Ja, jammer dat je voor de Gorges de la Nesque nu nèt die ene (halve dag) geprikt had waarop het hier voor 't eerst in vijf weken (een beetje) regende (hier in Maubec hebben we in elk geval geen stromende regen gehad...).havana schreef:Vandaag de koninginnerit. Helaas geen foto's doordat het weer niet meewerkte!...
...de volgende hindernis die voor me ligt is de Col des Abeilles. Nu blijkt maar weer eens hoe onhandig het is dat Mapsource geen hoogteprofiel inbakt; ik verwacht een min of meer vlak stuk maar het blijkt een mentaal zeer zware klim te zijn. Steile stroken worden afgewisseld met vals plat en eindeloze vergezichten - het doet denken aan die lange brede wegen van de Ardennen...
En dubbel pech natuurlijk met die insecten. Ik ben zelf wat betreft ook helaas ervaringsdeskundige .
De afdaling van de Col N.D. des Abeilles noem ik altijd de 'racebaan' en jij weet nu waarom . Overigens vind ik de klim vanuit Villes-sur-Auzon veel lastiger, omdat daar eigenlijk geen rustpunten in zitten en je er doorgaans in de volle zon rijdt. Maar als je niet weet wat er op je afkomt, kan ik mij heel goed voorstellen dat de klim vanuit Sault inderdaad mentaal nog al belastend is. Je zult het zien, de volgende keer doe je 'm 'fluitend'.
Ik heb zo'n beetje geanalyseerd wat je hier allemaal gefietst hebt en denk dat je optimaal geprofiteerd hebt van de mogelijkheden hier, dat is inderdaad 'dus zeker niet verkeerd' .
Al vast een goede en veilige thuisreis gewenst!