Wilier
Beste allemaal,
Sinds 1,5 jaar ben ik gestart met racefietsen en recentelijk heb ik dit tijdschrift en forum ontdekt. Hierbij mag een korte introductie op het Wilier-forum niet ontbreken .
Mijn naam is Dennis en ik rijd sinds 2010 in de omgeving Mijdrecht rond op een Wilier Escape 2010 fiets, afgemonteerd met Campagnolo Veloce (vond ik treffend bij Italiaanse fiets en viel ook voor het kenmerkende geluid). De fiets is aangeschaft bij Wilier-dealer Van Rijn in Vrouwenakker (prettige mensen). Aangezien ik vroeger regelmatig op de MTB zat en hiervoor schoenen had, ben ik begonnen met SPD-pedalen. Inmiddels is het 1e setje raceschoenen aangeschaft (Sidi Logo's) en heb ik de pedalen gewisseld voor Look Keo Classic Graphite's (wel ff wennen qua pedaalhouding). Ik zal proberen binnenkort een foto van mijn fiets te uploaden.
Ik weet dat de Escape een entry-level fiets is, maar je moet toch ergens starten en het merk spreekt me zeer aan. Wellicht komt er ooit nog een Izoard...
Groeten en wellicht komen we elkaar tegen onderweg!
Dennis
Sinds 1,5 jaar ben ik gestart met racefietsen en recentelijk heb ik dit tijdschrift en forum ontdekt. Hierbij mag een korte introductie op het Wilier-forum niet ontbreken .
Mijn naam is Dennis en ik rijd sinds 2010 in de omgeving Mijdrecht rond op een Wilier Escape 2010 fiets, afgemonteerd met Campagnolo Veloce (vond ik treffend bij Italiaanse fiets en viel ook voor het kenmerkende geluid). De fiets is aangeschaft bij Wilier-dealer Van Rijn in Vrouwenakker (prettige mensen). Aangezien ik vroeger regelmatig op de MTB zat en hiervoor schoenen had, ben ik begonnen met SPD-pedalen. Inmiddels is het 1e setje raceschoenen aangeschaft (Sidi Logo's) en heb ik de pedalen gewisseld voor Look Keo Classic Graphite's (wel ff wennen qua pedaalhouding). Ik zal proberen binnenkort een foto van mijn fiets te uploaden.
Ik weet dat de Escape een entry-level fiets is, maar je moet toch ergens starten en het merk spreekt me zeer aan. Wellicht komt er ooit nog een Izoard...
Groeten en wellicht komen we elkaar tegen onderweg!
Dennis
Dennis
Wilier 101 SR 2020 Dura Ace
Wilier GTR 2014 Athena 11
Wilier 101 SR 2020 Dura Ace
Wilier GTR 2014 Athena 11
Ook de escape is een leuke fiets gewoon!!!
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
Klopt helemaal, ik ben daar voor 2 weken terug flink mee aan het stoeien geweest, wilde mijn sram red black crankstel in mijn oude bracket plaatsen (shimano 105) maar er bleef maar speling op staan. Toen tot de conclusie gekomen dat je de GXP moet monteren. dat vervolgens gedaan de speling was weg. Hoe het systeem precies werkt weet ik nogsteeds niet, want hoe kan het nou dat een een opening van 24mm geen speling heeft op iets wat aansluit op 22mm?GasDrOp schreef:GXP, als ik het goed heb is bij deze technologie de as v/d crank aan de driveside dikker dan die aan de non-driveside. Volgens mij is hiervoor een speciale SRAM/Cento1 lager/bracket kit verkrijgbaar. Een Wilier dealer zal je vast verder kunnen helpen.
Wat betreft die BB adapters, geen idee. Mijn FM raadde aan een ''Wokkel'' spacer te gebruiken. Deze heb ik uiteindelijk niet gebruikt maar misschien is het wat voor jou? Het is een vulringetje maar dan in de vorm van een wokkel (denk aan die chips)
Wanneer je deze aandraait perst hij zich samen...
Ik heb verder ook de ballen verstand van brackets ed. maar hopelijk wordt je hieruit iets wijzer?
Specialized Tarmac Elite Compact
100 punten voor mda1! je hebt gelijk, google afbeeldingen gaf de juiste uitslagmda1 schreef:Een 'washer' is gewoon de platte versie. Een 'wavy washer' of 'wave washer' is de hier bedoelde wokkel.jansen01 schreef:@ Juulh: zo'n wokkel heet een Washer
Alleen, weten we nog niet of het verhaal geholpen heeft.... Weet iemand of ik juist antwoord heb gegeven op zijn vraag?
Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad ondertussen gelezen dat er 1 mm maatverschil tussen GXP/Hollowtech zit. Maar mijn probleem is niet zo simpel op te lossen heb ik ontdekt. Naar het schijnt zal een Triple crank niet op deze fiets passen. Een beetje jammer dat dit van te voren nergens te lezen was. Zowel de Ultegra 6600 crank als die GXP crank raken het BB, zie foto'sjuulh schreef:100 punten voor mda1! je hebt gelijk, google afbeeldingen gaf de juiste uitslagmda1 schreef:Een 'washer' is gewoon de platte versie. Een 'wavy washer' of 'wave washer' is de hier bedoelde wokkel.jansen01 schreef:@ Juulh: zo'n wokkel heet een Washer
Alleen, weten we nog niet of het verhaal geholpen heeft.... Weet iemand of ik juist antwoord heb gegeven op zijn vraag?
Volgens mij is dit niet op te lossen? Ik heb tijdelijk het kleinste blad maar even gedemonteerd, dan past het wel.
naar mijn weten wordt GXP enkel gebruikt door sram, en volgens zij gebruiken geen triple cranks, wellicht dat het daardoor niet past. Of je moet overstappen naar compact, of een ander bracket en waarschijnlijk ook dus een ander crankstel.
Klopt helemaal. GPX is van SRAM; er passen alleen SRAM cranks op. Geen Shimano-cranks, dus ook geen triples.