Wat is fout, wat kan echt niet?
Ik vind het er inderdaad niet uitzien als je op een Dogma zit met een DuraAce DI2 systeem (even los van het feit dat het geen italiaanse groep is) en dan vervolgens na een kilometer of 50 moet lossen omdat je het tempo niet kan bijhouden.
Ten eerste vind ik dat electrisch schakelen in het prachtige brabantse landschap (even in mijn geval waar ik woon) geen enkele toegevoegde waarde hebben. Je zet hem in de gewenste versnelling en gaat rijden......... je schakelt een keer op en af bij een druk kruispunt en daar blijft het wel bij. Hier en daar een sprintje misschien maar als je 90% van het fietsen niet in limburg of ardennen doet (of soort gelijkig landschap) is DI2 voor de normale wielertoerist echt geen must en een hoop geld voor weinig toegevoegde waarde want zoveel schakelen we niet op dit vlakke landschap, toch?
En dan op zo'n dure Pinarello wat een prachtig mooi design is, dat zeker, maar je bent dan niet instaat om met een groepje mee te kunnen op het moment dat ze dan een keer opschakelen (en dan mag jij ook met je mooie DI2 systeem!!).
Ik ken ook zo'n kerel op zo'n mooie Venge. Pracht bak! Wat een mooi ding, ben er jaloers op! Maar op het moment dat we richting de 40 gaan en hij met z'n Venge dus minder watts hoeft te trappen vanwege dat gestroomlijnde design, gaat ie na 1 keer overnemen al lossen. Dan denk ik ook, jongen, je rijdt boven je stand. Wat een foute baas!
Ik rijd nu op een 2e hands rond met sora shifters en tiagra groep, dus ik heb makkelijk praten dat mensen te snel op een te dure fiets rijden haha, maar feit blijft: Fietsen doe je met je benen, al is je fiets nog zo mooi en duur.
Het is toch ook raar als je in een normaal rijtjeshuis van 200K woont en je buurman (ook in rijtjeshuis) zet elke dag zijn Porche 918 spyder voor de deur.
En tuurlijk als ik of jij een nieuwe fiets koopt zullen we harder fietsen maar dat is waarschijnlijk 80% moraal en 20% fiets haha
Ten eerste vind ik dat electrisch schakelen in het prachtige brabantse landschap (even in mijn geval waar ik woon) geen enkele toegevoegde waarde hebben. Je zet hem in de gewenste versnelling en gaat rijden......... je schakelt een keer op en af bij een druk kruispunt en daar blijft het wel bij. Hier en daar een sprintje misschien maar als je 90% van het fietsen niet in limburg of ardennen doet (of soort gelijkig landschap) is DI2 voor de normale wielertoerist echt geen must en een hoop geld voor weinig toegevoegde waarde want zoveel schakelen we niet op dit vlakke landschap, toch?
En dan op zo'n dure Pinarello wat een prachtig mooi design is, dat zeker, maar je bent dan niet instaat om met een groepje mee te kunnen op het moment dat ze dan een keer opschakelen (en dan mag jij ook met je mooie DI2 systeem!!).
Ik ken ook zo'n kerel op zo'n mooie Venge. Pracht bak! Wat een mooi ding, ben er jaloers op! Maar op het moment dat we richting de 40 gaan en hij met z'n Venge dus minder watts hoeft te trappen vanwege dat gestroomlijnde design, gaat ie na 1 keer overnemen al lossen. Dan denk ik ook, jongen, je rijdt boven je stand. Wat een foute baas!
Ik rijd nu op een 2e hands rond met sora shifters en tiagra groep, dus ik heb makkelijk praten dat mensen te snel op een te dure fiets rijden haha, maar feit blijft: Fietsen doe je met je benen, al is je fiets nog zo mooi en duur.
Het is toch ook raar als je in een normaal rijtjeshuis van 200K woont en je buurman (ook in rijtjeshuis) zet elke dag zijn Porche 918 spyder voor de deur.
En tuurlijk als ik of jij een nieuwe fiets koopt zullen we harder fietsen maar dat is waarschijnlijk 80% moraal en 20% fiets haha
Het zou toch raar zijn als jij in een rijtjeshuis woont, maar je buurman nietPruller schreef: Het is toch ook raar als je in een normaal rijtjeshuis van 200K woont en je buurman (ook in rijtjeshuis) zet elke dag zijn Porche 918 spyder voor de deur.
Als je buurman helemaal gek is van een Porsche 918 Spider en hij kan er eindelijk 1 kopen dan lijkt me het heel normaal dat hij zijn Porsche voor zijn rijtjeshuis parkeert, een garage zal hij niet hebben!
Buiten dat, waarom rijdt iemand boven zijn stand als hij een dure fiets heeft maar niet met een groepje mee kan komen? Mag je alleen een dure fiets kopen als je hard kan fietsen?
Bij welke snelheid ligt dan heel zwart/wit gezien de grens? En met welke hartslag? En hoe lang moet je die snelheid dan kunnen volhouden?
Laat iedereen lekker doen wat hij of zij leuk vindt!
+1 Boven je stand fietsen, hoe verzin je het.racedoc schreef:Het zou toch raar zijn als jij in een rijtjeshuis woont, maar je buurman nietPruller schreef: Het is toch ook raar als je in een normaal rijtjeshuis van 200K woont en je buurman (ook in rijtjeshuis) zet elke dag zijn Porche 918 spyder voor de deur.
Als je buurman helemaal gek is van een Porsche 918 Spider en hij kan er eindelijk 1 kopen dan lijkt me het heel normaal dat hij zijn Porsche voor zijn rijtjeshuis parkeert, een garage zal hij niet hebben!
Buiten dat, waarom rijdt iemand boven zijn stand als hij een dure fiets heeft maar niet met een groepje mee kan komen? Mag je alleen een dure fiets kopen als je hard kan fietsen?
Bij welke snelheid ligt dan heel zwart/wit gezien de grens? En met welke hartslag? En hoe lang moet je die snelheid dan kunnen volhouden?
Laat iedereen lekker doen wat hij of zij leuk vindt!
Dit zie je in iedere tak van sport. Bijvoorbeeld bij het skiën zie je ook vaak lieden met het duurste materiaal die er geen hout van kunnen. Prima, denk ik dan. Moeten zij weten en goed voor de economie.
Toen ik jonger was had ik geld voor een gebruikte Koga en was ik afgetraind. Nu, 20 jaar verder heb ik een drukke baan en een gezin met drie jongens. Minder tijd om te fietsen, wat steviger van postuur maar wel een stukkie koopkrachtiger. Nu heb ik een te dure fiets die ik veschrikkelijk mooi vind en word ik ingehaald door tweedehands Koga's die ik vriendelijk groet (behalve als ze door rood rijden). O ja, ik ben blij als ik weer eens 30 gemiddeld rijd en mijn hartslag weet ik niet. Ik geniet van mijn enige hobby .
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
-
- Forum-lid HC
Pruller, get a life..... , of word volwassen.
Je moet in jouw optiek dus een hele goede koereur of prof zijn, om een dure fiets te kunnen rijden of aanschaffen.
Dan denk ik dat de fietsenbranche binnen de korste keren failliet is, de hobbyisten zijn nl degenen die de mooiste en duurste materialen kopen.
Op dat gevalletje waar jij op fietst , worden zij niet rijk van, en ik wil er nog niet dood op gevonden worden .
Veel fietsplezier.
Je moet in jouw optiek dus een hele goede koereur of prof zijn, om een dure fiets te kunnen rijden of aanschaffen.
Dan denk ik dat de fietsenbranche binnen de korste keren failliet is, de hobbyisten zijn nl degenen die de mooiste en duurste materialen kopen.
Op dat gevalletje waar jij op fietst , worden zij niet rijk van, en ik wil er nog niet dood op gevonden worden .
Veel fietsplezier.
Een beetje noblesse oblige is het wel natuurlijk, als jij een fiets van +6k onder je kont hebt. Maar met uitzondering van mensen die van wielrennen hun beroep hebben gemaakt is er een inverse relatie tussen het geld dat mensen kunnen spenderen aan fietsen en de tijd die ze kunnen spenderen aan trainen.
Ik noem dat maar trainingsuren afkopen als ik een volstrekt niet te legitimeren irrationele dure fietsaankoop heb gedaan:P
Ik noem dat maar trainingsuren afkopen als ik een volstrekt niet te legitimeren irrationele dure fietsaankoop heb gedaan:P
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Voor sommige mensen is het fietsen niet de hobby, maar het bezit van het materiaal. Voorbeelden genoeg, ook hier op t forum.
+1havana schreef:Dit zie je in iedere tak van sport. Bijvoorbeeld bij het skiën zie je ook vaak lieden met het duurste materiaal die er geen hout van kunnen. Prima, denk ik dan. Moeten zij weten en goed voor de economie.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik doe allebei en heb elk weekend een onbeheersbare drang om mijn fiets op de weg aan anderen te laten zien .jsprbcn schreef:...of een dure fiets hebben, maar geen geld uitgeven aan degelijke fietskleding.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton