Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 29 sep 2015 13:55

Vast wel, maar dan is er niet zo'n mooie zonsopgang ;)
Afbeelding

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 29 sep 2015 14:18

Als je laat genoeg weggaat kun je zonsondergang zien.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 29 sep 2015 14:40

opperhoofd schreef:Rijden er meer lange stukken langs een weg waar veel auto's rijden? Ik rij zo'n 17 km over een parallelweg langs een N-weg. Ik rij meestal links op de parallelweg om zo wat te profiteren van al het gemotoriseerd verkeer dat langs rijdt (en dat zijn er veeeel) Nog meer die dit herkennen?
Het moedwillig aan de verkeerde kant van de weg rijden vind ik 'not done'.
Het brengt jezelf (is je eigen keuze) maar ook anderen in gevaar.
Dit soort acties zorgen ervoor dat fietsers een slechte naam in het verkeer krijgen

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 29 sep 2015 15:05

Theo V schreef:
opperhoofd schreef:Rijden er meer lange stukken langs een weg waar veel auto's rijden? Ik rij zo'n 17 km over een parallelweg langs een N-weg. Ik rij meestal links op de parallelweg om zo wat te profiteren van al het gemotoriseerd verkeer dat langs rijdt (en dat zijn er veeeel) Nog meer die dit herkennen?
Het moedwillig aan de verkeerde kant van de weg rijden vind ik 'not done'.
Het brengt jezelf (is je eigen keuze) maar ook anderen in gevaar.
Dit soort acties zorgen ervoor dat fietsers een slechte naam in het verkeer krijgen
Hadden we al dus wat boeit het.

raassie
Forum-lid

raassie 29 sep 2015 15:19

Ws donderdag avond wat later op de fiets terug ivm gepland overwerk. Dus dan zit ik rond half acht op de fiets. Moet de zon onder zien gaan wel lukken ;-) Vanmiddag lekker van het zonnetje genieten, ook al ga ik niet kort kort rijden.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 01 okt 2015 20:14

Vandaag weer een superdag op de fiets.

Afbeelding

Vanmorgen vroeg nog mistvlagen aan de horizon

Afbeelding

Selfie voor de openstaande brug

Afbeelding

Nog net op tijd aan de oever van het Zuidlaardermeer

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 02 okt 2015 10:40

Van mij mag het dit weer blijven tot de kerst ;-)

Afgelopen week en deze week is het me gelukt 4 dagen naar mijn werk te fietsen. Ik moet zeggen dat dat 's maandags makkelijk gaat dan op vrijdag. En in het weekend heb ik niet veel puf om nog een rondje te doen. Ik mag er hoop ik vanuit gaan dat dat vanzelf beter zal gaan?

En ik dacht dat ik mooi wat kon besparen door te gaan fietsen, maar nog afgezien van de investeringen in kleding e.d., gaat een deel van de besparing al weer op aan extra eten. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag wel door kan eten ;-)

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 02 okt 2015 11:00

Dat je het weekend voor een groot deel gebruikt om te "rusten" is toch mooi? Tijd voor andere zaken. Wellicht wat klusjes waar je nooit aan toe komt e.d. Je hebt doordeweeks al lekker veel beweging gehad. Er zijn zat fietsers die met alle geweld het weekend willen/moeten fietsen omdat ze doordeweeks geen tijd hebben. En nu met de avonden die eerder donker zijn helemaal.

Tja, als je echt wil besparen moet je de auto de deur uit doen. Deze laten staan levert een klein beetje op. Financieel gezien dan. Qua gevoel levert het veel meer op, in mijn geval dan.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 02 okt 2015 11:22

Vanmorgen was het inderdaad schitterend!

Afbeelding

Afbeelding

Voor wat betreft het besparen. Ik moet er nog iets meer werk van maken voor exacte cijfers. Maar dit is wel degelijk mogelijk. Voorheen ging ik met het OV. Sinds ik de fiets heb heb ik mijn auto verkocht. Alleen al dit jaar heb ik al ruim € 400,- bespaard t.o.v. het OV. Dit is bruto. Dus exclusief fietsgerelateerde aankopen.

Totdat ik vader ben geworden fietste ik woon/werk vaak rechtstreeks circa 13 km. En ging ik in de avonden / weekenden regelmatig nog op pad. Nu fiets ik vaak wat om en kom zo uit op zo'n 150-200 km week woon/werk. (ik werk 4 dagen).

Als ik tijd heb (zin is er altijd) stap ik in het weekend of avond uiteraard nog steeds op de fiets voor een extra rondje. Maar het bevalt mij prima om de meeste km's gewoon lekker met woon/werk te kunnen maken.

Fietsen is voor mij tevens het alternatief voor de sportschool en mijn grootste actieve hobby. Dit alles geeft inderdaad een goed gevoel en dat is ook de enige reden dat ik het doe!
Afbeelding

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 02 okt 2015 11:27

Prachtige foto's!

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 02 okt 2015 11:52

opperhoofd schreef:Dat je het weekend voor een groot deel gebruikt om te "rusten" is toch mooi? Tijd voor andere zaken. Wellicht wat klusjes waar je nooit aan toe komt e.d. Je hebt doordeweeks al lekker veel beweging gehad. Er zijn zat fietsers die met alle geweld het weekend willen/moeten fietsen omdat ze doordeweeks geen tijd hebben. En nu met de avonden die eerder donker zijn helemaal.
Maar Opperhoofd, je weet toch hoe leuk het is om de mtb zo af en toe uit te laten... :?
Maar veel km door de week is idd fijn. En als het weer wat minder wordt en/of ik het wat drukker heb zal het aantal fietsdagen per week ook wel weer wat afnemen. Ik merk sowieso dat 4x in de week wel de max is voor mijn knieën.
opperhoofd schreef:Tja, als je echt wil besparen moet je de auto de deur uit doen. Deze laten staan levert een klein beetje op. Financieel gezien dan. Qua gevoel levert het veel meer op, in mijn geval dan.
Auto de deur uit is met werk en gezin geen optie. Maar wellicht een wat zuiniger exemplaar als de huidige (diesel) aan vervanging toe is. Maar ja, dat ding slijt nu voor geen meter, dus dat kan nog wel even duren :lol:

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 02 okt 2015 11:52

Wauw, van deze foto's krijg ik nog meer zin om te verhuizen! Helaas wordt het pas eind november, dus mijn eerste maanden w-w fietsen worden letterlijk en figuurlijk cold turkey ;)

Plaats reactie