Pagina 126 van 524

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 jul 2018 10:51
door hopjes
Goed om pro-con reacties te zien hier! Ik zat me onlangs al af te vragen of ik niet iets belangrijks miste door met binnenbanden te blijven rijden. In 2018 op mtb(veluwe) en racer zo'n 4000 km gefietst en 0 lekke banden.

Ik begrijp nu overigens wel beter waar het sentiment rondom schijfremmen enz. vandaan komt. Ik rij zelf al jaren met schijfremmen en vond al die negatieve reacties van 'door de strot gedrukt', 'overbodig', 'puur commercie' overdreven en kon dat niet goed plaatsen.

Datzelfde heb ik dus met tubeless... leuk voor degenen die het top vinden maar ik zie de noodzaak of de echte verbetering niet.

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 jul 2018 11:31
door bram1234
Ik heb ook reynolds assault wielen. Mijn schwalbe Pro One tubeless banden zaten er nu 1300km op, maar gingen er nog prima af. Even terug duwen naar binnen en de band schiet uit de rand. Daarna prima zonder bandenlichter van de velg te halen.

Zou dit als je langer er mee rijdt een probleem worden? De latex was in de rand goed uitgehard, verwacht eigenlijk niet dat dat nog anders wordt over tijd.

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 jul 2018 12:32
door 53x11
bram1234 schreef: 19 jul 2018 11:31 (...)
Zou dit als je langer er mee rijdt een probleem worden? De latex was in de rand goed uitgehard, verwacht eigenlijk niet dat dat nog anders wordt over tijd.
vanaf de allereerste montage zitten ze muurvast

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 jul 2018 15:41
door rjjcremers
Bij mij was het zo dat op de Reynolds 1 band slechts met heel veel moeite lekvrij te krijgen was. Op dat moment verdacht ik de velgtape, om deze te inspecteren wilde ik dus de band er weer afhalen, met als conclusie... juist ja, kreeg hem er niet meer af, na 2 dagen ofzo. Is overigens wel perfect dicht geworden, afdichting wordt duidelijk beter na een paar rondjes rijden.
Ik was met tubeless begonnen op mijn mij DT Swiss wielen, hier geen problemen op dat vlak, lieten zich direct met de pomp oppompen en hielden gelijk goed spanning. Ook na ruim een half jaar probleemloos eraf (maar 1 band daarna niet terug erop).

Redenen pro tubeless leken mij:
- Banden voelen soepeler aan en verminderde rolweerstand
- "Nooit" meer lekrijden (behalve bij grote gaten misschien), geen binnenbanden meer wisselen

Dat laatste punt is in mijn geval toch niet uitgekomen helaas. Maar goed ik vorm graag mijn eigen mening, die heb ik nu.
Ik stop overigens met tubeless, ik wil fietsen en mij niet druk maken over terug open gaan van een lek, geklieder met sealant als een binnenband erin moet, banden die niet meer op spanning te krijgen zijn.

Nadeel is dat ik direct een binnenband moet wisselen als ik lek rij maar voor die weinige keren neem ik dat voor lief. En ik heb nog geen banden gereden die zo lekker bollen als mijn Pro One 25mm tubeless, daarom was ik ook zo enthousiast.

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 jul 2018 16:22
door rjjcremers
Op youtube gezocht naar een tip om de banden van de Reynolds af te krijgen, zie je dat dit lukt door de band ergens tussenin te klemmen en de velg met kracht heen en weer te bewegen. Ik heb de band tussen 2 houten balkjes geklemd, ben met m'n gewicht hierop gaan staan, en getracht de velg te bewegen. Verschillende locaties geprobeerd, de 3e keer ging de band los. Heb dus geen mesje of iets dergelijks hoeven proberen.
Anderzijds, probeer dit maar eens langs de weg, zonder je velg te beschadigen.... ik wou toch geen houten balkjes mee zeulen voor als ik lek rij:)

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 jul 2018 17:56
door wasbeer2006
Wat voor velglint zit erin??

Neem als dat er nog niet inzit 1 laag dun plaklint, eventueel alleen in het midden een laagje epoxy tape extra eronder

Tubeless is ook een aanvullen op de racer, maar dan vooral in een afdaling, rijd je dan lek, loopt de band veel minder snel af en zal ook niet snel van de velg aflopen.

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 jul 2018 23:29
door rjjcremers
Het velglint is wat standaard in de Reynolds zit, deze zijn immers tubeless-ready. Ik had vantevoren nog gebeld met Reynolds, zij hadden mij verzekerd dat tubeless geen problemen oplevert. Ahum.
Goed, ik wilde vooral even mijn ervaringen delen, ik ga terug naar 25mm op de Reynolds icm. binnenbanden. Zondag 1e ritje met de Pirelli's!

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 jul 2018 18:21
door rjjcremers
Nog een laatste update; beide wielen zijn nu terug op binnenbanden. Bij beide wielen was het zo, dat sealant tussen het velglint in gekomen is, het heeft zich een weg naar binnen gewerkt vanaf het uiteinde. Bij 1 van beide was het zo dat nadat ik eindelijk de band terug in het midden geduwd kreeg, een eind verderop het velglint los kwam bij het naar binnen duwen van de band, hier was duidelijk de band aan het velglint vast geplakt geraakt.

Ik kan alleen maar adviseren aan Reynolds gebruikers, heb je ook het blauwe ongemarkeerde velglint, vervang dit dan eerst vóórdat je tubeless gaat, op mijn DT Swiss wielen had ik hier 0 problemen mee.

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 jul 2018 21:50
door gringo
gringo schreef: 27 jun 2018 09:26 Afbeelding

Ik wou hier zaterdag geween mee wegrijden, en toen zag ik het pas, Druk in de band was nog prima, meer dan 5 bar (rij meestal met 6 bar). Vorige week woensdag dus die schroef er al ingereden, niets van gemerkt.
nav de problemen met Reynolds velgen en tubeless banden. Uiteraard moest hier de band verwisseld worden. Band ging er gemakkelijk af. Betreft Reynolds Assault en Schwalbe One TL.

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 jul 2018 22:02
door Wiliertoerist
De Pro One of z'n, veel sterkere, voorloper One Tubeless ?

Het zal met de Pro One ook niet altijd te gebeuren op een Reynolds velg, maar 1x is wel genoeg om er niet nog een Pro One op te monteren.
Afgezien van de overige ellende met de Pro One, het bandje is gewoonweg te licht, te dun.
En ik heb ook met het prototype mogen rijden, waarmee ik toen 3000 km probleemloos reed.

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 jul 2018 11:29
door gringo
Wiliertoerist schreef: 22 jul 2018 22:02 De Pro One of z'n, veel sterkere, voorloper One Tubeless ?

Het zal met de Pro One ook niet altijd te gebeuren op een Reynolds velg, maar 1x is wel genoeg om er niet nog een Pro One op te monteren.
Afgezien van de overige ellende met de Pro One, het bandje is gewoonweg te licht, te dun.
En ik heb ook met het prototype mogen rijden, waarmee ik toen 3000 km probleemloos reed.
De One tubeless. Heb ook met de Pro One gereden, maar erg ontevreden over die band. De Pro One kreeg ik er wel wat moeilijker vanaf.

Re: Tubeless

Geplaatst: 29 jul 2018 23:39
door Suntoro
Gisteren bracht ik de huurauto van de vakantie weg naar Europcar Antwerpen, om vervolgens naar Dordrecht te fietsen. Had mijn band 's morgens nog wat bij gepompt. Maar toen ik mijn fiets uit de auto haalde stond mijn achterband plat. De band nog geprobeerd op te pompen bij een fietsverhuurbedrijf en een fietsenzaak. Maar bij beide hadden ze een waardeloze compressor, die het niet goed deed. Kwam alleen een zuchtje lucht uit. Hoger dab 5 bar konden ze beide niet pompen werd er al bij voorbaat gezegd.

Uiteindelijk een binnenbandje gescoord bij de fietsenzaak. En mocht de vloerpompje lenen. Die kon gelukkig wel iets harder oppompen.

Toen pas zag ik dat de Pro One ook een gaatje had waar het canvas er door heen kwam. Dus tubeless zal deze tocht niet meer te gebruiken zijn. Binnenbandje gemonteerd en toch naar Dordrecht gefietst (ondanks dat ik geen pompje bij me had). Fietsenzaak verkocht ook alleen maar een "el cheapo" pompje en raadde me af die niet te kopen.

Gelukkig zonder problemen thuis gekomen met de Pro One en biba. En vandaag eens gekeken hoeveel km ik er al mee had gereden op Strava. Best verrast dat de Pro Ones er al sinds 9 februari op zaten en inmiddels al 5965km hadden gebold. Eerlijk gezegd vind ik dat toch wel een goede prestatie, dus misschien monteer ik toch maar weer een Pro One op het achterwiel. Voorband is nog wel ok, al zie je wel wat uitdroging daar.