van Zoran??funlovinbiker schreef:
Overigens wordt de wielset vervangen door Rigida DP18 velgen (36-gaats) met Shimano 105-naven.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- Supergrover
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ja klopt. Hoop de set vandaag binnen te krijgen.supergrover1 schreef:van Zoran??funlovinbiker schreef:
Overigens wordt de wielset vervangen door Rigida DP18 velgen (36-gaats) met Shimano 105-naven.
Kleine preview
Ik ben vooral bezig geweest met de geometrie, ik kopieer daarbij gewoon de afmetingen van mijn andere fiets. Vorkbuis is nu afgezaagd, balhoofdstel zit in elkaar. Ik hoefde toch niets bij te schuren, de restjes hars/lijm zaten niet in de weg.
Ik heb inmiddels wel wat onnauwkeurigheden gevonden in de afwerking, het gaat daarbij vooral om de randjes rond het balhoofd. Er zitten daar wat plekjes waar de coating weg is. Denk dat het plekjes zijn waar ze het frame op hebben neergezet na het behandelen ofzo. Geen drama's in ieder geval.
Ik ben vooral bezig geweest met de geometrie, ik kopieer daarbij gewoon de afmetingen van mijn andere fiets. Vorkbuis is nu afgezaagd, balhoofdstel zit in elkaar. Ik hoefde toch niets bij te schuren, de restjes hars/lijm zaten niet in de weg.
Ik heb inmiddels wel wat onnauwkeurigheden gevonden in de afwerking, het gaat daarbij vooral om de randjes rond het balhoofd. Er zitten daar wat plekjes waar de coating weg is. Denk dat het plekjes zijn waar ze het frame op hebben neergezet na het behandelen ofzo. Geen drama's in ieder geval.
Met wat voor een zaag kun je het beste de vorkbuis op maat zagen?Snuf schreef:Kleine preview
- daniel1975
- Forum-lid HC
IJzerzaag
Less is bore
Heb inderdaad een ijzerzaag gebruikt, die is fijn genoeg om de vorkpijp netjes mee af te zagen. Daarna de boel nog een beetje vlakgeschuurd.reverb schreef: Met wat voor een zaag kun je het beste de vorkbuis op maat zagen?
Ik heb net mn bb lagers geinstalleerd, maar nu loop ik op een probleempje:
Het vlakke kale stuk metaal rond de bb is veel groter dan de lagers... Zijn er grotere lagers te krijgen? Of een soort van afdekplaatjes ofzo? Of moet ik hier zelf met wat lak aan de slag?
- daniel1975
- Forum-lid HC
reverb schreef:Bedankt. Kun je dat ook het beste gebruiken voor het inkorten van een carbon zadelpen?
Waarom zou je dat willen?
Met een carbon zadelpen zou ik juist blij zijn met meer lengte in het frame, omdat de pen dan vaak beter blijft zitten (zeker icm carbon pasta). Die laatste paar gram gewicht is mij echt de ellende van een zakkende zadelpen niet waard.
Less is bore
Ik heb het zelfde frame in dezelfde maat en bij zie je dat ook met mijn FSA megaexo lagers.Afplakken en zwart spuiten misschien?? Ik vond het iig niet direct storend.Snuf schreef:
Het vlakke kale stuk metaal rond de bb is veel groter dan de lagers... Zijn er grotere lagers te krijgen? Of een soort van afdekplaatjes ofzo? Of moet ik hier zelf met wat lak aan de slag?
Resultaat van mijn fiets staat op pagina 85 van dit topic
Do or Do not.. There is no try
Welke BB is dat? Heb zelf een ultegra BB, maar die is zilvergrijs en vind dat zwart wel mooi.Snuf schreef:Heb inderdaad een ijzerzaag gebruikt, die is fijn genoeg om de vorkpijp netjes mee af te zagen. Daarna de boel nog een beetje vlakgeschuurd.reverb schreef: Met wat voor een zaag kun je het beste de vorkbuis op maat zagen?
Ik zal m ook eerst eens afbouwen, ik kan altijd daarna nog aan de slag met de spuitbus. En het gaat inderdaad alleen om 1 kant, de andere zit verborgen achter de kettingbladen.
Bb is de ultegra 6600 ice grey versie, niet zwart maar donkergrijs. Ik weet niet of ze apart verkrijgbaar zijn, toen ik zo'n zelfde kleur bb wilde hebben voor een ander frame heb ik uiteindelijk een 6700 gekocht, grijs ipv zilver. De icegrey kon mijn lokale FM niet bestellen.
Bb is de ultegra 6600 ice grey versie, niet zwart maar donkergrijs. Ik weet niet of ze apart verkrijgbaar zijn, toen ik zo'n zelfde kleur bb wilde hebben voor een ander frame heb ik uiteindelijk een 6700 gekocht, grijs ipv zilver. De icegrey kon mijn lokale FM niet bestellen.