is wat het lijkt..

joe2007
Forum-lid

Gebruikersavatar joe2007 11 mei 2009 20:58

Heb afgelopen zaterdag op de Fiets testdag +/- 45min. op een Ultimate CF Dura Ace Ksyrium SL gereden. Vergeleken met de veel duurdere Prince (meest actieve zit) en Madone 6.9 (meest comfortabel) die ik ervoor reed heeft deze fiets voor mijn gevoel het beste van de twee over het glooiende landschap. Veel waar voor je geld lijkt me dus niet alleen een verkoop praatje. Nu alleen nog een gaatje op de balans krijgen...

Plaats reactie