Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

coulthard
Forum-lid

coulthard 21 nov 2005 19:33

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 21 November 2005

Maar 1 ding weet ik zeker, en dat geldt met alle verslavingen hetzelfde; stop met de goede redenen. Als je stopt met roken alleen omdat je wilt stoppen, dan doe je het om de verkeerde redenen.
====================================
Stoppen met roken doe je maar om 1 echte goede reden en dat is je gezondheid, je stop niet om te stoppen maar je stopt om je gezondheid. En daaruit vloeien heel veel goede dingen zoals een betere smaak, je reukvermogen die gigantisch toeneemt tsja en zo kan ik en jij en meerdere wel wat pagina's vullen met voordelen van stoppen met roken, dat weet een roker ook wel de voordelen er van alleen hij moet het echt willen en als je echt wil lukt het ook gegarandeerd.

Vind ik nog te algemeen. Ik bedoel je kan wel zeggen ik stop voor mijn gezondheid, maar is wel  vaag naar mijn mening. Gezondheid is de samenvatting van je gehele gestel en in welke conditie deze verkeerd.
Als je zegt ik stop met roken, want:1. mijn hart krijgt minder snel aandoeningen en zal beter en rustiger kloppen2. mijn longen zullen zich niet verder verschrompelen tot uitgedroegde vijgen3. mijn bloed zal meer zurstof kunnen bevatten.4. mijn gezicht zal niet meer zo geel zien.5. mijn bek zal niet meer stinken6. mijn kleren zullen niet meer stinken7. ik zal enkele tientallen euro's per week overhouden8. etc. etc.
Dat zijn specifiek goede redenen en nog veeeeeeel meer te bedenken (waar ik op het moment geen tijd en zin heb om te bedenken, deze kwamen binnen 10 sec. binnen vliegen).
Maar ik wielren ook niet voor een betere gezondheid. Ik wielren, omdat:1. ik er machtig mooie benen van krijg2. ik elke week mijn kameraden een poepie kan laten ruiken3. mijn omgeving bewondering voor mij krijgt4. ik elke week uren lang door de buitenlucht mag fietsen5. ik geniet van alle onnozele mensen die gestresst in hun auto's naar hun werk gaan en niet de tijd nemen om stil te staan bij al het moois om hun heen.6. ik er min of meer gemaakt voor ben7. ik er minder stress van krijg8. het mijn leven de goede kant op heeft gestuurd9. mijn hart, longen en andere organen er beter door blijven functioneren10. etc. etc. etc.
(opnieuw genoeg te bedenken, maar ik ben moe en heb weinig zin tot veel nadenken)
Het is een denkwijze; maar wel 1 die (mij althans) de discipline oplevert om door te zetten, juist wanneer ik het moeilijk heb.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 21 nov 2005 21:21

Maar 1 ding weet ik zeker, en dat geldt met alle verslavingen hetzelfde; stop met de goede redenen. Als je stopt met roken alleen omdat je wilt stoppen, dan doe je het om de verkeerde redenen.
Stoppen met roken doe je maar om 1 echte goede reden en dat is je gezondheid, je stop niet om te stoppen maar je stopt om je gezondheid. En daaruit vloeien heel veel goede dingen zoals een betere smaak, je reukvermogen die gigantisch toeneemt tsja en zo kan ik en jij en meerdere wel wat pagina's vullen met voordelen van stoppen met roken, dat weet een roker ook wel de voordelen er van alleen hij moet het echt willen en als je echt wil lukt het ook gegarandeerd.

Je moet er gewoon niet mee beginen. Dan hoef je ook niet te stoppen
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

noppie
Forum-lid

noppie 21 nov 2005 21:37

Of de gezondheid van anderen. bijvoorbeeld je eigen kinderen. Daarmee zorg je ook voor dat die minder snel zelf zullen gaan roken.

kiekeboe

noppie
Forum-lid

noppie 21 nov 2005 22:35

Wat de titel van deze topic ook al weer ''Nog gefietst vaandaag''. Ik heb vandaag wel gefietst en wel naar m'n werk, maar ja dat was niet op een racefiets, dus eigenlijk niet gefietst vandaag.

kiekeboe

luna
Forum-lid

luna 21 nov 2005 23:43

ik baal als een stekker ben ssnotverkouwen . beter maar niet fietsen

wegpiraat
Forum-lid

wegpiraat 22 nov 2005 12:57

waarschijnlijk heeft Jimbo zich nu afgezonderd met zijn opperbeste en trouwe vriend de sigaret, die nog wel naar hem luistert en aan zijn kant staat. na al dat gefoeter en geschimp en er ZO'N zaak en gedoe van maken, is een sigaretje opsteken eigenlijk niet eens zo'n heisa meer. altijd al gedaan dus wat maakt die ene extra dan uit. en het geeft eindelijk weer rust en duidelijkheid en stopt het geslinger tussen die twee alsmaar groter en dreigender wordende machten aan weerszijden.
Ik geloof dus niet zo in pressure wat betreft stoppen met roken. Degene moet het gevoel hebben het zelf gedaan te hebben, uit eigen kracht en met een eigen gevoel van trots.

neos
Forum-lid

neos 22 nov 2005 20:13

Nou van morgen maar op de ragger het bos en los zand  ingedoken .Maar dit bedoel ik Figuurlijk
Tijdens een afdaling in het lossezand wilde ik aan het einde rechts met als gevolg over de kop.( had ik dat grapje over die lange onderbroek maar niet moeten maken ,god en big rosa straffen meteen.)
Ik had namelijk regel 1van het biken verbroken NOOIT IN EEN BOCHT DE VOORREM GEBRUIKEN.
Nou nu zit ik hier met een witte zwachtel om mijn linker pols gelukkig niks gebroken maar wel aardig verstuikt.Dus een paar dagen niet in het ATB stuur knijpen het zal dus wel met de tacx in de serre worden
Wel het rondje van 2,5 uur afgemaakt , vannacht nachtdienst dus zal ik toch wel rustig aan gaan doen de eerste 2 dagen.
cornelli racing cycles Uden

whocares
Forum-lid

whocares 22 nov 2005 21:22

Beterschap gewenst met de pols , NEOS.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie