Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 29 mei 2024 21:25

Shamino Tiagra 4700 is er gewoon nog als triple.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5815
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 mei 2024 08:11

prjz schreef: 29 mei 2024 20:19 Was er nog maar triple.
Zeker, wat is er niet multifunctioneler dan een triple met Di2.
Dat zou voor mij echt de perfecte groepset zijn.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6156
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 mei 2024 11:05

Theo V schreef: 30 mei 2024 08:11
prjz schreef: 29 mei 2024 20:19 Was er nog maar triple.
Zeker, wat is er niet multifunctioneler dan een triple met Di2.
Dat zou voor mij echt de perfecte groepset zijn.
Geldt dat ook voor de huidige wide range (mullet setups) en 12 speed groepen?
De GRX met een 46/30 of een 48/32 (of vergelijkbare SRAM groepen).., en een enorme pizza cassette achter. geeft een enorm berijk.

triple met 8 of 9 speed snap ik wel. Dan heb je minder kransen achter en dus minder grote range of veel grotere sprongen.

Je kan wel beargumenteren dat het cleaner is om de grote range te bereiken met een extra kettingblad voor die klein is. ipv een pizza schijf bij je cassette. Dat denk ik wel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wmc
Forum-lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 30 mei 2024 11:11

Als je echt een triple wilt kun je altijd nog voor een dubbel met Classified hub achter gaan. Effectief heb je dan zelfs een quadrupel :lol:

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5269
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 30 mei 2024 11:23

majkel schreef: 29 mei 2024 12:51 Ik ging van triple naar double, voornamelijk vanwege het gewicht
Ik hoop vooral omdat je de kleine verzetten niet nodig hebt.... zou wat dom zijn een double te rijden en dan niet boven te geraken.

Walter

Plaats reactie