Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Afmontage doet veel, Ik vindt het stuurgedrag van een Cannondale wel o.k.
Dat "langzame" of minder direct sturen heeft ook een voordeel en wel dat je bij toergebruik niet continue (zoals bij een addict of R3) geconfronteerd wordt met nerveus stuurgedrag en ongewilde reakties als je even niet oplet.
Dat "langzame" of minder direct sturen heeft ook een voordeel en wel dat je bij toergebruik niet continue (zoals bij een addict of R3) geconfronteerd wordt met nerveus stuurgedrag en ongewilde reakties als je even niet oplet.
Sharkman 1 schreef:Maakt geen fluit uit. Een frame veert niet (ruitvorm kan niet veren).
Als het geen fluit uitmaakt, waarom koop je dan geen goedkoop frame?
Afmontage doet natuurlijk veel, maar het frame (achtervork, voorvork, en de stijfheid van een frame) wordt wel degelijk bepaald door het ontwerp. Dus daarmee ook rijkwaliteiten waaronder comfort.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Waar je nu op doelt is iets heel anders dan vering. Geometrie, en stijfheid (en da's heel wat anders als vering) maken wel degelijk een wereld van verschil. Maar om het nog maar eens te benadrukken: de prijs van een frame zegt maar relatief weinig over het eindresultaat een een frame van 600 Euro hoeft zeker niet minder te zijn dan een model dat het dubbele kost (bij veel modellen boven dat bedrag zit de meerwaarde toch voornamelijk tussen de oren of is er enkel uit te halen op een niveau dat de gemiddelde consument toch nooit haalt....)
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
Oh oh oh, ik heb even wat serieuzer gerden op de Super Six en ik moet zeggen dat het een beest is als je even aanzet, dan ga ik echt wel sneller en bobbeltjes kom ik ook sneller op. Overall valt het me gewoon op dat het minder energie kost m in beweging te hebben, dus om vooruit te gaan.
Ik had toch wel even iets van Wow, vooral toen ik een stel kerels inhaalde en zij ook iets van "zohooo" hadden. En het waren geen oude mannetjes deze keer
Ik had toch wel even iets van Wow, vooral toen ik een stel kerels inhaalde en zij ook iets van "zohooo" hadden. En het waren geen oude mannetjes deze keer
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Erg fascinerend wat er zich tussen de oren afspeelt, zodra men op een andere fiets stapt.superrose schreef:Oh oh oh, ik heb even wat serieuzer gerden op de Super Six en ik moet zeggen dat het een beest is als je even aanzet, dan ga ik echt wel sneller en bobbeltjes kom ik ook sneller op. Overall valt het me gewoon op dat het minder energie kost m in beweging te hebben, dus om vooruit te gaan.
Nu nog een keer 'blind' rijden met 10 afgeplakte framesets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Denk dat afplakken heel lastig wordt. Vooral bij de bekendere frames kan ik (en met mij velen) ook zonder naam zijn welk merk het betreft.
De supersix is op het moment één van de betere frames (rijdt gevoelsmatig heel snel) maar heeft weinig van doen met de voorgaande Cannondale modellen (enkel de geometrie en BB30 is voortgezet) Eigenlijk is het een evolutie op de door Peter Denk ontworpen addict (en ook dat is een extreem snel reagerend frame).
De supersix is op het moment één van de betere frames (rijdt gevoelsmatig heel snel) maar heeft weinig van doen met de voorgaande Cannondale modellen (enkel de geometrie en BB30 is voortgezet) Eigenlijk is het een evolutie op de door Peter Denk ontworpen addict (en ook dat is een extreem snel reagerend frame).
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
litespeed schreef:Erg fascinerend wat er zich tussen de oren afspeelt, zodra men op een andere fiets stapt.superrose schreef:Oh oh oh, ik heb even wat serieuzer gerden op de Super Six en ik moet zeggen dat het een beest is als je even aanzet, dan ga ik echt wel sneller en bobbeltjes kom ik ook sneller op. Overall valt het me gewoon op dat het minder energie kost m in beweging te hebben, dus om vooruit te gaan.
Nu nog een keer 'blind' rijden met 10 afgeplakte framesets.
nou ik voel toch wel een verschil tussen mijn alu fiets en deze carbon fiets, dat zit niet tussen de oren, al helemaal niet omdat ik geen fan van de supersix ben.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Sharkman 1 schreef:Denk dat afplakken heel lastig wordt. Vooral bij de bekendere frames kan ik (en met mij velen) ook zonder naam zijn welk merk het betreft.
De supersix is op het moment één van de betere frames (rijdt gevoelsmatig heel snel) maar heeft weinig van doen met de voorgaande Cannondale modellen (enkel de geometrie en BB30 is voortgezet) Eigenlijk is het een evolutie op de door Peter Denk ontworpen addict (en ook dat is een extreem snel reagerend frame).
Vergeet je niet een aantal dingen te noemen naast de geometrie en BB30?
zoals bijvoorbeeld de tapered headtube en de hourglass stays? volgens mij zat dit ook al op de voorloper van de SuperSix... dus weinig te doen met voorgaande Cannondale modellen???? en Peter Denk heeft met de 2010 SuperSix bijna niets van doen gehad hoor, hij was druk met de Flash .
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
superrose schreef:Oh oh oh, ik heb even wat serieuzer gerden op de Super Six en ik moet zeggen dat het een beest is als je even aanzet, dan ga ik echt wel sneller en bobbeltjes kom ik ook sneller op. Overall valt het me gewoon op dat het minder energie kost m in beweging te hebben, dus om vooruit te gaan.
Ik had toch wel even iets van Wow, vooral toen ik een stel kerels inhaalde en zij ook iets van "zohooo" hadden. En het waren geen oude mannetjes deze keer
Test je de SuperSix via je lokale FM? met een doel? of kon je hem lenen van iemand? benieuwd aangezien ik ook aan het kijken ben voor de nieuwe SuperSix en wil ook graag even testritje maken .
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
-
- Forum-lid
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 15 aug 2007 16:30
Ah, ik zie dat je je mening al hebt bijgesteld rose . Zondag lekker over de heuvelrug gereden om 'm eens goed te testen: heerlijk. Aanzetten voelt zoveel prettiger en sneller! Bochten voelden ook uitstekend aan, hoewel ik misschien een beter oordeel daarover heb als ik ermee gekoerst heb. Sram red is trouwens ook wel echt lekker. Klik -> schakel in plaats van Klik -> hoop lawaai, ff wachten, misschien nog een keer klikken -> schakel.
Hij moet trouwens meteen weer terug naar de fm: voorder kan op geen enkele manier goed afgesteld worden: of mn ketting loopt aan op de 50-11, of de voorder loopt aan tegen de crank. Weer een daggie trainen op mn Stevens dus. Kan ik wel mooi het verschil nog eens goed merken!
Ik blijf klooien met mn schoenplaatjes, van 105 triple naar hollowgram compact met bb30 zorgt ervoor dat ik wat minder 'breed' zit en daar moeten die plaatjes op aangepast worden. Lukt me toch nog niet helemaal lekker.
Hij moet trouwens meteen weer terug naar de fm: voorder kan op geen enkele manier goed afgesteld worden: of mn ketting loopt aan op de 50-11, of de voorder loopt aan tegen de crank. Weer een daggie trainen op mn Stevens dus. Kan ik wel mooi het verschil nog eens goed merken!
Ik blijf klooien met mn schoenplaatjes, van 105 triple naar hollowgram compact met bb30 zorgt ervoor dat ik wat minder 'breed' zit en daar moeten die plaatjes op aangepast worden. Lukt me toch nog niet helemaal lekker.