Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

bluv107
Forum-lid

bluv107 13 nov 2014 10:21

Dat onderdeel beheers ik wat minder en dientengevolge maak ik er me minder druk om, maar ik doe het wel in stijl 8-)
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 13 nov 2014 10:36

Blijft toch een hot topic, toeristen op dure fietsen. Kan je na jaren tegen de klippen op gespaard te hebben (gezin, kinders, hypotheek) een dure fiets kopen is het weer niet goed.

Dan maar 2 goedkope fietsen :lol: ?
older Budweiser

bluv107
Forum-lid

bluv107 13 nov 2014 11:20

Of 2 dure; die andere rijdt mijn zoon inmiddels op. Mijn auto heeft 14% bijtelling, dat dan weer wel ;)
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 13 nov 2014 11:39

racedoc schreef:
Pruller schreef: Het is toch ook raar als je in een normaal rijtjeshuis van 200K woont en je buurman (ook in rijtjeshuis) zet elke dag zijn Porche 918 spyder voor de deur.
Hahahaha, waarom dan? Wie verzint dat soort regeltjes dan?
Is er een of ander lijstje op internet waar precies staat in wat voor huis je mag wonen, wat voor auto je daar dan passend bij mij hebben en wat voor fiets? Moet de fietsenmaker je eerst gaan klokken op snelheid voor hij je merk X mag verkopen? De omvang van je buik opmeten? :mrgreen:

Nee serieus zeg, wat een bekrompen soort gedachten is dit.

Je buurman met zijn Porsche heeft misschien:
a- dat ding geerfd
b- een loterij gewonnen
c- er zijn hele gotvergeven leven voor gespaard en bezit verder naast zijn rijtjeshuis dan ook helemaal niks anders, omdat zijn passie is: Porsche.
d- gekregen van een rijke vriend/familielid
e- vul maar in....

Beetje jaloers misschien? :) En OOOOOH wat is dat eng als we iemand zien die we niet aan de hand van zijn bezittingen meteen in een daarvoor bestemd veilig hokje kunnen plaatsen zodat we weten of we tegen die persoon op moeten kijken of er over heen mogen pissen.
Want dat is het echte probleem hier, niet?

Btw, vindt je het dan ook niet gewoon leuk om bij koffiestop van een grote toertocht stiekum even naar al die mooie dure fietsjes te kijken die daar staan te glimmen terwijl de kerels binnen hun appeltaarten naar binnen zitten te werken? Mooie dingen zijn toch ook mooi als ze niet van jou zijn? Of geldt dat alleen voor de Nachtwacht? ;)
Veni. Vidi. Fietsie.

fietser1972
Forum-lid

Gebruikersavatar fietser1972 13 nov 2014 11:47

Prachtig verwoord, tumtumtum! :D
TumTumTum schreef:Mooie dingen zijn toch ook mooi als ze niet van jou zijn?
Dit is er een om in te lijsten! :P
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 nov 2014 11:54

Kunnen we niet een soort topic openen met als titel iets in de strekking van "gevleugelde woorden" of "gevleugelde uitspraken". Die van TTT hoort daar zeker in thuis :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Pruller
Forum-lid

Pruller 13 nov 2014 13:27

Hehehe, leuke discussie :) Mag jullie input erg waarderen! Als ik aan het topic denk wat is fout en wat kan echt niet, benader ik dit vantui de sport gedachte en niet vanuit de hobby gedachte. :D :lol:

Als je buurman helemaal gek is van een Porsche 918 Spider en hij kan er eindelijk 1 kopen dan lijkt me het heel normaal dat hij zijn Porsche voor zijn rijtjeshuis parkeert, een garage zal hij niet hebben!
Nou ja, technisch gezien zou het kunnen dat je buurman een hoekhuis heeft met een hele mooie garage.. :mrgreen:

Buiten dat, waarom rijdt iemand boven zijn stand als hij een dure fiets heeft maar niet met een groepje mee kan komen? Mag je alleen een dure fiets kopen als je hard kan fietsen?
Je moet in jouw optiek dus een hele goede koereur of prof zijn, om een dure fiets te kunnen rijden of aanschaffen
Nee tuurlijk niet, iedereen moet doen wat ie wil! ;) Alleen die forum heet wat is fout? En ik vind dat een beetje fout. Misschien Nederlandse gedachten, geld over de balk smijten voor een dure fiets waardoor je vervolgens moet bezuinigen voor andere zaken als je een gezin hebt en dat je kind niet met een paar fatsoenlijke schoenen naar school kan :evil: . Als je een modaal inkomen hebt met een modaal gezin, vind ik een fiets van 6000,- euro wat men eerder hier noemde, geld over de balk smijten als jij er niet iets heel serieus mee van plan bent. Erfenis, giften en andere mooie prijzen die je kunt winnen daargelaten, dat kan altijd, maar dat is denk ik eerder uitzondering dan regel.

Ik houd ook van mooie fietsen en ik praat helemaal niet boven je stand leven, ik praat over wat ik vind dat fout is. Blijkbaar vinden het een helehoop mensen het een normale zaak om met een fiets van 6000+ euro over de weg te bollen, maar nog geen 6000km per jaar te fietsen. Een fiets in dergelijke prijsklasse is voor een bepaald doel gebouwd met een bepaalde levensduur om bepaalde omstandigeheden te kunnen doorstaan. Ik vind het z'n doel voorbij gaan om niet te racen op een racefiets en ik vind het een zonde dat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van dat prachtige mooi techniek. :roll: Het lijkt mij zelfs dat van uit de materialistische hobby kant je het zonde zou vinden dat deze prachtige techniek niet wordt getest tot max. En ben ik jaloers? Nou ja, misschien soms wel ja :oops:, haha!! :mrgreen: Ik heb ook graag een Venge of zo'n mooie Dogma, maar dat verdien ik simpel weg niet vind ik zelf. Mijn vrouw ziet mij al aan komen hahaha! Goed als je het geld hebt mag je het er aan uitgeven moet iedereen zelf lekker weten, maar blijft zonde om zo'n mooie techniek onbenut te laten. Blijf erbij: Fietsen doe je met je benen. Die benen bepalen wat mij betreft welke fiets je onder je kont kunt schuiven.
Afbeelding

-jop-
Forum-lid

-jop- 13 nov 2014 13:46

Er bestaat geen recht evenredige lijn tussen die prijs en kwaliteit of levensduur. Niet elk merk heeft de zelfde verhouding daartussen. De marktprijs is maar wat een gek de voor over heeft en heeft soms meer met emotie te maken dan met feiten.
Dus een dure fiets is niet per definitie goed. Dus het is maar de vraag of een dure Venge of zo'n mooie Dogma goed zijn…….

elefantino
Forum-lid

elefantino 13 nov 2014 13:51

Dogma's zijn vaatdoeken met een volkomen gestoorde prijs/kwaliteit-verhouding.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2014 13:53

Pruller schreef: . Als je een modaal inkomen hebt met een modaal gezin, vind ik een fiets van 6000,- euro wat men eerder hier noemde, geld over de balk smijten als jij er niet iets heel serieus mee van plan bent.
Uiteraard ben je vrij om dat te vinden, maar ik vind het een hollands bekrompen gedachte.

Ik houd ook van mooie fietsen en ik praat helemaal niet boven je stand leven, ik praat over wat ik vind dat fout is. Blijkbaar vinden het een helehoop mensen het een normale zaak om met een fiets van 6000+ euro over de weg te bollen, maar nog geen 6000km per jaar te fietsen. Een fiets in dergelijke prijsklasse is voor een bepaald doel gebouwd met een bepaalde levensduur om bepaalde omstandigeheden te kunnen doorstaan. Ik vind het z'n doel voorbij gaan om niet te racen op een racefiets en ik vind het een zonde dat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van dat prachtige mooi techniek. :roll:
Zal ik het even verergeren: ik had juist een goedkopere fiets om mee te koersen...race what you can replace.

Die benen bepalen wat mij betreft welke fiets je onder je kont kunt schuiven.
Nee, dat doet je banksaldo icm met wat je er voor over hebt. Die benen hoeven alleen maar te trappen.

@elefantino: graag even een FEITELIJKE onderbouwing van die opmerking ipv wat algemene kreten nablaten. De laatste paar jaar krijgen de Dogma's namelijk behoorlijk positieve kritieken over stijfheid, etc. En ipv aan 1 vaste kleur is er keuze uit meerdere design en veel meer framematen.
Less is bore

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 13 nov 2014 14:07

Prijs kwaliteit is bij ieder frame boven de 1500 euro compleet gestoord.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2014 14:15

Oeh, dat mag je niet zeggen!! Dat geldt alleen voor Pinarello's is de algemene opvatting hier...... Venge's en SS hi-mods zijn zooooooooo veel beter......
Less is bore

Plaats reactie