Het grote domme vragen topic
cassette en ketting vernieuwen. Bladen over 15000 km.
Ja, maar stadsfiets met kettingkast is ander verhaal. Mtb (modder enz) is van het terrein afhankelijk.
Ik stelde mijn vraag hier omdat ik het geen nieuw topic waard vind.
Eigenlijk zou er een "kleine vragen topic" moet zijn, maar dat terzijde.
Het gaat om een shimano 105 r7000 cassette.
Duidelijk, dan vervang ik cassette+ketting en de voorbladen over 15.000 km.
Bedankt!
Eigenlijk zou er een "kleine vragen topic" moet zijn, maar dat terzijde.
Het gaat om een shimano 105 r7000 cassette.
Duidelijk, dan vervang ik cassette+ketting en de voorbladen over 15.000 km.
Bedankt!
Toch verbaasd dat die cassette als na 4000km problemen geeft. In mijn ervaring zou ketting en cassette samen toch 8a10.000 km mee moeten kunnen zonder problemen (waarna je wel heel je aandrijving moet weggooien).
Komt dat nog voor zo snel?
Komt dat nog voor zo snel?
4000 km is niet uitzonderlijk. Shimano haalt dat meestal niet. KMC iets meer. Alleen als je met twee kettingen rijdt, dan is 7 to 8 duizend haalbaar. Mijn ervaring......
Als je na 4.000km je cassette weg kunt gooien omdat je kleinste tandwiel (13) op is, dan klopt er iets niet. Als de andere tandwielen nog goed zijn, dan heb je misschien wel teveel op de 13 gereden en veel klein/klein gereden met schuine ketting.
(ik haal makkelijk meer dan éen seizoen met een cassette en per jaar tik ik zo rond de 10.000km weg. Het ene jaar wat meer, het andere wat minder)
(ik haal makkelijk meer dan éen seizoen met een cassette en per jaar tik ik zo rond de 10.000km weg. Het ene jaar wat meer, het andere wat minder)
Is dat ook niet een beetje het gevolg van de gatenkaas cassettes?
Ik merk dat ik, sinds ik met compact/11-32 rijd, bij wat wind of wat ook vaker klein blad voor, rechts op de cassette achter fiets; versnellingen hebben dan minder grote gaten dan rond hetzelfde bereik op het buitenbladje.
Kettinglijn is dan idd niet best...
Ik merk dat ik, sinds ik met compact/11-32 rijd, bij wat wind of wat ook vaker klein blad voor, rechts op de cassette achter fiets; versnellingen hebben dan minder grote gaten dan rond hetzelfde bereik op het buitenbladje.
Kettinglijn is dan idd niet best...
Ik neem aan dat je daar niet mee op het vlakke rijdt....