Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
maurice schreef:Inmiddels reactie gehad van Salden, top!
enneuh? wat was het resultaat
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
twofourtwo schreef:maurice schreef:Inmiddels reactie gehad van Salden, top!
enneuh? wat was het resultaat
Trek Madone 5.5C H2 2011
2899,- euro is de nettoprijs incl. 19% BTW
na aftrek van de Kaaymankorting.
Grt. Zapp
Aan de fiets heeft het niet gelegen en aan het design ook niet. Hier zie je hoe ze het frame vanaf scratch opbouwen naar het Shack-frame:
http://www.youtube.com/watch?v=IuDjg3qpaQs
http://www.youtube.com/watch?v=IuDjg3qpaQs
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Mooie fiets die 5.5 en de prijs bij Saldini is ook dik ok natuurlijk (kun je hem niet voor laten staan)
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Beste Trekrijders,
Rij nu al enkele jaren met veel plezier op een duitse fiets. Enige probleem wat ik heb dat ik gedurende het rijden last krijg van mij nek en tussen mijn schouderbladen. Wil volgend jaar een nieuwe fiets gaan aanschaffen en kijken naar een wat meer comfortabele racefiets.
Klopt het dat de Madone ( 5 ) onder de wat cofortable race fietsen valt ? Kan je deze in het rijtje zetten van de Specilized Roubaix en de Canondale Synapse ?
Vindt met name de Madone een zeer mooie fiets t.o.v. bovengenoemde modellen. Met name cable management en dual trap technology om snelheid en cadans te meten ( met Garmin ?) spreekt mij zeer aan.
Er zijn vast genoeg Madone fieters die mij op de juiste weg kunnen helpen .
thanks.
Rij nu al enkele jaren met veel plezier op een duitse fiets. Enige probleem wat ik heb dat ik gedurende het rijden last krijg van mij nek en tussen mijn schouderbladen. Wil volgend jaar een nieuwe fiets gaan aanschaffen en kijken naar een wat meer comfortabele racefiets.
Klopt het dat de Madone ( 5 ) onder de wat cofortable race fietsen valt ? Kan je deze in het rijtje zetten van de Specilized Roubaix en de Canondale Synapse ?
Vindt met name de Madone een zeer mooie fiets t.o.v. bovengenoemde modellen. Met name cable management en dual trap technology om snelheid en cadans te meten ( met Garmin ?) spreekt mij zeer aan.
Er zijn vast genoeg Madone fieters die mij op de juiste weg kunnen helpen .
thanks.
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 02 nov 2009 22:02
@ Quarter
In eerste instantie zal je met name naar de balhoofdbuislengte moeten kijken denk ik. Hoe hoger je zit, hoe comfortabeler. De oude 5 kon je met een Pro en Performance-fit krijgen, waarbij de laatste een 3cm hogere balhoofdbuis had. Zo'n Madone heb ik ook, omdat ik relatief lange benen heb en net zo soepel ben als het gemiddelde blok beton.
Voor het komende jaar komt Trek met de H1, H2 en H3 geometrie. De 5-serie 2011 heeft de H2 en H3 mogelijkheden, waarbij de H2 gelijk is aan de oude Performance-fit en de H3 een nog iets hogere balhoofdbuis heeft (1,5cm hoger bij een 56cm frame). De H3-fit heeft bijvoorbeeld een halve cm meer balhoofdbuis dan een Synapse (ook weer een 56cm frame), en een Roubaix heeft dan weer net een halve cm meer balhoofdbuis bij 56cm dan een H3-fit. Conclusie: de H3 zit qua balhoofdbuislengte wel in de hoek van de comfortabele fietsen als de Synapse en Roubaix. Daarbij geldt ook nog dat de bovenbuis van een Trek H3 het kortst is van de drie genoemde fietsen.
Maar laat je sowieso eens opmeten, als je dat nog niet gedaan hebt!
In eerste instantie zal je met name naar de balhoofdbuislengte moeten kijken denk ik. Hoe hoger je zit, hoe comfortabeler. De oude 5 kon je met een Pro en Performance-fit krijgen, waarbij de laatste een 3cm hogere balhoofdbuis had. Zo'n Madone heb ik ook, omdat ik relatief lange benen heb en net zo soepel ben als het gemiddelde blok beton.
Voor het komende jaar komt Trek met de H1, H2 en H3 geometrie. De 5-serie 2011 heeft de H2 en H3 mogelijkheden, waarbij de H2 gelijk is aan de oude Performance-fit en de H3 een nog iets hogere balhoofdbuis heeft (1,5cm hoger bij een 56cm frame). De H3-fit heeft bijvoorbeeld een halve cm meer balhoofdbuis dan een Synapse (ook weer een 56cm frame), en een Roubaix heeft dan weer net een halve cm meer balhoofdbuis bij 56cm dan een H3-fit. Conclusie: de H3 zit qua balhoofdbuislengte wel in de hoek van de comfortabele fietsen als de Synapse en Roubaix. Daarbij geldt ook nog dat de bovenbuis van een Trek H3 het kortst is van de drie genoemde fietsen.
Maar laat je sowieso eens opmeten, als je dat nog niet gedaan hebt!
Kurvenmeister schreef:@ Quarter
In eerste instantie zal je met name naar de balhoofdbuislengte moeten kijken denk ik. Hoe hoger je zit, hoe comfortabeler. De oude 5 kon je met een Pro en Performance-fit krijgen, waarbij de laatste een 3cm hogere balhoofdbuis had. Zo'n Madone heb ik ook, omdat ik relatief lange benen heb en net zo soepel ben als het gemiddelde blok beton.
Voor het komende jaar komt Trek met de H1, H2 en H3 geometrie. De 5-serie 2011 heeft de H2 en H3 mogelijkheden, waarbij de H2 gelijk is aan de oude Performance-fit en de H3 een nog iets hogere balhoofdbuis heeft (1,5cm hoger bij een 56cm frame). De H3-fit heeft bijvoorbeeld een halve cm meer balhoofdbuis dan een Synapse (ook weer een 56cm frame), en een Roubaix heeft dan weer net een halve cm meer balhoofdbuis bij 56cm dan een H3-fit. Conclusie: de H3 zit qua balhoofdbuislengte wel in de hoek van de comfortabele fietsen als de Synapse en Roubaix. Daarbij geldt ook nog dat de bovenbuis van een Trek H3 het kortst is van de drie genoemde fietsen.
Maar laat je sowieso eens opmeten, als je dat nog niet gedaan hebt!
Dank voor je reactie, zeer duidelijk allemaal. Heb mij in het verleden laten opmeten en ben bij een goede FM op mijn fiets gezet. Probleem blijft mijn nek ( tussen de schouderbladen ). Zal voor een groot gedeelte hier aan moeten werken door bewust op mijn houding te letten echter hoop ook dat een wat comfortable fiets mij hierin helpt. Betekent een kortere bovenbuis ( icm balhoofdbuis ) een comfortable zit ? zit de H2 en H3 Geometry standaard op de fiets ( en dus zelf kan stellen ) of is dit iets wat je moet kiezen als je de fiets aanschaft ?
De verschillen in H2 en H3 zitten in het frame, dit is dus iets wat je moet kiezen bij het bestellen van je fiets.
Hierbij is de H3 uiteraard de meest comfortabele (want hogere balhoofdbuis, en kortere bovenbuis= minder diepe en minder gestrekte zit).
Voor wat betreft de DuoTrap: die is compatibel met Garmin's.
Hierbij is de H3 uiteraard de meest comfortabele (want hogere balhoofdbuis, en kortere bovenbuis= minder diepe en minder gestrekte zit).
Voor wat betreft de DuoTrap: die is compatibel met Garmin's.
Gang is alles!!
Hallo,
Heb net een probleempje, excuseer een probleem op mijn nieuwe Trek Madone 5.2 model 2011.
Heb een 58 cm frame en wou mijn geïntrigeerde sadlemastcap systeem(zadelpen). Eens perfect op de millimeter afstellen op mijn positie.
Nou ja, in het begin ging het redelijk goed. Met een inbus sleutel bout losdraaien op de juiste hoogte zetten( 6mm boven de minimale laagste positie) en dan weer vastzetten. Wilde hem niet te strak aanspannen om hem niet dol te draaien en dat allemaal op het "gevoel". Dan maar een ritje van 30 km gemaakt, tijdens de rit NIKS horen kraken of gevoeld, wat bleek bij thuiskomst, mijn zadelpen stond bovenop het trek logo, een 1cm onder de minimale laagste posite. Zodus hij is 1.6 cm gezakt tegenover mijn normale positie!!!!
Eeest een eens goed gevloekt:rolleye:. Dan weer losgedraaid en de zadelpen uitgehaald, en het lijkt er niet op dat mijn frame schade heeft opgelopen buiten een beetje lakschade, hopelijk niks gebroken of kappot.
Morgen maar eens een momentsleutel gaan halen en hem op 6.5Nm vastzetten, iemand tips voor een goede momentsleutel met een perciese ijking, prijs speelt geen rol maar wel kwaliteit
Mvg, TrekShack
Heb net een probleempje, excuseer een probleem op mijn nieuwe Trek Madone 5.2 model 2011.
Heb een 58 cm frame en wou mijn geïntrigeerde sadlemastcap systeem(zadelpen). Eens perfect op de millimeter afstellen op mijn positie.
Nou ja, in het begin ging het redelijk goed. Met een inbus sleutel bout losdraaien op de juiste hoogte zetten( 6mm boven de minimale laagste positie) en dan weer vastzetten. Wilde hem niet te strak aanspannen om hem niet dol te draaien en dat allemaal op het "gevoel". Dan maar een ritje van 30 km gemaakt, tijdens de rit NIKS horen kraken of gevoeld, wat bleek bij thuiskomst, mijn zadelpen stond bovenop het trek logo, een 1cm onder de minimale laagste posite. Zodus hij is 1.6 cm gezakt tegenover mijn normale positie!!!!
Eeest een eens goed gevloekt:rolleye:. Dan weer losgedraaid en de zadelpen uitgehaald, en het lijkt er niet op dat mijn frame schade heeft opgelopen buiten een beetje lakschade, hopelijk niks gebroken of kappot.
Morgen maar eens een momentsleutel gaan halen en hem op 6.5Nm vastzetten, iemand tips voor een goede momentsleutel met een perciese ijking, prijs speelt geen rol maar wel kwaliteit
Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Composite schreef:De verschillen in H2 en H3 zitten in het frame, dit is dus iets wat je moet kiezen bij het bestellen van je fiets.
Hierbij is de H3 uiteraard de meest comfortabele (want hogere balhoofdbuis, en kortere bovenbuis= minder diepe en minder gestrekte zit).
Voor wat betreft de DuoTrap: die is compatibel met Garmin's.
Dank voor je reactie. Ga van het weekend eens kijken of er nog overjarige modellen beschikbaar zijn. Ben naast de 5.5 van 2011 ook erg gecharmeerd van de 5.2 2010.
Weten jullie goede FM's die Trek verkopen en Madone modellen hebben staan ? Liefst omgeving Randstad. en met mogelijkheid van een proefrit.