Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 aug 2011 08:09

Wij zitten hier niet voor jouw luiheid. Lees het topic eens door, al je vragen zijn als langsgekomen. Beetje eigen onderzoek kan geen kwaad.

eelcoz

eelcoz 28 aug 2011 09:54

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.

iichel
Forum-lid

iichel 28 aug 2011 10:57

reverb schreef:
Snuf schreef:
reverb schreef: Met wat voor een zaag kun je het beste de vorkbuis op maat zagen?
Heb inderdaad een ijzerzaag gebruikt, die is fijn genoeg om de vorkpijp netjes mee af te zagen. Daarna de boel nog een beetje vlakgeschuurd.

Ik heb net mn bb lagers geinstalleerd, maar nu loop ik op een probleempje:

Het vlakke kale stuk metaal rond de bb is veel groter dan de lagers... Zijn er grotere lagers te krijgen? Of een soort van afdekplaatjes ofzo? Of moet ik hier zelf met wat lak aan de slag?
Welke BB is dat? Heb zelf een ultegra BB, maar die is zilvergrijs en vind dat zwart wel mooi.
Ultegra SL heeft ook deze kleur

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 28 aug 2011 11:00

funlovinbiker schreef:
supergrover1 schreef:
funlovinbiker schreef:
Overigens wordt de wielset vervangen door Rigida DP18 velgen (36-gaats) met Shimano 105-naven.
van Zoran??
Ja klopt. Hoop de set vandaag binnen te krijgen.

goeie keus!

laat je een foto zien van het eindresultaat?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Snuf
Forum-lid

Gebruikersavatar Snuf 28 aug 2011 11:52

xbillie schreef:ik ben opzoek naar een nieuwe carbon wielset van +/- 200 euro is dat haalbaar of moet mijn budget dan omhoog, en wat zijn de beste sites om te kijken
Gebruik de searchfunctie in dit onderwerp, geeft al heel veel info...

Snuf
Forum-lid

Gebruikersavatar Snuf 28 aug 2011 19:44

Een dagje doorgebouwd aan mijn FM028 want het was toch niet echt lekker fietsweer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meeste problemen had ik met de doorvoer van de remkabel door de bovenbuis: de gaatjes die in het frame zijn geboord lijnen niet mooi op met de buitenkabel, waardoor er veel weerstand ontstaat. Ik heb de gaatjes een beetje groter gemaakt, nu werkt de rem prima. Voor de rest heb ik geen grote problemen gehad.

Nu heel benieuwd naar mn eerste ritje!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 aug 2011 19:53

Ziet er fraai uit! Nog eventjes die logootjes van de stuurpen afpoetsen met wat aceton en dan is de logopolitie ook weer tevreden ;)

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 28 aug 2011 20:19

Mooi hoor, in mijn ogen verdient deze fiets een mooier setje wielen. Maar degelijkheid is natuurlijk ook belangrijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

jsparie
Forum-lid

jsparie 28 aug 2011 20:55

Dit blijft gewoon een van de mooiere china frames. Naar mijn idee dan. Door de vorm breekt het een beetje bij de balhoofdbuis waardoor de fiets er ook in de grotere maten elegant uit blijft zien. Erg fraai geworden.

Snuf
Forum-lid

Gebruikersavatar Snuf 28 aug 2011 20:57

Tenks tenks, ben er heel blij mee. Die wielen ben ik met je eens, ik ga nog even sparen voor een mooi setje. To be continued :)

reverb
Forum-lid

reverb 28 aug 2011 21:36

Snuf schreef:Een dagje doorgebouwd aan mijn FM028 want het was toch niet echt lekker fietsweer:

Meeste problemen had ik met de doorvoer van de remkabel door de bovenbuis: de gaatjes die in het frame zijn geboord lijnen niet mooi op met de buitenkabel, waardoor er veel weerstand ontstaat. Ik heb de gaatjes een beetje groter gemaakt, nu werkt de rem prima. Voor de rest heb ik geen grote problemen gehad.

Nu heel benieuwd naar mn eerste ritje!
Wat ziet een Ultegra SL crank er toch mooi uit op een zwarte of een witte fiets.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 29 aug 2011 09:32

Snuf schreef:Het vlakke kale stuk metaal rond de bb is veel groter dan de lagers... Zijn er grotere lagers te krijgen? Of een soort van afdekplaatjes ofzo? Of moet ik hier zelf met wat lak aan de slag?
snuf, knap resultaat! kleine vraag, heb je nog iets met het "metaal" rond de bb gedaan?
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

Plaats reactie