Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voor geen enkele sporter..... alleen ligt het er bij sommigen iets dikker bovenop.
Less is bore
Een zeker percentage inderdaad. Het punt is alleen dat de percentages bij topsporters veel hoger liggen dan bij de rest van de bevolking. Beetje toevallig, of niet?Enzzo schreef: ↑22 sep 2018 22:46 Niet als je sporters ziet als onderdeel van de wereldbevolking waarin dus ook een zeker percentage één of andere aandoening heeft. Tenzij je streeft naar een maatschappij waarin volgens absolute normen, imperfecte mensen geen recht van bestaan hebben. Maar volgens mij is dat in de geschiedenis al vaker gepoogd en telkens mislukt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
quote enzzo
Nee. Jij wel? , elk jaar ietsje meer.
?! Niemand is 100% gezond. Maar afgezien daarvan, wil je nu zeggen dat je niks kunt mankeren als je de beste wilt zijn in iets? Dat gaat wel heel ver hoor.
(top) Sporten is nu eenmaal een vorm van onderscheiden…
[Da’s wel erg zwart-wit. is ook de enige manier om het schoon te houden.
Je mag dus ook geen paracetamol meer slikken of antihistaminicum tegen wespensteken als je toevallig allergisch bent? ]
Je mag van mij alles slikken, alleen "ziek zijn en" medicijnen moeten nemen = niet deelnemen.
Ik wil in deze nog wel polderen, dan zou je elke vorm van medicatie openbaar moeten maken...
Niet als je sporters ziet als onderdeel van de wereldbevolking waarin dus ook een zeker percentage één of andere aandoening heeft. Tenzij je streeft naar een maatschappij waarin volgens absolute normen, imperfecte mensen geen recht van bestaan hebben.
Heeft niets met imperfectie of übermensch ( waar jij me probeert naar toe te duwen ) te maken, voor bijna elk vorm van "imperfectie" is er wel een sport.
Heeft alles te maken met gelijkheid van spelregels.
Nee. Jij wel? , elk jaar ietsje meer.
?! Niemand is 100% gezond. Maar afgezien daarvan, wil je nu zeggen dat je niks kunt mankeren als je de beste wilt zijn in iets? Dat gaat wel heel ver hoor.
(top) Sporten is nu eenmaal een vorm van onderscheiden…
[Da’s wel erg zwart-wit. is ook de enige manier om het schoon te houden.
Je mag dus ook geen paracetamol meer slikken of antihistaminicum tegen wespensteken als je toevallig allergisch bent? ]
Je mag van mij alles slikken, alleen "ziek zijn en" medicijnen moeten nemen = niet deelnemen.
Ik wil in deze nog wel polderen, dan zou je elke vorm van medicatie openbaar moeten maken...
Niet als je sporters ziet als onderdeel van de wereldbevolking waarin dus ook een zeker percentage één of andere aandoening heeft. Tenzij je streeft naar een maatschappij waarin volgens absolute normen, imperfecte mensen geen recht van bestaan hebben.
Heeft niets met imperfectie of übermensch ( waar jij me probeert naar toe te duwen ) te maken, voor bijna elk vorm van "imperfectie" is er wel een sport.
Heeft alles te maken met gelijkheid van spelregels.
Als je tot je 25e hebt getraind voor één sport die tot dat moment prima bij jouw lichaam past is het wel lullig dat je plots moet gaan darten omdat je iets aan je schildklier krijgt...
Ook sporters zijn in de eerste plaats mens, daarna vaak werknemer en pas daarna komen taken als entertainer en vertegenwoordiger van de suprematie van een natie.
Laten we wel de menselijk maat vooropstellen door medische zorg te verlenen zonder dat je daarmee je baan op het spel hoeft te zetten en medische gegevens zo goed mogelijk geheim proberen te houden.
Het kleine beetje onzekerheid in het leven van de toeschouwer lijkt mij van ondergeschikt belang.
Misschien wordt zelfs wel een beetje interessanter met die onzekerheid erbij. Het levert in ieder geval genoeg voer voor discussie op.
Ook sporters zijn in de eerste plaats mens, daarna vaak werknemer en pas daarna komen taken als entertainer en vertegenwoordiger van de suprematie van een natie.
Laten we wel de menselijk maat vooropstellen door medische zorg te verlenen zonder dat je daarmee je baan op het spel hoeft te zetten en medische gegevens zo goed mogelijk geheim proberen te houden.
Het kleine beetje onzekerheid in het leven van de toeschouwer lijkt mij van ondergeschikt belang.
Misschien wordt zelfs wel een beetje interessanter met die onzekerheid erbij. Het levert in ieder geval genoeg voer voor discussie op.
Campagnolo Ultra Dork
Als je tot je 25e hebt getraind voor één sport die tot dat moment prima bij jouw lichaam past is het wel lullig dat je plots moet gaan darten omdat je geen contract meer krijgt omdat een andere sporter beter is...
Topsport is een baan waarbij continue keihard doorgeselecteerd wordt. Dat is misschien niet leuk voor een sporter, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je dan maar een pilletje moet nemen om bij te kunnen blijven...
Topsport is een baan waarbij continue keihard doorgeselecteerd wordt. Dat is misschien niet leuk voor een sporter, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je dan maar een pilletje moet nemen om bij te kunnen blijven...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Jaren terug,....als jeugdtrainer bij het voetbal kwam eens bij mij op een training,.... een moeder die graag wou dat haar zoon op voetballen ging.Dat zou hem goed doen.Gezond buiten en lekker draven in de buitenlucht achter een bal aan in teamverband bij een jeugdploegje.(D tjes).De schoolarts had haar verteld dat lekker voetbalen bij de plaatselijke voetbalclub, de jongen erg goed zou doen qua gezondheid.
Hij was astmatisch, had altijd last van ontstekingen overal in zijn lichaam en bovendien had hij een slecht functionerende schildklier.
Ze zei me dat hij misschien hij maar op hooguit 40-50% kon meedoen met de rest qua inspanning e.d.
Ik zei toen het volgende woorden tegen haar:
:"Mevrouw u kunt u zoon veel beter op de wielerclub doen, die schaatsen bovendien ook nog wintermaanden als training. Ik voorspel hem een gouden toekomst met deze klachten en nu rond 2018 is de eens zo kwakkelende jongen( met een hele stapel aan medische attesten en bijbehorende medicatie) recordhouder bij de plaatselijke schaatsclub met alle junioren records die er maar zijn.Tevens fietst hij iedereen naar huis bij de fietsclub in de grote stad en is de stapel bekers niet meer te tellen die hij heeft gewonnen.
.Tevens heeft hij nog alle atletiek records verbroken bij de grootste atletiekclub van de provincie.Dit op alle loopnummers.Vooral de langere afstanden zijn zijn favoriet.
We zullen nog veel horen van dit eens zo ziekelijke knaapje.
deel 2>
Even de cynische modus weer uit:
Ik heb al in tientallen jaren...zoveel bedrog gezien in de sport,
dat ik per definitie een sporter niet vertrouw op zijn eerlijke gezicht.
Zelf Trump heeft minder fake news de wereld in geholpen dan (top)sporters.
(ook zeker Nederlandse) ...
de boel hebben bedrogen, besodemieterd, belogen,verkocht,gemisleid, of weet ik wat dan ook hebben gedaan.
gezonde argwaan is de beste raadgever.
Hij was astmatisch, had altijd last van ontstekingen overal in zijn lichaam en bovendien had hij een slecht functionerende schildklier.
Ze zei me dat hij misschien hij maar op hooguit 40-50% kon meedoen met de rest qua inspanning e.d.
Ik zei toen het volgende woorden tegen haar:
:"Mevrouw u kunt u zoon veel beter op de wielerclub doen, die schaatsen bovendien ook nog wintermaanden als training. Ik voorspel hem een gouden toekomst met deze klachten en nu rond 2018 is de eens zo kwakkelende jongen( met een hele stapel aan medische attesten en bijbehorende medicatie) recordhouder bij de plaatselijke schaatsclub met alle junioren records die er maar zijn.Tevens fietst hij iedereen naar huis bij de fietsclub in de grote stad en is de stapel bekers niet meer te tellen die hij heeft gewonnen.
.Tevens heeft hij nog alle atletiek records verbroken bij de grootste atletiekclub van de provincie.Dit op alle loopnummers.Vooral de langere afstanden zijn zijn favoriet.
We zullen nog veel horen van dit eens zo ziekelijke knaapje.
deel 2>
Even de cynische modus weer uit:
Ik heb al in tientallen jaren...zoveel bedrog gezien in de sport,
dat ik per definitie een sporter niet vertrouw op zijn eerlijke gezicht.
Zelf Trump heeft minder fake news de wereld in geholpen dan (top)sporters.
(ook zeker Nederlandse) ...
de boel hebben bedrogen, besodemieterd, belogen,verkocht,gemisleid, of weet ik wat dan ook hebben gedaan.
gezonde argwaan is de beste raadgever.
Laatst gewijzigd door codex op 23 sep 2018 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Echt onvoorstelbaar hoe sommige mensen veroordelen zonder ook maar enige kennis van feiten of expertise. En dan ook nog totaal irrelevante en feitelijk incorrecte argumenten geven om hun moddersmijterij kracht bij te zetten.
Voor degenen die wel bereid zijn wat achtergrondinformatie te lezen: http://www.jessicagal.nl/page/patintfol ... sport.html
Voor de duidelijkheid; Thyrax, het medicijn van Wust, wordt voorgeschreven bij een traag werkende schildklier
Voor degenen die wel bereid zijn wat achtergrondinformatie te lezen: http://www.jessicagal.nl/page/patintfol ... sport.html
Voor de duidelijkheid; Thyrax, het medicijn van Wust, wordt voorgeschreven bij een traag werkende schildklier
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Vermoedelijk dat schildklierproblemen zeer ernstig zijn (net als bloedarmoede), en dat 'dus' niemand zonder indicatie Thyrax zal nemen (of EPO).
Het gelinkte artikel is overigens zeker lezenswaardig. Zo wordt vermeld dat door verhoging van de hormoonspiegel (=primaire werking van Thyrax) de spiersamenstelling verschuift richting sprintvezels en de trainingsrespons beter wordt(*).
Dat klinkt zowaar nog een tikje nuttiger voor (de meeste) schaats(t)ers dan dat 'mogelijke' gewichtsverlies(**). Wat de vraag doet opkomen of er ook marathonschaats(t)ers bekend zijn met schildklierproblemen?
*Over welke 'range' die trainingsrespons vebetert is in het artikel onduidelijk.
** Wüst is niet exceptioneel licht (BMI ~22). Zouden turnsters, schansspringers en, jawel, Sky niet de logische grootafnemers van Thyrax zijn?
-
- Forum-lid
De langlaufers gaven de wielersport Epo en nu geven de schaatsers aan de wielersport Thyrax.