Pagina 126 van 320

Geplaatst: 19 jan 2009 18:52
door thor
sjezer schreef:@ Casran: veranderd dit je mening t.o.v. bandjes niet? Kan me de frustratie voorstellen. Een reis van 10.000 km en dan lek rijden en daardoor niet officieel finishen...


ik snap een keuze voor tubes volledig, maar door dit soort dingen ben ik er dus erg huiverig voor en heb ik voor gewone bandjes gekozen.. Overigens niet zonder enige twijfel..

Geplaatst: 19 jan 2009 19:11
door casran
Thor schreef:
sjezer schreef:@ Casran: veranderd dit je mening t.o.v. bandjes niet? Kan me de frustratie voorstellen. Een reis van 10.000 km en dan lek rijden en daardoor niet officieel finishen...


ik snap een keuze voor tubes volledig, maar door dit soort dingen ben ik er dus erg huiverig voor en heb ik voor gewone bandjes gekozen.. Overigens niet zonder enige twijfel..



Ik blijf bij de keuze voor tubes. Voor trainen in Zuid-Afrika heb ik er nu de puncture-proof Continental Gatorskins op gelegd (iets trager). Maar in mijn geval hadden bandjes ook niet geholpen hoor, sjezer: mijn PitStop werkte niet omdat de "kap" in de tube (een Schwalbe Ultremo, voor de volledigheid) té groot was. Als je in je buitenband dus een dergelijke snee hebt, ben je met het vervangen van het binnenbandje ook niet geholpen... tenzij je een extra buitenband meeneemt. En dat komt dan overeen met een 2de tube meenemen, wat ik dus niet deed... en over dat laatste zou ik nu wel eens kunnen nadenken, ja: maar in se blijft het dus gelijk in zo'n geval, OF een nieuwe buitenband, OF een nieuwe tube erop.

Dat ik nu even niet officieel in de uitslag sta, kan me gestolen worden. De organisatie gaf me een finisher shirt en medaille. Ik had trouwens nog een lange discussie erover. Vanmorgen aan het ontbijt met prof Fraser Cartmell beweerde hij dat een wiel van een andere deelnemer wél mocht. Ook Chrissie Wellington nam in Hawaii van de "bike aid" een spare wheel aan. Navraag bij de voorzitter van de race orginisator leerde me dat de organisatie te kiezen heeft of ze dergelijke assistentie in hun race als aanvaardbaar beschouwen of niet, in de Zuid-Afrika is het blijkbaar verboden (omdat de fietsenzaken niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om camionettes met reservewielen het parcours op te sturen). Ach ja... veel discussie, maar voor mij maakt het niet uit: met een tijd van 5u35 ben ik toch niet fier om in de uitslag te staan. Wel interessant te zien dat ik met die tijd nog top-30 in mijn age group zou zijn en dat ik na aftrek van mijn verloren tijd met de pech 7e of 8e van mijn age group zou zijn, dan nog los van het feit dat ik maar met halve "moraal" de fietsproef afwerkte (lopen deed ik wel voor wat ik waard was).

Geplaatst: 19 jan 2009 19:45
door sjezer
Ik snap je punt, maar in mijn standaard gereedschapsetje zit een stukje kanvas van 5x5 cm. Dit heeft me bij een scheur in de buitenband wel 'ns geholpen om de reparatie met binnenband toch te kunnen uitvoeren. Weegt < 20 gram. Maar goed, enough said...

Geplaatst: 20 jan 2009 15:51
door mister_arby
@ casran, zonde maar gelukkig toch uit kunnen rijden..

Er zijn in (top)sport veel risico's die je moet nemen om het beste er uit te kunnen halen. De keuze tussen tubes en bandjes, het meenemen van gereedschap is vaak maar een gokje.
Diskwalificatie kan iedereen gebeuren en als je bent gefinished dan is het een stuk minder erg.
Tjah als prof is het echter wel jammer als je je brood er mee verdient.

Maar mooie foto's, ik zal je verslag nog eventjes door lezen!



btw. bij de dames deden onze Nederlandse toppers het weer prima:

DAMES ------------------------------
1 Lucie Zelenkova CZE 4:46:40
2 Heleen bij de Vaate 4:57:00
3 Claire Kinsley RSA 4:59:26
4 Mariska Kramer 5:02:18

Het was puur als training bedoeld maar toen zich er waren hadden ze toch zin om even wat te laten zien.
Heleen en Mariska zijn momenteel in Potchefstroom, een gekend trainingskamp-oord bij Johannesburg waar ze de komende 3 weken zullen trainen.

Geplaatst: 20 jan 2009 18:38
door casran
Hoi mister_arby, ik beschouw "diskwalificatie" toch altijd wat als een blaam, want het ruikt naar zeuren of draften waar ik zo'n hekel aan heb... in mijn geval heb ik niet het gevoel dat ik iemand benadeeld heb. Maar ja, anderzijds, ik maal er nu niet om om niet in de uitslag te staan.

Bij de dames was de bezetting allesbehalve sterk. Claire Kinsley is iemand die gewoon een dagdagelijkse harde job heeft en 's avonds nog gaat bijtrainen, wel een hele goede atleten. Toen bleek dat Desirée Ficker niet kwam opdagen leek het voor mij duidelijk dat Lucie zou winnen. Ik heb nog lang met Heleen gepraat; ze zei dat half-Ironman voor haar nog een wat te korte afstand is (??!) en idd dat ze in Potchefstroom gingen trainen (een pak pro's die deelnamen zijn in RSA aan het trainen, maar voornamelijk in Stellenbosch)... lijkt me dan vooral dat het prijzengeld mooi meegenomen is (haar stage is ermee betaald hé!).

Geplaatst: 21 jan 2009 21:27
door iron2man
Ik kan Casran heel goed begrijpen dat hij in de wedstrijden met tubes rijdt , zelf doe ik dat ook
Heb je een schitterende fiets en dito carbonvelgen daar horen tubes op , alleen neem ik wel reservetubes mee die al redelijk gebruikt zijn zodat ze makkelijk te zijn vervangen
Met een reservetube die je 1 a 2 dagen heb voorzien van een lijmlaag en de resterende lijm op de velg kun je toch weer vooruit en de wedstrijd afmaken
Mocht het zo zijn dat je TUFO extreme tape gebruikt hoef je de reservetube niet eens van een lijmlaag te voorzien omdat bij het verwisselen van de tube nog genoeg tape op de velg blijft zitten

Geplaatst: 23 jan 2009 17:33
door ernienator
Lucr schreef:Je kan ook de Infinit drank gebruiken (http://www.180km.eu/) tijdens de wedstrijd. Ze hebben een speciale drank voor het fietsen en één voor het lopen. Daarbuiten moet je niets eten. En ze zijn de sponsor van vele triathlon wedstrijden zodoende je dezelfde drank kan drinken tijdens de wedstrijd.

Het is de eerste drank waar ik nooit last heb van mijn maag.


Lucr, koop jij de producten van infinit in nederland? Of heb je die tijdens een Ironman aangeschaft? Ben van plan om mijn vertrouwde Born aan de kant te zetten, verveeld een beetje nu die smaak

Geplaatst: 28 jan 2009 20:12
door marcobos
Mijn tijdritfiets voor het nieuwe seizoen is klaar. Misschien wat saai maar het is een Cervelo. De specificaties zijn als volgt:
- cervelo p3c mt 58
- edge aero 2.0 vork
- sram red derrailleurs en shifters
- fsa nero pro carbon tt crankstel met rotor tt-blad
- kcnc remmen
- use tula tt stuur
- speedplay pedalen
- specialized toupe zadel
- zipp sub9 disc en 1080 voorwiel

Hier wat plaatjes:

[img=http://img89.imageshack.us/img89/7053/cervelott1bk4.jpg]
[img=http://img89.imageshack.us/img89/7838/cervelott2qu6.jpg]

Geplaatst: 28 jan 2009 22:09
door thor
ik vind er weinig saais aan, prachtige fiets! alleen het zal wel aan mij liggen, maar waar zitten de remhendels op dit monster?

Geplaatst: 28 jan 2009 22:20
door jona91
je kan altijd rechtstreeks aan de kabeltjes trekken:)

Geplaatst: 28 jan 2009 22:42
door marcobos
Thor schreef:ik vind er weinig saais aan, prachtige fiets! alleen het zal wel aan mij liggen, maar waar zitten de remhendels op dit monster?


Als je goed kijkt op de onderste foto, kun je zien dat de alu remhendels horizontaal en parallel met het stuur lopen.

Geplaatst: 28 jan 2009 22:45
door madonex
Wat een gruwelijk fiets Marcobos! Sneller, sneller snelst moet je gedacht hebben..
Erg indrukwekkend, vooral idd die remhendels. Had er al wat over gelezen vorig jaar, een mooie optie voor op je fiets? Hoe werkt het? Ben je er tevreden mee?

Veel fiets plezier!