Pagina 125 van 132
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 31 jul 2020 21:18
door Keezx
250W is meer dan genoeg, maar het ding is begrensd op 25 km/u en een stuk zwaarder dan nodig...dus gaat de berijder het op een groeps-of gezamenlijke rit toch moeilijk krijgen.
Zo het ding gehackt kunnen worden zodat de 250 W ook volledig in snelheid omgezet kan worden, dan is het ruim voldoende.
Maar in dit soort gebruik is natuurlijk wettelijk niet voorzien....
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 31 jul 2020 22:51
door patrickvb
Desperation schreef: ↑31 jul 2020 16:14
de heuvels hier in het pajottenland de baas kunnen
De zgn heuvels van het Pajottenland ga je toch niet dramatiseren? Maximaal één km lang, en qua percentage vrijwel nergens meer dan 5. Is het zo erg om wat te duwen op een helling?
Voor haar conditie zou je dame beter op een gewone fiets rijden. Maar dat is een andere discussie.
Ironic mode on: Zorg zeker voor een Strava account, de QOM's liggen te wachten.
Er rijden in het Pajottenland nog enkele dames rond met hulpmotor.
Ironic mode off.
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 31 jul 2020 23:20
door Jans
Die dames vallen meestal wel door de mand. Ze durven vaak niet te dalen. Je vindt ze bij klimmen boven 5% . De volgende afdaling zie je ze vaak niet bij de bovenste 20-30%
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 31 jul 2020 23:26
door Keezx
Op een helling hoeft er niet geduwd te worden, de bottleneck is het vlakke met > 25 km/u........
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 11:41
door robzie
Wie kent deze fiets, ziet er sportief uit, maar is het iets waard?
https://mokumono.com/nl/mokumono-delta-s/
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 12:00
door Ernie C.
Ik woon in een dorp dus ik mag niet op een urban e-bike
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 12:06
door robzie
Ernie C. schreef: ↑01 aug 2020 12:00
Ik woon in een dorp dus ik mag niet op een urban e-bike
Ook weer waar, geldt voor mij hetzelfde helaas......;(
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 12:39
door Lcsmet
Desperation schreef: ↑31 jul 2020 16:14
Iemand een idee of de CANYON Roadlite ON Al 7.0 geschikt is voor vrouwen?
..........
Waarom niet, gewoon passen.
Enkele bemerkingen.
Hou er wel rekening mee dat ze met de ingebouwde 250W/h batterij en volle ondersteuning (250 Watt) niet ver zal (mee-) rijden.
Om 25 km/u gemiddeld te halen zal er niets anders opzitten dan de fiets te "tunen", want anders stopt de ondersteuning onherroepelijk op 26 a 27 km/u.
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 14:21
door daniel1975
Van mij mag er bij een tune-poging direct een self destroy protocol in werking worden gezet.
Iedereen die harder wil dan 25 km/u moet óf zelf trappen óf een speedpedelec aanschaffen. Er zijn nu al veel te veel mensen op een ebike op het fietspad die er niet mee om kunnen gaan.
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 14:29
door Lcsmet
daniel1975 schreef: ↑01 aug 2020 14:21
Van mij mag er bij een tune-poging direct een self destroy protocol in werking worden gezet.
Iedereen die harder wil dan 25 km/u moet óf zelf trappen óf een speedpedelec aanschaffen. Er zijn nu al veel te veel mensen op een ebike op het fietspad die er niet mee om kunnen gaan.
Bij de nieuwste Bosch types is dat al zo.
Het gaat even goed, dan 1e blokkage van de motor, dan motor losmaken en terug even goed maar, volgens dat ik me heb laten vertellen, gaat het na maximum 2000 km onherroepelijk mis.
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 14:55
door Lcsmet
SqueeZer schreef: ↑01 aug 2020 14:34
Groot gelijk maar mogen ze ook invoeren voor alle mensen die lopen te foefelen met hun eco wagens
off-topic:
Alle fabrikanten van "eco-auto's" dus?
Re: Het E-Bike topic
Geplaatst: 01 aug 2020 15:03
door daniel1975
Er wordt niet particulier gerommeld met eco autos.
Mijn Audi heeft ook een eco-modus, kan ik gewoon uitzetten. Staat persoonlijk ingesteld op ‘individual’ (stuk vlotter en alerter) en soms voor de lol op sport.
In eco is het een trage slak en werkt zelfs de climatronic minder.
Als er gerommeld wordt is dat door de fabrikant.