Pagina 126 van 269

Re: Wilier topic

Geplaatst: 11 apr 2012 09:37
door steven250
juulh schreef:naar mijn weten wordt GXP enkel gebruikt door sram, en volgens zij gebruiken geen triple cranks, wellicht dat het daardoor niet past. Of je moet overstappen naar compact, of een ander bracket en waarschijnlijk ook dus een ander crankstel.
havana schreef:Klopt helemaal. GPX is van SRAM; er passen alleen SRAM cranks op. Geen Shimano-cranks, dus ook geen triples.
In mijn 1e bericht schreef ik al dat het een crank was van Truvativ, die hebben wel triples ;)

tevens
steven250 schreef:Zowel de Ultegra 6600 crank als die GXP crank raken het BB, zie foto's
.
die Ultegra 6600 (ook op foto) is wel een Hollowtech II crank. Die past dus prima in de lagers, maar raakt met het kleinste blad het frame. Ik heb dit 30t blad er dus maar even af gehaald

Re: Wilier topic

Geplaatst: 11 apr 2012 09:37
door cliors
Nou volgens mij niet helemaal waar, GXP was van truvativ wat door SRAM is overgenomen.
En Truvativ heeft tot een aantal jaren geleden ook gewoon triple cranks gemaakt met GXP (kan het weten want mijn tacx fiets heeft er een!)
Oftewel op GXP lagers zou wel een triple moeten passen al zal je dan op zoek moeten naar een Truvativ triple crankstel, alleen zijn die niet meer zo makkelijk te vinden volgens mij......
Weet alleen niet of er een verschil in GXP lagers zit tussen dubbel en triple ?? Of dat het verschil in de cranks zelf zit??

Aanvulling: ze maken ze nog steeds, deze dus: http://www.sram.com/truvativ/products/t ... erm-id/280" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanvulling2: steven250 is me net voor :)

Re: Wilier topic

Geplaatst: 11 apr 2012 11:08
door amclassic-fan
Weer 1 van de handige eigenschappen van die BB386 standaard. Als ze 't bracket niet zo achtelijk breed hadden gemaakt dan hadden dit soort problemen zich niet voorgedaan.

Probleem is volgens mij wel met een dremel op te lossen, gewoon het binnenblad te lijf gaan ;). Misschien dat een 6700 triple crank wel past, die heeft een iets andere constructie. Of evt een ander binnenblad op je huidige crank monteren als je niet zo van 't dremelen bent.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 11 apr 2012 14:44
door GasDrOp
In het Fiets magazine van enkele maanden geleden stond een uitgebreid artikel over bracketstandaarden. Sla het er eens op na, wellicht kom je tot een oplossing...

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 apr 2012 16:24
door juulh
GasDrOp schreef:In het Fiets magazine van enkele maanden geleden stond een uitgebreid artikel over bracketstandaarden. Sla het er eens op na, wellicht kom je tot een oplossing...
Heb ik hier naast me liggen, ik kan wat gedetailleerde foto's maken en die mailen? Scannen kan ook, heb je ze in betere kwaliteit, maar dan zul je even moeten wachten :-)

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 apr 2012 19:05
door mont aigoual
Doe geen moeite, hier is het artikel ;)

http://www.veltec.com/downloads/BB%20ar ... 0Fiets.pdf

Re: Wilier topic

Geplaatst: 12 apr 2012 21:27
door juulh
mont aigoual schreef:Doe geen moeite, hier is het artikel ;)

http://www.veltec.com/downloads/BB%20ar ... 0Fiets.pdf
Dankje!

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2012 19:17
door steven250
daar is ie dan!

Afbeelding

Ik heb er vandaag voor het eerst serieus mee gereden, 135km, en dat ging super!
Ik ben vorig jaar met mijn Cube Agree GTC uit 2009 verongelukt en reed sinds die tijd op een oude stalen Batavus die ruim 5kg zwaarder is dan deze fiets, en dat voel je! Deze weegt nu iets van 7,8kg en voelt een stuk wendbaarder en comfortabeler

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2012 19:21
door jansen01
steven250 schreef:daar is ie dan!

Ik heb er vandaag voor het eerst serieus mee gereden, 135km, en dat ging super!
Ik ben vorig jaar met mijn Cube Agree GTC uit 2009 verongelukt en reed sinds die tijd op een oude stalen Batavus die ruim 5kg zwaarder is dan deze fiets, en dat voel je! Deze weegt nu iets van 7,8kg en voelt een stuk wendbaarder en comfortabeler


http://vandale.nl/opzoeken?pattern=verongelukt&lang=nn" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus een start van je 2e leven met een nieuwe bike? :oops:

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 apr 2012 19:30
door steven250
jansen01 schreef:
steven250 schreef:daar is ie dan!

Ik heb er vandaag voor het eerst serieus mee gereden, 135km, en dat ging super!
Ik ben vorig jaar met mijn Cube Agree GTC uit 2009 verongelukt en reed sinds die tijd op een oude stalen Batavus die ruim 5kg zwaarder is dan deze fiets, en dat voel je! Deze weegt nu iets van 7,8kg en voelt een stuk wendbaarder en comfortabeler


http://vandale.nl/opzoeken?pattern=verongelukt&lang=nn" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus een start van je 2e leven met een nieuwe bike? :oops:
spreekwoordelijk, veel zal het namelijk niet gescheeld hebben:

Afbeelding
(zoek de liggende fietser)

Re: Wilier topic

Geplaatst: 15 apr 2012 10:09
door jansen01
steven250 schreef:
jansen01 schreef:
steven250 schreef:daar is ie dan!

Ik heb er vandaag voor het eerst serieus mee gereden, 135km, en dat ging super!
Ik ben vorig jaar met mijn Cube Agree GTC uit 2009 verongelukt en reed sinds die tijd op een oude stalen Batavus die ruim 5kg zwaarder is dan deze fiets, en dat voel je! Deze weegt nu iets van 7,8kg en voelt een stuk wendbaarder en comfortabeler


http://vandale.nl/opzoeken?pattern=verongelukt&lang=nn" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus een start van je 2e leven met een nieuwe bike? :oops:
spreekwoordelijk, veel zal het namelijk niet gescheeld hebben:

(zoek de liggende fietser)

Auwwwwwww: heb het gelezen ja. Wie was er nou schuldig; kan me iets herinneren van een bus die een brug wilde oprijden maar te ruim de bocht nam?

Re: Wilier topic

Geplaatst: 15 apr 2012 10:43
door steven250
jansen01 schreef:
Auwwwwwww: heb het gelezen ja. Wie was er nou schuldig; kan me iets herinneren van een bus die een brug wilde oprijden maar te ruim de bocht nam?
Uiteindelijk is de schuld op 75% bij de bus komen te liggen. Mij is verwijtbaar dat ik onvoldoende snelheid had geminderd, ik keek toen alleen naar links en had dus moeten remmen ivm de dichte bocht naar rechts.
De definitieve afrekening volgt nog omdat ik nog wel wat knie-klachten heb. Zoals vandaag, gister heb ik meer dan 5 uur gefietst, en dan voel ik nu wat stijfheid in mijn knie.
De materiƫle schade heb ik gelukkig wel een voorschot voor gehad, zodat ik een nieuwe fiets kon bouwen