Cervélo
TimoR3 schreef:andromeda schreef:Ze doelen op de spacertoren bij je stuurpen, uiteraard zal de fiets je prima passen (en het is ook nog eens een schitterende fiets).
Misschien dat je ipv die losse spacers er een conische spacer als begin spacer op kan zetten om het visueel wat te verbeteren. Maar als jij er geen probleem me hebt, lekker zo houden!
Ik weet alleen niet of zo'n conische spacer ook beter is mbt stijfheid, maar daar heeft vast wel iemand wat over te melden.
conische spacer ,Interessant
Hoi,
Het feit dat die conische spacer aan de basis wat breder is kan de stijfheid ten goede komen. Of het wat maakt met zo'n hoge toren valt nog te bezien.
In alle geval is het niet bepaald veilig omdat je hefboom vergroot wordt door de hoogte van al die spacers.
Er is een vuistregeltje voor dat ik even kwijt ben maar ik meen dat je zeker niet meer mag plaatsen dan de doormeter van je vorkpijp of iets dergelijks.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
TiesT schreef:Andromeda's kanon in ''tiest'' style
[img=http://img164.imageshack.us/img164/8838 ... pieif2.jpg]
Buitengewoon, nu weet ik weer waarom ik eigenlijk die 2006 wilde Eric:D
Kan niks vinden wat ik aan deze fiets zou veranderen......ok, ik zou zelf voor look keo carbon pedaaltjes hebben gekozen, maruh, topwerk jongens.
Groet,
Mike
Mike
Conische spacer maakt voor de stijfheid niets uit (optisch wel natuurlijk). Probleem met de passing is dat er bij het aanmeten waarschijnlijk (zou ik na moeten meten) geen rekening is gehouden met de overhang (d.w.z. hoe diep moet je zitten om een frame passend te krijgen) trek een horizontale lijn vanaf het zadelvlak en meet het hoogteverschil tussen deze lijn en bovenkant stuur. als het verschil meer dan ca. 8 cm dan is dat meer geschikt voor wedstrijdgebruik en je moet het prettig vinden (of je hebt in verhouding lange armen). Een aantal fietsenmakers maken steevast deze rekenfout waardoor de klant te diep komt te zitten (=rugklachten) of met een enorme spacertoren komt te rijden. Enige konklusie kan dan zijn dat niet het juiste frame bij de rijder is gezocht (maar een minder passend frame passend is gemaakt).
Afgezien van het feit dat het niet echt fraai is wordt de vorkschacht op een onjuiste wijze belast. Full carbon vorken hebben (uit gewichtsoogpunt) een zeer lichte en flexibele vorkpijp die zo kort mogelijk moet blijven (leveranciers geven een max. lente op), negeer je deze regel dan kun je een frame met een stijve balhoofdcontructie zeer slap aan laten voelen.
Afgezien van het feit dat het niet echt fraai is wordt de vorkschacht op een onjuiste wijze belast. Full carbon vorken hebben (uit gewichtsoogpunt) een zeer lichte en flexibele vorkpijp die zo kort mogelijk moet blijven (leveranciers geven een max. lente op), negeer je deze regel dan kun je een frame met een stijve balhoofdcontructie zeer slap aan laten voelen.
SpEric schreef:Is het dopje boven op de fiets van andromeda er af gesjopt, of is die afgezaagd ?
IK heb de spacer boven de stuurpen verwijdert, het dopje is dus wat gezakt.
Verder ook de zadelpen doorgetrokken. Dura-ace van de cranks af. Wolf en oval logo grijs gemaakt ipv rood. Dat zijn de details die het doen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Mooie soep Tiest. Alleen is het eigenlijk wel een ongeschreven regel dat je stuurpen parallel zou moeten lopen met je bovenbuis... Dat wordt helaas vrij lastig als Andromeda deze zitpositie wilt aanhouden, maar zou de fiets wel helemaal af maken.