Het grote domme vragen topic
Dan rijst de vraag WAT je dan eigenlijk doet op een racefiets, 50x13 is best een flink verzet, alleen bij wedstrijden zou het normaal zijn dat veel te gebruiken...
34x13 is bij het maken van hoogtemeters ook niet zo voor de hand liggend.
Zou het kunnen dat je gewoon een zwaartrapper bent?
Zonder dat ik daar meteen een oordeel of zoiets over wil uitspreken.
34x13 is bij het maken van hoogtemeters ook niet zo voor de hand liggend.
Zou het kunnen dat je gewoon een zwaartrapper bent?
Zonder dat ik daar meteen een oordeel of zoiets over wil uitspreken.
Laatst gewijzigd door Keezx op 18 sep 2020 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
50-13, dan ben je toch bijna een prof. Dat is dik boven de 40km/u.
Mijn Dura-Ace cassette ligt er nu bijna 2 seizoenen op, ik denk rond de 15.000km. Enkel de 17 is wat aan het verslijten en gaat bij volgend onderhoud vervangen worden (ligt al klaar) voor de rest is de cassette als nieuw (wel ketting steeds op tijd vervangen en goed gesmeerd houden)
Mijn Dura-Ace cassette ligt er nu bijna 2 seizoenen op, ik denk rond de 15.000km. Enkel de 17 is wat aan het verslijten en gaat bij volgend onderhoud vervangen worden (ligt al klaar) voor de rest is de cassette als nieuw (wel ketting steeds op tijd vervangen en goed gesmeerd houden)
Niet met een cadans van 60.....
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Als het mij zo uitkomt wel
(open veld + wind tegen bijv.)
Rechts op de cassette bedoel ik ook niet meest rechtse kransje dan.
Stel je trapt net boven de 30, dan zitten bij cadans 95 de combis 34/12-13-14-15 mooi dicht bij elkaar (ik trap in zo'n geval 34/14 volgens mij), alternatief is 50/19 of 50/22.
50/22 trapt voor geen meter, 50/19 kies ik pas als ik makkelijk een gangetje van 33km/u+ kan trappen
(en dat kan ik lang niet altijd )
Kijk maar na, zo gek is het volgens mij niet;
https://www.ritzelrechner.de/
Laatst gewijzigd door RKN op 19 sep 2020 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ieder z'n ding maar een bergcassette op het vlakke vind ik echt waardeloos rijden. Je mist gewoon enorm veel verzetten. Geef mij maar een 11-25 !
Dat zou dan wel ineens de snelle slijtage van de 13 verklaren
Ik heb een 50/34 met een 11-30 cassette. Voor mij is dat perfect. Op het vlakke zit ik op de 50-19 (21 als het nóg trager moet) en in de groep op de 17, 15 of 14. Als we bergjes gaan nemen heb ik versnellingen genoeg over (meestal steile 'kaskes' rond Leuven en Aarschot)
Ik heb wel een brede cadans 'range' die ik aangenaam vind, alles tussen 80 en 100rpm is goed voor mij waardoor ik zelden een probleem heb met wat grotere stappen tussen versnellingen (met de 11-34 van de gravel-bike durft dat wel al eens te gebeuren op het einde van een zware rit wanneer de benen kapot zijn)
Waarom gaan sommigen staand op de pedalen bergop? Ik merk daar weinig voordeel van.
Haalde vanmiddag nog een rijder in, bergop. Strak afgetrainde kerel, gebruind, benen geschoren, geen grammetje vet eraan. Hij ging staand bergop en kostte best moeite zo te zien. Ik ging hem zittend in het zadel nog prima voorbij.
Zou het veel uitmaken om uit het zadel te gaan?
Haalde vanmiddag nog een rijder in, bergop. Strak afgetrainde kerel, gebruind, benen geschoren, geen grammetje vet eraan. Hij ging staand bergop en kostte best moeite zo te zien. Ik ging hem zittend in het zadel nog prima voorbij.
Zou het veel uitmaken om uit het zadel te gaan?
Dogma F