Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Wij zitten hier niet voor jouw luiheid. Lees het topic eens door, al je vragen zijn als langsgekomen. Beetje eigen onderzoek kan geen kwaad.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Ultegra SL heeft ook deze kleurreverb schreef:Welke BB is dat? Heb zelf een ultegra BB, maar die is zilvergrijs en vind dat zwart wel mooi.Snuf schreef:Heb inderdaad een ijzerzaag gebruikt, die is fijn genoeg om de vorkpijp netjes mee af te zagen. Daarna de boel nog een beetje vlakgeschuurd.reverb schreef: Met wat voor een zaag kun je het beste de vorkbuis op maat zagen?
Ik heb net mn bb lagers geinstalleerd, maar nu loop ik op een probleempje:
Het vlakke kale stuk metaal rond de bb is veel groter dan de lagers... Zijn er grotere lagers te krijgen? Of een soort van afdekplaatjes ofzo? Of moet ik hier zelf met wat lak aan de slag?
- Supergrover
- Forum-lid HC
funlovinbiker schreef:Ja klopt. Hoop de set vandaag binnen te krijgen.supergrover1 schreef:van Zoran??funlovinbiker schreef:
Overigens wordt de wielset vervangen door Rigida DP18 velgen (36-gaats) met Shimano 105-naven.
goeie keus!
laat je een foto zien van het eindresultaat?
Gebruik de searchfunctie in dit onderwerp, geeft al heel veel info...xbillie schreef:ik ben opzoek naar een nieuwe carbon wielset van +/- 200 euro is dat haalbaar of moet mijn budget dan omhoog, en wat zijn de beste sites om te kijken
Een dagje doorgebouwd aan mijn FM028 want het was toch niet echt lekker fietsweer:
Meeste problemen had ik met de doorvoer van de remkabel door de bovenbuis: de gaatjes die in het frame zijn geboord lijnen niet mooi op met de buitenkabel, waardoor er veel weerstand ontstaat. Ik heb de gaatjes een beetje groter gemaakt, nu werkt de rem prima. Voor de rest heb ik geen grote problemen gehad.
Nu heel benieuwd naar mn eerste ritje!
Meeste problemen had ik met de doorvoer van de remkabel door de bovenbuis: de gaatjes die in het frame zijn geboord lijnen niet mooi op met de buitenkabel, waardoor er veel weerstand ontstaat. Ik heb de gaatjes een beetje groter gemaakt, nu werkt de rem prima. Voor de rest heb ik geen grote problemen gehad.
Ziet er fraai uit! Nog eventjes die logootjes van de stuurpen afpoetsen met wat aceton en dan is de logopolitie ook weer tevreden
- thestudent
- Forum-lid HC
Mooi hoor, in mijn ogen verdient deze fiets een mooier setje wielen. Maar degelijkheid is natuurlijk ook belangrijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Wat ziet een Ultegra SL crank er toch mooi uit op een zwarte of een witte fiets.Snuf schreef:Een dagje doorgebouwd aan mijn FM028 want het was toch niet echt lekker fietsweer:
-
- Forum-lid
snuf, knap resultaat! kleine vraag, heb je nog iets met het "metaal" rond de bb gedaan?Snuf schreef:Het vlakke kale stuk metaal rond de bb is veel groter dan de lagers... Zijn er grotere lagers te krijgen? Of een soort van afdekplaatjes ofzo? Of moet ik hier zelf met wat lak aan de slag?
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!