Re: Wat is fout, wat kan echt niet?
Geplaatst: 12 nov 2014 23:32
Ik vind het er inderdaad niet uitzien als je op een Dogma zit met een DuraAce DI2 systeem (even los van het feit dat het geen italiaanse groep is) en dan vervolgens na een kilometer of 50 moet lossen omdat je het tempo niet kan bijhouden.
Ten eerste vind ik dat electrisch schakelen in het prachtige brabantse landschap (even in mijn geval waar ik woon) geen enkele toegevoegde waarde hebben. Je zet hem in de gewenste versnelling en gaat rijden......... je schakelt een keer op en af bij een druk kruispunt en daar blijft het wel bij. Hier en daar een sprintje misschien maar als je 90% van het fietsen niet in limburg of ardennen doet (of soort gelijkig landschap) is DI2 voor de normale wielertoerist echt geen must en een hoop geld voor weinig toegevoegde waarde want zoveel schakelen we niet op dit vlakke landschap, toch?
En dan op zo'n dure Pinarello wat een prachtig mooi design is, dat zeker, maar je bent dan niet instaat om met een groepje mee te kunnen op het moment dat ze dan een keer opschakelen (en dan mag jij ook met je mooie DI2 systeem!!).
Ik ken ook zo'n kerel op zo'n mooie Venge. Pracht bak! Wat een mooi ding, ben er jaloers op! Maar op het moment dat we richting de 40 gaan en hij met z'n Venge dus minder watts hoeft te trappen vanwege dat gestroomlijnde design, gaat ie na 1 keer overnemen al lossen. Dan denk ik ook, jongen, je rijdt boven je stand. Wat een foute baas!
Ik rijd nu op een 2e hands rond met sora shifters en tiagra groep, dus ik heb makkelijk praten dat mensen te snel op een te dure fiets rijden haha, maar feit blijft: Fietsen doe je met je benen, al is je fiets nog zo mooi en duur.
Het is toch ook raar als je in een normaal rijtjeshuis van 200K woont en je buurman (ook in rijtjeshuis) zet elke dag zijn Porche 918 spyder voor de deur.
En tuurlijk als ik of jij een nieuwe fiets koopt zullen we harder fietsen maar dat is waarschijnlijk 80% moraal en 20% fiets haha
Ten eerste vind ik dat electrisch schakelen in het prachtige brabantse landschap (even in mijn geval waar ik woon) geen enkele toegevoegde waarde hebben. Je zet hem in de gewenste versnelling en gaat rijden......... je schakelt een keer op en af bij een druk kruispunt en daar blijft het wel bij. Hier en daar een sprintje misschien maar als je 90% van het fietsen niet in limburg of ardennen doet (of soort gelijkig landschap) is DI2 voor de normale wielertoerist echt geen must en een hoop geld voor weinig toegevoegde waarde want zoveel schakelen we niet op dit vlakke landschap, toch?
En dan op zo'n dure Pinarello wat een prachtig mooi design is, dat zeker, maar je bent dan niet instaat om met een groepje mee te kunnen op het moment dat ze dan een keer opschakelen (en dan mag jij ook met je mooie DI2 systeem!!).
Ik ken ook zo'n kerel op zo'n mooie Venge. Pracht bak! Wat een mooi ding, ben er jaloers op! Maar op het moment dat we richting de 40 gaan en hij met z'n Venge dus minder watts hoeft te trappen vanwege dat gestroomlijnde design, gaat ie na 1 keer overnemen al lossen. Dan denk ik ook, jongen, je rijdt boven je stand. Wat een foute baas!
Ik rijd nu op een 2e hands rond met sora shifters en tiagra groep, dus ik heb makkelijk praten dat mensen te snel op een te dure fiets rijden haha, maar feit blijft: Fietsen doe je met je benen, al is je fiets nog zo mooi en duur.
Het is toch ook raar als je in een normaal rijtjeshuis van 200K woont en je buurman (ook in rijtjeshuis) zet elke dag zijn Porche 918 spyder voor de deur.
En tuurlijk als ik of jij een nieuwe fiets koopt zullen we harder fietsen maar dat is waarschijnlijk 80% moraal en 20% fiets haha