Hoe bedoel je?sjoerdth schreef:We hebben hier duidelijk te maken met mensen die graag kilometers maken.havana schreef:Is het echt nodig steeds de foto's te quoten?
Vandaag gefietst in 2013
Vanavond weer een klein rondje door de polder.
Alleen halverwege er achter gekomen dat je met een racefiets niet door het grind van een boeren erf heen moet gaan.
Ik ging dus op m`n snufferd.
Was verkeerd gegaan en wilde omdraaien.
35 KM en heerlijk weer.
http://connect.garmin.com/activity/355582674#
Alleen halverwege er achter gekomen dat je met een racefiets niet door het grind van een boeren erf heen moet gaan.
Ik ging dus op m`n snufferd.
Was verkeerd gegaan en wilde omdraaien.
35 KM en heerlijk weer.
http://connect.garmin.com/activity/355582674#
Merida Scultura Endurance 4000
Vandaag 62 kilometer gereden met een gemiddelde van 27.5. Vertrokken vanaf Almelo en via Wierden-Nijverdal-Hellendoorn naar de Lemelerberg gereden. Na een broodje kroket en een blikje cola heb ik deze nogmaals beklommen (iets te enthousiast, ik kwam boven met een treurige 12kmh op de teller)
De terugweg ging een stuk sneller dankzij de wind. Waar ik de heenweg met moeite 25 reed, haalde ik de terug een gemiddelde van 30-31.
Nog een klein stukje gereden met een oudere heer van 79, die nog vrolijk een aantal dagen per week 100 km rijd
De terugweg ging een stuk sneller dankzij de wind. Waar ik de heenweg met moeite 25 reed, haalde ik de terug een gemiddelde van 30-31.
Nog een klein stukje gereden met een oudere heer van 79, die nog vrolijk een aantal dagen per week 100 km rijd
Mijn gebruikelijke middagrondje van 40 km.
Onderweg ineens een boel lawaai uit de aandrijftrein, alsof de ketting vastsloeg.
Ik kon gewoon doorfietsen en de schakelmechanismen bleven gewoon werken.
Paar kilometer verder toch maar even afgestapt, ja hoor, spaak gebroken.
Spaakbreuk ken ik uit de tijd dat ik met randonneurs reed maar op de racefiets is dit vandaag een first.
Moest toch al even bij de FM langs morgen met een frame voorzien van scheur, gelijk maar even een nieuw spaakje halen.
Onderweg ineens een boel lawaai uit de aandrijftrein, alsof de ketting vastsloeg.
Ik kon gewoon doorfietsen en de schakelmechanismen bleven gewoon werken.
Paar kilometer verder toch maar even afgestapt, ja hoor, spaak gebroken.
Spaakbreuk ken ik uit de tijd dat ik met randonneurs reed maar op de racefiets is dit vandaag een first.
Moest toch al even bij de FM langs morgen met een frame voorzien van scheur, gelijk maar even een nieuw spaakje halen.
Net even een rondje van 51 km gefietst, het plan was om wat langer te rijden.
Maar er zijn wel eens van die dagen dat het lijkt of iedereen is opgestaan om jou in de weg te zitten . Toen maar in de remmen geknepen en rustig naar huis , voordat er ongelukken gebeuren.
Maar er zijn wel eens van die dagen dat het lijkt of iedereen is opgestaan om jou in de weg te zitten . Toen maar in de remmen geknepen en rustig naar huis , voordat er ongelukken gebeuren.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
De ventilator staat hier in Rotterdam weer op volle toeren te blazen...
Heenweg vanmorgen 55km meewindje kracht 3. Terug 55km vol tegen met kracht 5.
Leek wel herfst..
Heenweg vanmorgen 55km meewindje kracht 3. Terug 55km vol tegen met kracht 5.
Leek wel herfst..
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Ik "moest" er vandaag toch even op uit om het gevoel van "opnieuw geen MTB marathon" beetje van me af te fietsen.
Zoals ik richting arts en fysio (plechtig) afgesproken/beloofd heb geen racefiets of MTB, maar gewoon op de Giant huis/tuin/keuken fiets. Race of MTB pas na 2e controle met foto's.
Maar op de gewone fiets ook lekker genoten van het weer, de wind en het buiten zijn ipv dagelijks (buiten) op de Tacx.
Lekker rondje weg getrapt en achteraf net iets te kort om de 50 km grens te doorbreken. Aan de andere kant, geen klagen want viel niet oververmoeid na 2 uur van de fiets af.
Soort van "hoogtepunt" onderweg 2 rijders op de race die vroegen waarom ik zo'n haast had......
Ritje op Strava http://www.strava.com/activities/73556914
Zoals ik richting arts en fysio (plechtig) afgesproken/beloofd heb geen racefiets of MTB, maar gewoon op de Giant huis/tuin/keuken fiets. Race of MTB pas na 2e controle met foto's.
Maar op de gewone fiets ook lekker genoten van het weer, de wind en het buiten zijn ipv dagelijks (buiten) op de Tacx.
Lekker rondje weg getrapt en achteraf net iets te kort om de 50 km grens te doorbreken. Aan de andere kant, geen klagen want viel niet oververmoeid na 2 uur van de fiets af.
Soort van "hoogtepunt" onderweg 2 rijders op de race die vroegen waarom ik zo'n haast had......
Ritje op Strava http://www.strava.com/activities/73556914
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- plantagenet
- Forum-lid
Het zonnetje kwam er vanmiddag een beetje doorheen dus reden om er toch nog even op uit te gaan met de racefiets. Vertrokken vanuit Purmerend, naar Middenbeemster, de Rijp en daarna door naar Alkmaar. En zeer stevige wind tegen, dat viel niet mee. Van Alkmaar door naar Heilo en daar een rondje door het dorp gereden en terug naar Alkmaar. Toen werd het leuk want van daar zat de wind vooral in de rug en kon ik een stuk zelfs 50 km/u halen. Langs het NH-kanaal verder rustig uitbollen richting Purmerend. Het was mooi, 70 km totaal.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Misschien zijn we elkaar wel tegengekomen.plantagenet schreef:Het zonnetje kwam er vanmiddag een beetje doorheen dus reden om er toch nog even op uit te gaan met de racefiets. Vertrokken vanuit Purmerend, naar Middenbeemster, de Rijp en daarna door naar Alkmaar. En zeer stevige wind tegen, dat viel niet mee. Van Alkmaar door naar Heilo en daar een rondje door het dorp gereden en terug naar Alkmaar. Toen werd het leuk want van daar zat de wind vooral in de rug en kon ik een stuk zelfs 50 km/u halen. Langs het NH-kanaal verder rustig uitbollen richting Purmerend. Het was mooi, 70 km totaal.
Vandaag het laatste ritje van mijn vakantie.
Afgezakt om een rondje Uitgeestermeer te doen.
Leuke nieuwe weggetjes gezien en heerlijk weer om in te fietsen.
Jammer van de wind, die was net iets te hard voor het mooie.
Al met al toch nog 110 kilometertjes weggetrapt.
Maandag is het weer tijd voor woon/werk.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Vandaag met de cyclocrosser lekker eens het bos in geweest. Een pittige vaste route in Overloon. Na al die makkelijke wegkilometers merk je wel goed dat fietsen in het bos veel meer spiergroepen aan het werk zet.
Het was wat stoffig, maar erg leuk. De route is overigens een aanrader voor allen die in de buurt wonen en die hem nog niet hebben geprobeerd.
http://www.mtbroutes.nl/route/1010/Overloon
Het was wat stoffig, maar erg leuk. De route is overigens een aanrader voor allen die in de buurt wonen en die hem nog niet hebben geprobeerd.
http://www.mtbroutes.nl/route/1010/Overloon
-
- Forum-lid
Er stond nog een rit op mijn to-do list voordat ik morgen weer aan het werk zou gaan. Dus gisteren getracht vroeg uit mijn bed te stappen (06:00 - 07:00) maar dat lukte me niet. Uiteindelijk pas om 08:30 uit bed gestapt en de voorbereidingen afgemaakt waar ik de avond daarvoor al aan begonnen was. Alles lag al klaar beneden, het enige dat me nog restte was aankleden, bandenspanning controleren en gaan met die banaan. Geen specifieke route in het hoofd maar alleen wat richtpunten om langs te rijden. Wind technisch gezien was het slimst om de route tegen de klok in te rijden. Aldus geschiedde, met uitzondering van een paar spetters op de Houtribdijk en tegenwind vanaf Lemmer naar Den helder eigenlijk perfect fiets weer. Hier en daar een paar vliegende pitstops gehouden onderweg om het lichaam te voeren. Tot Makkum het gemiddelde op 30km+ per uur kunnen houden maar daarna ging het kaarsje iets minder branden en deed de tegenwind mijn gemiddelde weinig goed.
Het mooiste stuk, ondanks de wind, wildroosters en de irritante kabel verhogingen op de weg, vond ik de dijk van Urk naar Lemmer. Aan je linkerzijde mooi zicht op het IJselmeer waar een aardige seastate stond.
Al met al een mooi solo rondje rond het IJselmeer, vanmorgen fris opgestaan, nergens last van.
http://www.strava.com/activities/73636671
Op Strava staan ook een paar snapshots gemaakt met Instagram.
Het mooiste stuk, ondanks de wind, wildroosters en de irritante kabel verhogingen op de weg, vond ik de dijk van Urk naar Lemmer. Aan je linkerzijde mooi zicht op het IJselmeer waar een aardige seastate stond.
Al met al een mooi solo rondje rond het IJselmeer, vanmorgen fris opgestaan, nergens last van.
http://www.strava.com/activities/73636671
Op Strava staan ook een paar snapshots gemaakt met Instagram.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
In die omgeving fiets ik ook regelmatig. Erg mooi! Mijn startpunt is Rijssen.JackieD schreef:Vandaag 62 kilometer gereden met een gemiddelde van 27.5. Vertrokken vanaf Almelo en via Wierden-Nijverdal-Hellendoorn naar de Lemelerberg gereden. Na een broodje kroket en een blikje cola heb ik deze nogmaals beklommen (iets te enthousiast, ik kwam boven met een treurige 12kmh op de teller)