Cervélo
Gaan we weer (als je eens ophield met het sarcastisch reageren op elke posting van mij op het merk waar jij DEALER van bent). , een verstelbare pen duidt bij de meeste merken op de hoogte of hoek en niet op de draaibare kop. Ik was in de vooronderstelling dat er in de tussentijd een nieuwe optie bij is gekomen met een pen dit op maat wordt meegeleverd zoals bijv. AX die meelevert (ook ik kan iets missen).
Wel een aardige opmerking over die vaste zadelpen (zo noem ik maar even de verlengde zitbuis die bals zadelpen dient) en het varieren met zadelhoogte bij verschillende zadels. Ik kan me zelfs een verschil in zadelhoogte voorstellen bij het gebruik van sommige fietsbroeken met dikkere zeem. Lastig gevolg van die vastigheid (nasst het transport), waar ik nog niet eens zo erg over had nagedacht.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, mijnheer sharkman het is al goed... Ik denk dat het wel duidelijk is nu voor de meeste. Ik ben gewoon niet op onwaarheden gesteld. Dat is totaal niet merk gerelateerd..
Die draaibare kop is 1 vd dingen dat cervélo onderscheid. En is ook waar ik duidelijk op doelde.
Over vaste zadelpennen, bij de meeste merken ( fietsen) is de hoogte altijd nog binnen een marge van zo'n 1,5 - 2 cm te stellen hoor.
Pedalen/ plaatje ,schoenen, die kunnen inderdaad het verschil maken waar door je de hoogte wil aanpassen ..
Die draaibare kop is 1 vd dingen dat cervélo onderscheid. En is ook waar ik duidelijk op doelde.
Over vaste zadelpennen, bij de meeste merken ( fietsen) is de hoogte altijd nog binnen een marge van zo'n 1,5 - 2 cm te stellen hoor.
Pedalen/ plaatje ,schoenen, die kunnen inderdaad het verschil maken waar door je de hoogte wil aanpassen ..
@ SpEric, aha, dat wist ik ook al weer niet. Dus daar dient die Ritchey kop dan bijvoorbeeld voor. Merci.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo woensdag heb ik eindelijk wat tijd om haar echt aan de tand te voelen...
Ik moet zeggen dat zij echt als een warm mes door de wind heen snijd.
Het is echt een pure genot.
Heerlijk slank.
Ik zie haar ook echt als een mooie dame aan..
Ik ben getekend door mijn fiets,ik ben een Cervélo liefhebber voor de rest van mijn leven.
Ik moet zeggen dat zij echt als een warm mes door de wind heen snijd.
Het is echt een pure genot.
Heerlijk slank.
Ik zie haar ook echt als een mooie dame aan..
Ik ben getekend door mijn fiets,ik ben een Cervélo liefhebber voor de rest van mijn leven.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
TimoR3 schreef:Jup,ik ben zelf ook 1,92 .. 68 kg,ik pas prima op een Soloist 61cm volgens de FM
Je FM is dan wel vrij creatief met meten geweest als ik de foto's zo zie, blijft een beetje zonde fietsen die eigenlijk net niet passen.
Ik pas op een XS'je, dus jij past ook wel op een S'je, scheelt echt een hoop gewicht een wat kleiner frame :
-
- Forum-lid HC
Vind het een prachtige fiets, jammer van die hoge spacertoren zeker t.o.v. de vrij forse balhoofdbuis. Net wat AMclassic-fan al zegt eigenlijk past de fiets net niet, als je niet dieper ga zitten.
Voor veel fietsers een probleem, eigenlijk is alleen Merckx en sinds kort ook Trek en Cervelo die rekening houden met dat niet iedereen graag diep zit, door een langere balhoofdbuis.
Vooral bij Merkcx zie qua geometrie veel modellen met een lange wat meer rechtop zittende zit.
Voor veel fietsers een probleem, eigenlijk is alleen Merckx en sinds kort ook Trek en Cervelo die rekening houden met dat niet iedereen graag diep zit, door een langere balhoofdbuis.
Vooral bij Merkcx zie qua geometrie veel modellen met een lange wat meer rechtop zittende zit.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Amclassic-fan schreef:TimoR3 schreef:Jup,ik ben zelf ook 1,92 .. 68 kg,ik pas prima op een Soloist 61cm volgens de FM
Je FM is dan wel vrij creatief met meten geweest als ik de foto's zo zie, blijft een beetje zonde fietsen die eigenlijk net niet passen.
Ik pas op een XS'je, dus jij past ook wel op een S'je, scheelt echt een hoop gewicht een wat kleiner frame :
Is deze fiets niet aan de grote kant!:D:D
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
Amclassic-fan schreef:TimoR3 schreef:Jup,ik ben zelf ook 1,92 .. 68 kg,ik pas prima op een Soloist 61cm volgens de FM
Ik vind hem prima passen,zowel gevoelsmatig als de looks.En als ik voor het gewicht ging,dan zou ik teminste R3 /R3 SL pakken.
Het is echt een krachtbeest,en daar ben ik zeer tevreden mee.
Ze doelen op de spacertoren bij je stuurpen, uiteraard zal de fiets je prima passen (en het is ook nog eens een schitterende fiets).
Misschien dat je ipv die losse spacers er een conische spacer als begin spacer op kan zetten om het visueel wat te verbeteren. Maar als jij er geen probleem me hebt, lekker zo houden!
Ik weet alleen niet of zo'n conische spacer ook beter is mbt stijfheid, maar daar heeft vast wel iemand wat over te melden.
[img=http://www.pro-bikegear.com/publish/con ... 6a7067.img]
Misschien dat je ipv die losse spacers er een conische spacer als begin spacer op kan zetten om het visueel wat te verbeteren. Maar als jij er geen probleem me hebt, lekker zo houden!
Ik weet alleen niet of zo'n conische spacer ook beter is mbt stijfheid, maar daar heeft vast wel iemand wat over te melden.
[img=http://www.pro-bikegear.com/publish/con ... 6a7067.img]
"Try not. Do or do not......there is no try"
andromeda schreef:Ze doelen op de spacertoren bij je stuurpen, uiteraard zal de fiets je prima passen (en het is ook nog eens een schitterende fiets).
conische spacer ,Interessant
soms heb ik wel eens interessante dingen ja....
Ik neem aan dat je een FSA geintegreerd balhoofdstel hebt, ik heb hier nog een FSA spacer liggen in die uitvoering die wil ik je wel toesturen.
Ik neem aan dat je een FSA geintegreerd balhoofdstel hebt, ik heb hier nog een FSA spacer liggen in die uitvoering die wil ik je wel toesturen.
"Try not. Do or do not......there is no try"