ja die indruk had ik zelf ook al, maar wanneer weet je dat ze af zijn. Wat zijn de indicatoren daarvan?amclassic-fan schreef: ↑08 aug 2017 11:53 Remschijven zijn niet oneindig hard, dus ja die slijten ook.
Het grote schijfremmentopic
Als het goed is staat de minimale dikte van de schijf ergens op de schijf, meestal is dat 1,5 millimeter. Dit kun je meten met een schuifmaat. Let er dan wel op dat het remoppervlak niet helemaal glad meer is door de slijtage van het gebruik (wat soms ook moeilijk meten is)
Ik heb geen idee hoe snel een schijf op een racefiets slijt, ik vermoed dat deze jaren mee kan als je de blokken op tijd vervangt en het remsysteem goed schoonmaakt en schoon houdt. Ik denk ook dat het scheelt als je organische blokken gebruikt in plaats van metal.
Ik heb geen idee hoe snel een schijf op een racefiets slijt, ik vermoed dat deze jaren mee kan als je de blokken op tijd vervangt en het remsysteem goed schoonmaakt en schoon houdt. Ik denk ook dat het scheelt als je organische blokken gebruikt in plaats van metal.
Mijn blokken van de voorrem op de racer gingen ongeveer 4000 km mee, echter wel door wind en weer gefietst. Achter zijn ze nog lang niet op.
Ik maak de schijven af en toe schoon met een doekje en een beetje brake cleaner (en ik gebruik geen spray met olie maar alleen druppels voor de ketting) en als ik de wielen eruit haal dan haal ik een doekje langs de blokken verder niks.
Ik maak de schijven af en toe schoon met een doekje en een beetje brake cleaner (en ik gebruik geen spray met olie maar alleen druppels voor de ketting) en als ik de wielen eruit haal dan haal ik een doekje langs de blokken verder niks.
Kan iemand mij vertellen wat ze hier exact mee bedoelen ?
Aangezien ik juist een wielset met White Industries wil laten spaken
Aangezien ik juist een wielset met White Industries wil laten spaken
Additional notes. If your wheels have hubs that require an externally splined centerlock rotor lockring (Shimano HB20) such as my White Industries CLD, you will need to grind down / chamfer the edge of the lockring in order to clear the flat-mount bulge on inside of the left fork leg. I spent the last couple hours searching for lower-profile externally notched lockrings without any luck
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Het lijkt erop dat de lockring van de centerlock schijf ergens tegen het frame aan loopt.
Dit hoeft dus niet altijd het geval te zijn
Dit hoeft dus niet altijd het geval te zijn
Schijnt een issue te zijn bij de nieuwe emonda disc met sommige centerlock navenjapiecarbon schreef: ↑10 aug 2017 11:14 Het lijkt erop dat de lockring van de centerlock schijf ergens tegen het frame aan loopt.
Dit hoeft dus niet altijd het geval te zijn
Specialized Diverge Axs
Ik heb een fiets besteld met Ultegra R8070 schijfremmen. Stel dat ik een tweede set wielen koop, bij b.v. Bikeboosting, hoe zit het dan met de schijven? Bikeboosting monteert ongetwijfeld geen Ultegra schijven, maar een ander merk. Hoe is de uitwisseling tussen diverse merken schijven?
Moet je hier rekening mee houden?
Moet je hier rekening mee houden?
In mijn (beperkte) ervaring is het mogelijk om verschillenden merken schijfrem te gebruiken. Ook 6-bolt of centerlock was bij mij geen probleem, beide prima te gebruiken.
Overigens worden er waarschijnlijk niet standaard schijven gemonteerd, die zal je zelf moeten halen (bij je wielen dan, je nieuwe fiets krijgt deze hopelijk wel )
Overigens worden er waarschijnlijk niet standaard schijven gemonteerd, die zal je zelf moeten halen (bij je wielen dan, je nieuwe fiets krijgt deze hopelijk wel )
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 jan 2014 14:07
Nee hoor, gewoon de juiste meegeleverde lockring gebruiken. Heb het "probleem" gezien icm zo een dikke buitenboord lockring. Trek levert in de onderdelenbox een platte mee.feddesman schreef: ↑10 aug 2017 12:51Schijnt een issue te zijn bij de nieuwe emonda disc met sommige centerlock navenjapiecarbon schreef: ↑10 aug 2017 11:14 Het lijkt erop dat de lockring van de centerlock schijf ergens tegen het frame aan loopt.
Dit hoeft dus niet altijd het geval te zijn