Ach, iedereen heeft zo z'n eigen prioriteiten (of: lastige trekjes ). Met zachte banden rijden vind ik gewoon erg vervelend en om moeten rijden om wel genoeg druk te krijgen onpraktisch (zeker op zondag of tijdens georganiseerde tochten). Vederlichte onderdelen kunnen mij dan weer gestolen worden Beide dingen zijn vrij logisch: ik ben zwaar en rijd dus met meer druk in de banden, het verschil in bandenspanning na een lekke band is dus groter dan bij klimgeiten, welke weer meer profijt hebben van lichte onderdelen.
Ik heb dit jaar overigens 7 lekke banden gehad in krap 5000 km. Ok, één in de schuur maar toch nog 6 onderweg. Een lek is hinderlijk genoeg, meer last dan de tijd van het vervangen en de kosten van een biba wil ik er eigenlijk niet van hebben.
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Neuh, 't kan mij ook niet schelen, ik rijd wel naar huis op 5 bar ofzo (of zoek een FM op bij een lange tocht).
Maar 't is wel een grote grap waar de fabrikanten mee adverteren, ze halen volgens opgaaf allemaal de 10 wel... Maar als je alleen al naar zo'n tiny-tienie-ieniemienie pompje kijkt weet je al dat hij de 11 bar niet gaat halen en je tevreden mag zijn met alles boven de 5.
Maar 't is wel een grote grap waar de fabrikanten mee adverteren, ze halen volgens opgaaf allemaal de 10 wel... Maar als je alleen al naar zo'n tiny-tienie-ieniemienie pompje kijkt weet je al dat hij de 11 bar niet gaat halen en je tevreden mag zijn met alles boven de 5.
mwa, zo'n pompje met een slangetje zou toch wel iets meer pompcomfort (nieuw woord) moeten geven. Ik heb in het verleden met een minipompje helaas wel meerdere keren (hardleers!) een ventiel dusdanig krom gemaakt tijdens het oppompen onderweg dat het ventiel niet meer lekker wilde sluiten.
Ik kan me dus voorstellen dat je door daar geen rekening mee te hoeven houden vanwege het slangetje toch wel enig voordeel van hebt. Maar oppompen onderweg blijft een gehannes...beter niet lekrijden.
Ik kan me dus voorstellen dat je door daar geen rekening mee te hoeven houden vanwege het slangetje toch wel enig voordeel van hebt. Maar oppompen onderweg blijft een gehannes...beter niet lekrijden.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
7 lekke banden in 5000 km? Dan rijd jij niet met Conti denk ik zo
Bij toertochten heb je inderdaad de Mavic auto en bij controles staat vaak ook een materiaalpost. Bij de minder commerciële tochten spreek ik bij een controle wel een opa met een Zefal pomp onder de bovenbuis aan
Met mijn Topeak Micro Rocket kun je overigens wel 7 bar halen, maar je moet dan beschikken over Engelengeduld.
Bij toertochten heb je inderdaad de Mavic auto en bij controles staat vaak ook een materiaalpost. Bij de minder commerciële tochten spreek ik bij een controle wel een opa met een Zefal pomp onder de bovenbuis aan
Met mijn Topeak Micro Rocket kun je overigens wel 7 bar halen, maar je moet dan beschikken over Engelengeduld.
[quote="havana"]7 lekke banden in 5000 km? Dan rijd jij niet met Conti denk ik zo
Bij toertochten heb je inderdaad de Mavic auto en bij controles staat vaak ook een materiaalpost. Bij de minder commerciële tochten spreek ik bij een controle wel een opa met een Zefal pomp onder de bovenbuis aan [/quote]
De Mavic auto heb ik nog nooit gezien..
Ik rijd ook met Conti 2/7 kwamen op rekening van een 4000S met gat in de zijwang na 200 km. Is onder garantie vervangen en daarna enkele honderden km's zonder problemen. Dan waren er nog 2 Evo CX lekken, waarvan de laatste misschien voorkomen had kunnen worden als ik ze iets eerder vervangen had dan na 3400 km, in de voorbije winter nog eens een lek met de verder overigens bijzonder fijne Pariba Revolutions. Tot slot nog een klapband (te oude binnenband?) en dat schuurlek (Michelin Axial Pro). Veel rariteiten dus eigenlijk. Vorig jaar had ik maar 1 lek (Evo CX) en daarvoor jarenlang niets maar toen fietste ik ook veel minder.
Bij toertochten heb je inderdaad de Mavic auto en bij controles staat vaak ook een materiaalpost. Bij de minder commerciële tochten spreek ik bij een controle wel een opa met een Zefal pomp onder de bovenbuis aan [/quote]
De Mavic auto heb ik nog nooit gezien..
Ik rijd ook met Conti 2/7 kwamen op rekening van een 4000S met gat in de zijwang na 200 km. Is onder garantie vervangen en daarna enkele honderden km's zonder problemen. Dan waren er nog 2 Evo CX lekken, waarvan de laatste misschien voorkomen had kunnen worden als ik ze iets eerder vervangen had dan na 3400 km, in de voorbije winter nog eens een lek met de verder overigens bijzonder fijne Pariba Revolutions. Tot slot nog een klapband (te oude binnenband?) en dat schuurlek (Michelin Axial Pro). Veel rariteiten dus eigenlijk. Vorig jaar had ik maar 1 lek (Evo CX) en daarvoor jarenlang niets maar toen fietste ik ook veel minder.
3400 km met een CX?
Ik heb met één setje GP4000s al meer dan 6000 km gereden en zien er nog steeds redelijk uit.... (worden wel wat vierkant, nieuw setje ligt al klaar).
Ik heb met één setje GP4000s al meer dan 6000 km gereden en zien er nog steeds redelijk uit.... (worden wel wat vierkant, nieuw setje ligt al klaar).
[quote="havana"]3400 km met een CX?
Ik heb met één setje GP4000s al meer dan 6000 km gereden en zien er nog steeds redelijk uit....[/quote] Jep, slijten nu eenmaal snel. Meeste mensen halen er maar 2500 km uit ofzo. Behalve grip op nat wegdek vond ik ze superieur aan de Conti's. Als die op zijn zal ik het kilometrage en het aantal lekke banden nog eens melden en misschien dat ik dan van mening veranderd ben.
Ik heb met één setje GP4000s al meer dan 6000 km gereden en zien er nog steeds redelijk uit....[/quote] Jep, slijten nu eenmaal snel. Meeste mensen halen er maar 2500 km uit ofzo. Behalve grip op nat wegdek vond ik ze superieur aan de Conti's. Als die op zijn zal ik het kilometrage en het aantal lekke banden nog eens melden en misschien dat ik dan van mening veranderd ben.
Mooi plaatje Je zou toch bijna gaan balen dat je met die verdomd lekbestendige Conti's rijdt