Pagina 124 van 1091
Geplaatst: 16 sep 2007 20:20
door havana
Mooie fiets!
Welke maat is dit trouwens (ik vermoed een 61?)
Geplaatst: 16 sep 2007 20:28
door timor3
Klopt,maatje 61..
Hoe kun je het beste trouwens dat stuurlint parel wit houden?
Warm water met een beetje dreft?
Geplaatst: 16 sep 2007 20:35
door 21st-century
Mooie fiets TimoR3, enig idee wat ie weegt met de 404 clinchers? Misschien een beetje te vroeg om er iets van te zeggen maar hoe bevalt de soloist?
Geplaatst: 16 sep 2007 22:23
door tiest
TimoR3 schreef:Klopt,maatje 61..
Hoe kun je het beste trouwens dat stuurlint parel wit houden?
Warm water met een beetje dreft?
Je geeft het antwoord zelf al
is het echt vies wil jif (o shit, cif) ook helpen
Geplaatst: 16 sep 2007 22:27
door bigm
TimoR3 schreef:Klopt,maatje 61..
Hoe kun je het beste trouwens dat stuurlint parel wit houden?
Warm water met een beetje dreft?
nieuw stuurlint
prachtige cervelo btw
Geplaatst: 16 sep 2007 23:40
door mikebiker
Prachtige fiets. Is die matte zadelpen trouwens standaard bij de soloist carbon? Die van mij (team) is veel 'gladder'.
Geplaatst: 17 sep 2007 11:22
door speric
Ja, klopt, is niet verstelbaar en weegt zo'n 195 gram.
De oude alu zadelpennen van de soloist zijn zo'n 350 gram, de carbon die jij hebt rond de 270 gram. Dat gewicht zit dus vooral in de kop vd pen van de omkeerbare pennen.
Geplaatst: 17 sep 2007 11:35
door sharkman
Lijkt me niet echt verstandig zo'n niet verstelbare pen (ik neem aan dat je op de hoogte doelt). Ik ken meerdere renners die al naar gelang de vorm van zadelhoogte wisselen.
Zat zelf meer naar de spacerstoren te kijken, die lijkt me in de huidige stand simpelweg te groot (de gewonnen stijfheid in het balhoofd lever je op deze manier gewoon weer in).
Geplaatst: 17 sep 2007 12:55
door speric
Sharkman schreef:Lijkt me niet echt verstandig zo'n niet verstelbare pen (ik neem aan dat je op de hoogte doelt)
. Ik ken meerdere renners die al naar gelang de vorm van zadelhoogte wisselen.
Zat zelf meer naar de spacerstoren te kijken, die lijkt me in de huidige stand simpelweg te groot (de gewonnen stijfheid in het balhoofd lever je op deze manier gewoon weer in).
Wat bedoel je ?
Jij weet toch uit het opbouwen van meerdere modellen de laatste tijd dat ik het niet heb over de hoogte, maar de bovenkant van de zadelpen ?
Bij de team modellen ( die heb jij toch ook gehad ?) kan je de kop omdraaien, zoals een paar pagina's terug te zien is. Zodat je de zithoek naar 76 graden kan tunen. Ideaal voor tijdritten e.d. !
Bij de SLC ( heb jij toch ook opgebouwd dacht ik, althans..? ) heb je een full carbon pen, die dus niet deze optie heeft. Uiteraard is de pen in hoogte te stellen.
Anders hadden ze de zitbuis wel doorgetrokken waarschijnlijk
.
Door het gebrek aan veel aluminium is de pen beduidend lichter.
Ook de zadelpenklem van de SLC is lichter dan die van de team. Zoals je kan zien is deze opengewerkt, scheelt 10 gram.
Maar goed dat wist je toch eigenlijk wel allemaal, gezien je ervaring met het opbouwen ?
Geplaatst: 17 sep 2007 12:58
door bushwankaz
Wat is trouwens de kwaliteit/stijfheid/gewicht van de standaard voorvork die meegeleverd wordt? Heeft het zin om die te vervangen of zit hier weinig winst in te halen.
Geplaatst: 17 sep 2007 13:09
door speric
Persoonlijk ben ik niet kapot van de SL vork. De standaard team vork, de CL vind ik erg fijn en erg stijf, maar is niet heel licht.
De mijne weegt met stuurbuis van 23-24 cm 442 gram.
Ik heb in mijn SLC, een iets oudere full carbon vork, die is net zo stijf en stabiel als de CL, maar wel een stuk lichter. Die komt op zo'n 370 gram.
Die SL komt uit de doos op 320 gram.
Als je niet te zwaar bent en de vork wordt goed gemonteerd, dan heb je aan de SL een prima vork.
In alle andere gevallen heeft die SL niet mijn voorkeur eingelijk.
Overigens geeft cervélo aan dat er geen limiet zit op de vork.
Geplaatst: 17 sep 2007 13:21
door bushwankaz
SpEric schreef:
Als je niet te zwaar bent en de vork wordt goed gemonteerd, dan heb je aan de SL een prima vork.
In alle andere gevallen heeft die SL niet mijn voorkeur eigenlijk.
Wat is niet te zwaar? Weeg zelf rond de 75 kg, en zit dus te twijfelen of ik de voorvork zal vervangen omdat ik wel vaker geluiden heb gehoord over mensen die niet tevreden waren over de voorvork. Wat zal dan een goede vervanger kunnen zijn.