Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 18 jan 2009 21:09

Ik gebruik voor de dorst Powerbar Performance sportdrinks die in verschillende smaken te koop zijn
Verder gebruik ik voor de energie Powerbar sportsgel voor de broodnodige koolhydraten.die
zijn nodig als je halve en hele triathlons goed wil eindigen
50 gram suiker per bidon dan gaat het Sportsdrink veel makkelijker en er zitten ook nog de nodige mineralen in die je in suiker niet aantreft

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 18 jan 2009 21:24

Maar ook de powerbar gel moet je met een hele slok water innemen, en dat vind mijn maag vaak niet zo leuk (kleine slokjes beter), vandaar dat die gels die je zonder water inneemt wel interessant lijken (vond net het foldertje weer, is Go gel van SIS) iemand daar ervaring mee?
survival of the fittest

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 18 jan 2009 21:40

Thor schreef:Maar ook de powerbar gel moet je met een hele slok water innemen, en dat vind mijn maag vaak niet zo leuk (kleine slokjes beter), vandaar dat die gels die je zonder water inneemt wel interessant lijken (vond net het foldertje weer, is Go gel van SIS) iemand daar ervaring mee?


het beste is om het uit te proberen.. voor halve en hele triatlons zul je ook veel met wedstrijd voeding moeten trainen.

Het is ook beetje de vraag waarom je de gels met een slok water in moet nemen. Waarschijnlijk omdat ze dan beter worden opgenomen. Dus als je een gel hebt waar je geen water bij hoeft te drinken ga ik er van uit dat deze minder geconcentreerd is.

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 18 jan 2009 22:18

Ik neem de gels met een slok water in dit is om de koolhydraten te verdunnen in de maag zodat het sneller werkt dat was vergeten te vermelden

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 18 jan 2009 22:44

mister_arby schreef:
Thor schreef:Maar ook de powerbar gel moet je met een hele slok water innemen, en dat vind mijn maag vaak niet zo leuk (kleine slokjes beter), vandaar dat die gels die je zonder water inneemt wel interessant lijken (vond net het foldertje weer, is Go gel van SIS) iemand daar ervaring mee?


het beste is om het uit te proberen.. voor halve en hele triatlons zul je ook veel met wedstrijd voeding moeten trainen.

Het is ook beetje de vraag waarom je de gels met een slok water in moet nemen. Waarschijnlijk omdat ze dan beter worden opgenomen. Dus als je een gel hebt waar je geen water bij hoeft te drinken ga ik er van uit dat deze minder geconcentreerd is.



In een sachet van 60 ml zitten 25 gr. koolhydraten, in een sachet powerbar zit 27 gr. dit is het dus niet volgens mij (zie http://www.gosportvoeding.nl )
survival of the fittest

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 18 jan 2009 23:00

De wedstrijd van Casran was vandaag, Frederik van Lierde, zijn teamgenoot werd er 7e. De omstandigheden waren zwaar zoals ik dat vanaf de laptop kon bekijken.

De gels waarmee ik mijn wedstrijden afwerk zijn die van powerbar. De keuze voor powerbar komt mede doordat deze ook worden verstrekt tijdens de Ironman 70.3 wedstrijden. Voor de lange afstand is het ook beste om niet 1 vaste flavour te kiezen, dit is ook zo met sportdrank. Maar ieder moet zelf weten hoe en wat, er bestaat geen algemeen recept.

Ik hoor van teamgenoten wel vaak dat water lekker tussendoor is via een verzorgingspost maar weinig toevoegd. Toen ik deze zomer in Canada Craig Alexander sprak en we op het onderwerp voeding kwamen vertelde hij me ook dat hij nooit water in zin bidons had. Wat er wel in zat wilde hij ook niet vertellen, voor die atleten is dat een op maat gemaakte cocktail.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jan 2009 23:55

H3 schreef:De wedstrijd van Casran was vandaag, Frederik van Lierde, zijn teamgenoot werd er 7e. De omstandigheden waren zwaar zoals ik dat vanaf de laptop kon bekijken.



Frederik werd inderdaad 7de, dus niet goed voor hem. Hij reist natuurlijk niet voor een 7e plaats naar Zuid-Afrika, maar het is enigzins logisch na zijn rust na de Ironman Arizona (eind november) en nauwelijks wedstrijdtraining naar deze koers toe. Sja... het is nu zo. Vorig jaar pastte deze in zijn voorbereiding op Nieuw-Zeeland en hij werd 2de.
Tim Don deed zijn eerste 70.3 en werd vrij relaxed 4de. Die kerel loopt ook op 21km als een rakket... ongelooflijk. Coole gast trouwens.

Ikzelf kende minder geluk. Ik zwom goed en vertrok behoorlijk tijdens de fietsproef en haalde naar gewoonte veel atleten bij. Na 35km sloeg het noodlot toe en reed ik lek op de Zuid-Afrikaanse autosnelweg (ze zetten hier een autosnelweg af om een triathlon te organiseren!!). Het gat was té groot om met Pitstop te dichten en de neutrale support was niet voorzien op tubes... Na een half uur stilstand stopte een atleet bij mij die er de brui wou aan geven: hij gaf mij zijn achterwiel en ik kon verder. Ik liep nog een behoorlijke half marathon en eindigde in 5u35, mijn langste triathlon ooit: zonder pech wellicht gewoon onder de 5u gebleven. Achteraf kwamen de referees mij melden dat een wiel aannemen van een andere deelnemer niet mag (wordt beschouwd als hulp van buitenaf) en ze mij dienen te diskwalificeren...pfff, stom. Maar goed, ik deed hem dan maar uit voor mezelf, en kreeg de medaille (de organisatie, Triangle, vond de beslissing ook maar sneu). Je vindt me dus niet in de officiële uitslag, maar met een tijd van 5u35 was ik er ook niet zo fier op geweest.

Foto's zijn te vinden op mijn site.

Groeten uit Zuid-Afrika!


edit: ondertussen wedstrijdverslag (en fotoalbums) online op mijn site: http://www.pieterdeneve.com/index.php?page=wdvs&aid=152
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

franky.g
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 sep 2004 14:52

franky.g 19 jan 2009 09:56

H3 schreef:De wedstrijd van Casran was vandaag, Frederik van Lierde, zijn teamgenoot werd er 7e. De omstandigheden waren zwaar zoals ik dat vanaf de laptop kon bekijken.

De gels waarmee ik mijn wedstrijden afwerk zijn die van powerbar. De keuze voor powerbar komt mede doordat deze ook worden verstrekt tijdens de Ironman 70.3 wedstrijden. Voor de lange afstand is het ook beste om niet 1 vaste flavour te kiezen, dit is ook zo met sportdrank. Maar ieder moet zelf weten hoe en wat, er bestaat geen algemeen recept.

Ik hoor van teamgenoten wel vaak dat water lekker tussendoor is via een verzorgingspost maar weinig toevoegd. Toen ik deze zomer in Canada Craig Alexander sprak en we op het onderwerp voeding kwamen vertelde hij me ook dat hij nooit water in zin bidons had. Wat er wel in zat wilde hij ook niet vertellen, voor die atleten is dat een op maat gemaakte cocktail.


veel van die jongens gebruiken fantomalt , het is een smaakloze oplosbare suiker.vloeibaar voedsel voor mensen die erg ziek zijn .je kunt er zelf smaak aan toevoegen . je kunt t zo sterk maken als je wilt snufje zout erbij . werkt erg fijn ,zelf ook al enkele malen gebruikt in triathlon met name langere afstanden . is gewoon te verkrijgen bij de betere drogist .
franky.g

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 jan 2009 10:26

Welke tandblad zit er nu precies op ? ( buiten)

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 19 jan 2009 11:34

@ Casran: veranderd dit je mening t.o.v. bandjes niet? Kan me de frustratie voorstellen. Een reis van 10.000 km en dan lek rijden en daardoor niet officieel finishen...

lucr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 sep 2004 15:48

lucr 19 jan 2009 12:06

Je kan ook de Infinit drank gebruiken (http://www.180km.eu/) tijdens de wedstrijd. Ze hebben een speciale drank voor het fietsen en één voor het lopen. Daarbuiten moet je niets eten. En ze zijn de sponsor van vele triathlon wedstrijden zodoende je dezelfde drank kan drinken tijdens de wedstrijd.

Het is de eerste drank waar ik nooit last heb van mijn maag.

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 19 jan 2009 17:31

Hallo allemaal, misschien een hele rare vraag. Maar ik kom er zelf niet helemaal uit met me framemaat. Ik weet dat het het beste is om een meting te laten doen. Maar dat gaat nu even niet.

Het gaat om de framemaat van een tijdritfiets. Een Stevens crono. Hieronder de geometrie. Het gaat mij tussen een 54 (M) of een 57 (L)
http://www.stevensbikes.de/2009/index.p ... try#inhalt

Ik ben 188 lang, en als koersfiets heb ik een maat 58.
Hieronder een 2tal foto's van mezelf tijdens een wedstrijd, en tijdens een tijdrit, waarbij ik gewoon een opzetstuur op me gewone fiets heb gezet.
Ik ben de gene in geel/rood/zwarte Lowik kleding, donkere helm en rode handschoentjes.
[img=http://94.100.113.29/278900001-27895000 ... _d8I_.jpeg]
[img=http://94.100.113.205/257700001-2577500 ... _1nMu.jpeg]

Alvast heel erg bedankt voor de hulp. Als de fiets er is komt er natuurlijk een foto!:)

Plaats reactie