Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 06 aug 2012 09:29

@ 'fredmtb-sport': Gaaf man!!! Wonderbaarlijk dat je zo snel na je 'leegloper' ;) zo'n tocht tot een goed einde hebt kunnen brengen (en er gelukkig ook van genoten hebt!).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 aug 2012 14:13

Zenks, viel me zaterdag ook meer dan 100% mee. Overigens na gisteren 930 km in de auto, vanmorgen 2 uurtjes op de racefiets gedaan met als "klim" het Soester Hoogt...........
Toch heel wat anders zo op dat vlakke, maar vandaag meer dan welkom. Toch nog net 60 km kunnen rijden en viel me niet tegen. Hf gem. met 125 echt laag, dat dan weer wel.
2 korte buitjes, waarbij de eerste precies zo'n rode stip was op de buienradar. Ach, je kan niet alles hebben.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 06 aug 2012 15:47

Afbeelding

Foto's volgen later. In begin best zwaar vanaf Mercatale over de flanken van de Monte Luco (12%). Vanaf de 'cimma' een hele fijne afzink naar Gaiole, bakermat van de l'Eroica. Daarna via Pianelle naar Castelnuovo Berardenga en via Ambra terug. Redelijk uitgewoond, na 77 kilometer bij 35 graden...
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 aug 2012 19:44

goosman schreef:
Vanaf de 'cimma' een hele fijne afzink naar Gaiole, bakermat van de l'Eroica. Daarna via Pianelle naar Castelnuovo Berardenga en via Ambra terug. Redelijk uitgewoond, na 77 kilometer bij 35 graden...
Kleine stukjes Eroica ertussen zo te zien.
Lijkt me een leuke rit. Wel warm.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 06 aug 2012 21:20

Afgelopen weekend omgeving Sassenheim onveilig gemaakt. Mijn ouders hebben daar een vakantiehuisje en daar hebben we lekker gelogeerd. Vrijdag had ik cursus in leiden en was dus mooi op tijd in sassenheim voor een rondje in het toen nog mooie weer.
Afbeelding

Zaterdag zijn we gaan fietsen met mijn vader en de buurman. Toen ik begon met fietsen stopte mijn vader vlak erna, maar sinds een jaar is hij weer begonnen. Erg leuk om nu met hem te kunnen fietsen! Hij moet wel in het wiel bij tegenwind, maar ach, sturen kan ie nog wel als de beste :mrgreen: . Rondje Noordwijk-Zandvoort-Noordwijk-Katwijk

Hij kan het nog
Afbeelding

Zondag met PFW op pad voor een langere training: Katwijk-Hoek van Holland-Maassluis-Delft (waar we ons nog klem reden in een of ander corso :? )- nootdorp- stompwijk-richting leiden- toen naar de ringvaart-pontje-kaag. 's Ochtends was het aan de kustlijn droog, wel bewolkt, later alleen maar zon, maar we waren goed en wel terug en toen brak de hemel open, raar weer...

de Noordzee 's ochtends vroeg
Afbeelding

Stralend weer bij Hoek
Afbeelding
~live fast, die young ~

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 06 aug 2012 21:23

Het is altijd mooi langs de kust. Leuk om weer met je vader samen te fietsen!

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 06 aug 2012 21:30

Windkracht 6 vanavond betekende 3 keer sterven langs het kanaal richting Hellevoetsluis.
Daarentegen wel met 45 in het uur naar huis gevlogen. :lol:

43km in totaal.

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 06 aug 2012 22:01

farelli schreef:
goosman schreef:
Vanaf de 'cimma' een hele fijne afzink naar Gaiole, bakermat van de l'Eroica. Daarna via Pianelle naar Castelnuovo Berardenga en via Ambra terug. Redelijk uitgewoond, na 77 kilometer bij 35 graden...
Kleine stukjes Eroica ertussen zo te zien.
Lijkt me een leuke rit. Wel warm.
Yep, het was de bedoeling om via Madonna naar Brolio te fietsen, maar die afslag miste ik dus. Stond niet goed uitgeplaat. Zal dus nog een keer over de Monte Luco moeten....
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 aug 2012 07:57

Vandaag de koninginnerit. Helaas geen foto's doordat het weer niet meewerkte! 

 's Ochtends heel vroeg vertrokken vanuit Buis over de D546. Dit is een prachtige, licht glooiende weg die ik volg tot St Auban. Vanaf hier gaat t een paar km serieus omhoog richting het gehucht La Rochette.. Bij Les Granges sla ik rechtsaf de Col d'Aulan op. De eerste paar km gaan licht bergop, daarna ga je omlaag door een prachtige kloof recht op Montbrun af. Een schitterende afdaling.

In Montbrun pak ik de D189 richting Ferrassières. Dit is een pittige klim met percentages tot 9%. Eenmaal in het dorp kan ik de verleiding niet weerstaan even tot de top van de Col l'Homme Mort te rijden (5 km). Vanaf daar laat ik me omlaag vallen naar Sault. In de afdaling word ik 2x gebeten, 1x door een wesp en 1x door een bij :(

Sault rijd ik snel voorbij, de volgende hindernis die voor me ligt is de Col des Abeilles. Nu blijkt maar weer eens hoe onhandig het is dat Mapsource geen hoogteprofiel inbakt; ik verwacht een min of meer vlak stuk maar het blijkt een mentaal zeer zware klim te zijn. Steile stroken worden afgewisseld met vals plat en eindeloze vergezichten - het doet denken aan die lange brede wegen van de Ardennen. 

Net als ik de top bereik komen mijn supporters langszij met de auto. Hun steun komt net te laat, maar een warm jasje is zeer welkom aangezien het inmiddels 15 graden is en het regent.

De afdaling is schitterend; lang en snel. In Villes-sur-Azon drinken we koffie. Ik krijg een head start van 30 min en begin in de stromende regen aan de Gorges de la Nesque. Ik heb er veel over gehoord dus de verwachtingen zijn hooggespannen. Ik word niet teleurgesteld, wát een prachtige slingerweg door de woeste kloof. Niet te moeilijk gelukkig, max 3%. Ondanks het weer volop genieten! Ook nu passeren mijn supporters me weer nét voor de top (hoe krijg je het voor elkaar...)

Fotootje van Google

Afbeelding

Uitbollen naar Sault en daar vlees, bier en friet eten. Mooi ritje, goed voor 127 km met 2500 hm.

Misschien was dit het laatste ritje, misschien kruip ik nog één keer op de fiets. Woensdagavond rijden we weer terug naar NL. Tot nu toe bijna 1000 km gereden hier, dus dat is zeker niet verkeerd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2012 08:19

Balen van het weer zeg. Jammer dat je de Gorges zo hebt moeten doen.

Bij en wesp op 1 dag, knap :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 07 aug 2012 09:02

walterg schreef:Het is altijd mooi langs de kust. Leuk om weer met je vader samen te fietsen!
Zou voor geen goud terug verhuizen naar Zuid Holland, maar die kust is toch wel fantastisch ja 8-) .

Ja leuk om met vaders te fietsen, vooral leuk voor hem dat ie weer klachtenvrij kan fietsen :) . Zijn fiets is ook echt gaaf, 15jaar geleden gekocht door familielid, vervolgens is die na enkele ritjes overleden en die fiets heeft 15jaar op zolder gestaan. Dus 15jaar oud, maar gloednieuw, gaaf ding.
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 aug 2012 15:52

Vanochtend een stukje gereden over de Westfriese ringdijk en terug langs de kust.
Ik dacht dat ik het rustig zou doen maar toen ik op de terugweg zag dat ik ondanks de tegenwind in de buurt van de 30 km/u kwam heb ik maar eens gas gegeven richting huis.
Met als resultaat dat ik eindelijk weer eens een gemiddelde had van boven de 30 km/u.
En nu niet eens pijn in de benen. ;)

Gesloten