Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

Cervino
Forum-lid

Cervino 04 feb 2013 09:39

De drop en reach van het racestuur en de lengte en hoek van de stuurpen zijn ook variabele.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Abdel
Forum-lid

Abdel 04 feb 2013 11:39

Wederom bedankt. Ik zet mijn zoektocht naar een mooie Kuota voort en zal jullie op de hoogte houden.

Ik kreeg trouwens van verschillende kanten opmerkingen over de kwaliteit van de frames van met name de Kharma en Kebel. Deze zouden relatief vaak scheurtjes vertonen. Is jullie hier iets van bekend?

skater-nh
Forum-lid

skater-nh 04 feb 2013 12:28

ik heb een kuota kebel 2011, destijds vertoonde deze inderdaad haarscheurtjes, garantie was toen lastig uiteindelijk heeft de fietsenwinkel de zaak opgelost voor mijn nooit meer een kuota

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 04 feb 2013 12:47

Ik rijd al meer dan 6 jaar op een Kebel en heb nog geen enkel probleem ondervonden...
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 feb 2013 12:53

Abdel schreef:Wederom bedankt. Ik zet mijn zoektocht naar een mooie Kuota voort en zal jullie op de hoogte houden.

Ik kreeg trouwens van verschillende kanten opmerkingen over de kwaliteit van de frames van met name de Kharma en Kebel. Deze zouden relatief vaak scheurtjes vertonen. Is jullie hier iets van bekend?
Nee, ik rij een Kuota van 2011 en ik spaar hem niet tijdens het rijden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 08 feb 2013 19:16

nijkie schreef:
Abdel schreef:Dank voor de reacties. Heb me dit weekend maar eens goed laten opmeten; hier komt uit een framehoogte van 619 mm en een framelengte van 595 mm. De framelengte kan ik nog wel vinden (B), maar de met betrekking tot de framehoogte ben ik wat in verwarring. Ik neem aan dat ik hierbij naar A2 moet kijken, maar zelfs de 560 mm bij de XXL lijkt veel te klein. Is dit omdat het een sloping frame is? De zadelhoogte van mijn meting was 830 mm.

Hopelijk kunnen jullie me gerust stellen, want ik ben helemaal weg van de Kuota's en dan met name de Kult. Als iemand ergens een overjarig frame weet........
Kan me niet voorstellen dat een xxl niet past bij jou lengte,
Laat effe weten hoe het verder loopt.

Veel suc6
Nijkie wat voor een bbl heb je eigenlijk?
Ik ben 183 cm met een bbl van 90.7cm dus voor mij zou een L goed passen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 feb 2013 20:20

MarcFaFo schreef:
nijkie schreef:
Abdel schreef:Dank voor de reacties. Heb me dit weekend maar eens goed laten opmeten; hier komt uit een framehoogte van 619 mm en een framelengte van 595 mm. De framelengte kan ik nog wel vinden (B), maar de met betrekking tot de framehoogte ben ik wat in verwarring. Ik neem aan dat ik hierbij naar A2 moet kijken, maar zelfs de 560 mm bij de XXL lijkt veel te klein. Is dit omdat het een sloping frame is? De zadelhoogte van mijn meting was 830 mm.

Hopelijk kunnen jullie me gerust stellen, want ik ben helemaal weg van de Kuota's en dan met name de Kult. Als iemand ergens een overjarig frame weet........
Kan me niet voorstellen dat een xxl niet past bij jou lengte,
Laat effe weten hoe het verder loopt.

Veel suc6
Moet ik ff zondag thuis nakijken in de meetgegevens ( ben nu onderweg naar Oostenrijk en Zondag weer thuis ,ben touringcarchauffeur hé)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

krokie
Forum-lid

krokie 08 feb 2013 21:25

Bbl 90 dan ga je diep zitten op een L.als dat geen probleem is de L pakken, zoniet zou ik ook eens naar de Xl kijken.
Denk dat je er een beetje tussenin zit.
Ik ben 1.85 bbl 88 en ben van een kebel L naar een Kredo XL gegaan. Van 3cm spacers naar een halve cm.
Kuota is kort, de Kharma is iets korter nog dan de Kebel in XL.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 feb 2013 22:01

krokie schreef:
Bbl 90 dan ga je diep zitten op een L.als dat geen probleem is de L pakken, zoniet zou ik ook eens naar de Xl kijken.
Ik ben 1.85 bbl 88 en ben van een kebel L naar een Kredo XL gegaan. Van 3cm spacers naar een halve cm.
Mij bovenbouw is t.o.v mijn beenlengte kort,ik zit dan ook perfect op een xl,maar als betreffende persoon in de buurt van Arnhem woont kan die gewoon ff bij mij langs komen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 09 feb 2013 18:57

nijkie schreef:
krokie schreef:
Mij bovenbouw is t.o.v mijn beenlengte kort,ik zit dan ook perfect op een xl,maar als betreffende persoon in de buurt van Arnhem woont kan die gewoon ff bij mij langs komen.
Ik zelf kijkt naar de kuraro. Deze zit weer wat langer dan de karma. De xl gaat dan wat te lang voor mij zijn.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

saganfan
Forum-lid

saganfan 25 feb 2013 07:50

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe kuota Kharma te kopen. De wit met zwarte versie.

Voor welke afmomtage zouden jullie keizen:
Shimano 105
compagnolo centauer.

graag jullie mening.
sagan is a hero

franskem
Forum-lid

franskem 25 feb 2013 08:30

als de keuze zou vallen tussen 105 of centauer, dan zou ik voor de laatste keizen. imo een groep op een hoger nivo

Plaats reactie