Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2012 15:43

Zo die is besteld, verwachte aflevering ergens in november/december

http://www.cube.eu/hard/cross-country-r ... hpc-sl-29/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna nog wat tuning:
Pedalen erbij natuurlijk
Ander zadel: tundra zwart wit
waarschijnlijk een -17 stuurpen
een extra setje notubes crest, hope pro2 wielen, deze DT wielen zijn nogal zwaar. (daar ga ik met een 12/27 cassette mee op de weg rijden)
XTR cassette wisselen voor XX
Wat kleurtjes neutraliseren zoals bv de witte zadelpen steun naar gewoon zwart en misschien de stuurpen ook wel kijken hoe dat staat.

Eerst ga ik gewoon met de XTR shifters rijden, bevalt dat niet gaan er X0 draaishifters op, (met sram achter derrie uiteraard).
Maar de neiuwe XTR,s schakelen wel wat directer dan de 970,s

Foto,s als ik hem heb. Doel wordt 9.5 kilo "rijdend"

boonen
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2009 23:04

boonen 27 okt 2012 20:35

Super mooie fiets die Elite HPC SL, volgens mij krijg je ook zo'n zwarte zadelpensteun bij de fiets. Ben er ook over na aan het denken deze fiets te kopen alleen dan met de X0 afmontage.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 27 okt 2012 20:55

Heeft iemand ervaring met 1 van de cyclocrossers van Cube?
Bijvoorbeeld deze; http://www.cube.eu/road/off-road/cross-race-pro/" onclick="window.open(this.href);return false;

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 okt 2012 08:37

boonen schreef:Super mooie fiets die Elite HPC SL, volgens mij krijg je ook zo'n zwarte zadelpensteun bij de fiets. Ben er ook over na aan het denken deze fiets te kopen alleen dan met de X0 afmontage.
Wil je helemaal X0 dan? eventueel een XTR plus derrie schakelt nagenoeg gelijk en je hebt een extra afschakel optie met je wijsvingen.
Alhoewel de X0 type 2 ook wel een verademing is met een wiel wisselen. Ik zou zeker niet de X0 crank pakken tenzij je die erg mooi vind de zwart zilvere bv

Ik heb afgelopen vrijdag overigens de definitieve confi afgemaakt
-zwarte klem inderdaad (die zat er bij mijn racer gewoon bij)
-Tundra carbon brainded zwart/wit
-platte balhoofdcap, anders red ik de 9cm drop niet
-Zwarte F109
-XTR cassette eraf en een XX 11/26 erop
-twee cube carbon bidon houders
-optie aangevraagd voor een remote CTD of terralogic cartridge

Daarnaast ga ik via wheeltec mog een hope pro2 notubes crest setje aanschaffen, de DT probeer ik te verkopen, lukt dat niet voor een normaal bedrag houd ik hem voor op de weg. daarvoor heb ik een 12/27 105 cassette bijbesteld.

boonen
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2009 23:04

boonen 30 okt 2012 19:45

Deze wil ik me gaan halen http://www.cube.eu/hard/cross-country-r ... c-race-29/" onclick="window.open(this.href);return false;

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 okt 2012 09:59

boonen schreef:Deze wil ik me gaan halen http://www.cube.eu/hard/cross-country-r ... c-race-29/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijstechnische gezien is dat de betere. De XTR met Fox is erg duur ook in verhouding.
Maar ik wilde per se een fox vork. Dus toch maar de SL gekozen.

liemburg
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 aug 2011 18:55
Locatie: Putten

liemburg 18 nov 2012 18:36

Gisteren bij 12togobiking geweest in Moordrecht, erg mooie zaak.
Deskundig personeel dat echt de tijd voor je nam.

Heb daar de Cube peloton SL zwart groen gekocht:

Frame: Cube Alu Superlite 6061
• Vork: Cube CL Race Carbon
• Stuurpen: Easton EA30 OS
• Stuur: Easton EA30 Aero OS
• Stuurlint: Cube Grip Control
• Remmen: Shimano BR-R561
• Shifters: Shimano Ultegra 3x10v
• Voorderailleur: Shimano Ultegra
• Achterderailleur: Shimano Ultegra
• Trapstel: Shimano 105 BB Integrated 30x39x50
• Zadelpen: Easton EA30 31.6mm
• Zadel: Zadel Italia X1 Road
• Wielen: Easton EA30 Aero Custom
• Traparmen: Schwalbe Ultremo ZX 622x23
• Kleur: Zwart/Groen/Wit
• Gewicht: 8.6 Kg




Afbeelding


gr

jan

en nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

timbo16
Forum-lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:01
Locatie: Gorinchem
Contact

timbo16 24 nov 2012 11:14

Als alles goed gaat kan ik over tijdje ook mijn nieuwe koersfiets gaan uitzoeken, heb mooie sponsordeal gekregen zal denk ik de Litening Super HPC Race worden met sram red 2013 afmontage.
Waar ik wel benieuwd naar was de wielen, DT Swiss CSW RA 2.0 Race zijn dit beetje fatsoenlijke wielen, heb er geen ervaring mee.
Met de fiets zullen klassiekers, criteriums e.d gereden worden dus houden die wielen dat?(ik ben zelf 73kg)
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 28 nov 2012 08:45

iemand enig idee welke type headset er gebruikt wordt/werd in de laatste Cube Agree SL? (alu top-model van 2012)
Is dat een integrated of semi-? Press fit of drop in?

En wat is de rake van de vork die gebruikt werd?

Alvast dank!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 nov 2012 10:41

timbo16 schreef:Als alles goed gaat kan ik over tijdje ook mijn nieuwe koersfiets gaan uitzoeken, heb mooie sponsordeal gekregen zal denk ik de Litening Super HPC Race worden met sram red 2013 afmontage.
Waar ik wel benieuwd naar was de wielen, DT Swiss CSW RA 2.0 Race zijn dit beetje fatsoenlijke wielen, heb er geen ervaring mee.
Met de fiets zullen klassiekers, criteriums e.d gereden worden dus houden die wielen dat?(ik ben zelf 73kg)
Das idd een mooie met de RED 2013
Let wel op dat je voor die prijs die er staat NIET de hoge DT wielen krijgt, die overal op de afbeelding staan, die zijn een optie.

Over de DT wielen zijn niet veel specs te vinden. De MTB wielen dito.
Het zijn goede sterke wielen maar ze zijn zwaar voor een topmodel, tussen de 1600-1700 gram vandaar ook waarschijnlijk de redelijk gunstige prijs gekeken naar de onderdelen.

ga met die wielen lekker trainen en koop er een mooi licht setje, of hoog setje bij. met 73 kg legio opties.

timbo16
Forum-lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:01
Locatie: Gorinchem
Contact

timbo16 30 nov 2012 18:48

He,
Nee dat wist ik idd al dat de hoge niet degeen waren die bij de fiets komen.
Maar dat geeft niet heb zelf ook nog 2 sets hoge wielen staan(1x tubes en 1x draadbanjes) maar zijn niet altijd geschikt voor elke koers.
Ja idd na de aanschaf maar weer is sparen voor een laag setje, eerst hier maar is mee rijden haha
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

CyclingSegietere
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jun 2012 09:40

CyclingSegietere 03 dec 2012 14:28

Bij deze zal ik ook maar eens mijn Cube racer plaatsen.

Wegens een scheurtje in de bovenbuis heb ik via mijn LBS een nieuw frame gekregen onder het gevalletje "garantie".
Moet zeggen complimenten voor de LBS voor het snel oplossen van het garantie verhaal.
Nieuw frame was binnen no-time binnen en zelfs de ombouw viel onder de garantie, toppie!

Het vorige frame was de Cube Agree GTC Pro 2010, en ben nu de gelukkige eigenaar van een Agree GTC Pro 2013 frame :D .

Moet zeggen dat de kleuren combinatie nu perfect past bij de FFWD wielen :D !

Afbeelding

Plaats reactie