Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 mei 2019 09:32

We kunnen ook nog een bash-rose topic openen voor alles zij fout doet. Of in ieder geval voor wat wij vinden dat ze fout doet. Maar dat zou wel oneerlijk zijn, gezien ze een ban hier heeft en zich niet kan verdedigen
Live fast; die young. mijn blog

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 03 mei 2019 09:35

En het nogal interessant is om dan één persoon uit te kiezen, terwijl je er tientallen kan aanwijzen die soortgelijk te werk gaan (in de fietsenhoek) en je ook allerlei 'fietsmedia' kan aanpakken op zich laten feteren door de industry en vervolgens niks kritisch te publiceren.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 mei 2019 09:41

Zie bijvoorbeeld alle kritische noten in ons huisblad.....
Less is bore

senior
Forum-lid

senior 03 mei 2019 12:53

wouterf schreef: 03 mei 2019 09:05 Is dit niet nu eens klaar? Ik ben het eens met al het gedoe en de uiteenzetting hierboven is niet gek, maar is qua timing wel een beetje achterhaald. Kunnen we dit soort onderzoeksdaadkracht en morele visie op de fietsmediabranche niet eens verbreden en daar al die energie in steken?
Ho effe. We wilden toch naar de 200 pagina's? Dan kun je nu niet zomaar ineens gaan stoppen.

C3H6O3 AD
Forum-lid

C3H6O3 AD 03 mei 2019 20:30

wouterf
Ergens in september deed ik al een uiteenzetting op dit forum. En onder het artikel over de Fons fiets n[ fiets.nl
Ik dacht dat dit gedoe in oktober voorbij was tot ik gisteren met toeval op de blog van Roosje (Rose) kwam waar ze schrijft over Fons Bikes en ze overduidelijk richting karaktermoord op Zijwielrent aanstuurt. Zodoende kwam ik hier terecht en begon te lezen. Helaas kostte nogal wat tijd maar heb nogal grote moeite met oplichters en leugenaars.

Was dus meer en meer verbaasd nadat ik meer en meer las hoe Fons 9Jos) reageerde en zijn luitenant, euh, ingehuurde ambassador Rose.
Overigens heb ik eerder aan Fons Bikes gevraagd wie de Duitse ingenieurs zijn die hun nieuwe modellen ontwerpen. Reslutaat: de standaard onzin en uitnodiging in de winkel voor koffie en een poging je in te pakken met overload aan zgn. kennis en onzin over het ontwikkelen, samenstellen van een fiets.

Deze exercitie moest gewoon even omdat in juridische zin Janneke niets verkeerds gedaan heeft hoewel ongeïnformeerde lieden dat soms concluderen.

bever
Forum-lid

bever 03 mei 2019 21:15

C3H6O3 AD schreef: 03 mei 2019 20:30 Overigens heb ik eerder aan Fons Bikes gevraagd wie de Duitse ingenieurs zijn die hun nieuwe modellen ontwerpen. Reslutaat: de standaard onzin en uitnodiging in de winkel voor koffie en een poging je in te pakken met overload aan zgn. kennis en onzin over het ontwikkelen, samenstellen van een fiets.
Waar ik benieuwd naar ben, ben je in gegaan op de uitnodiging ?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 mei 2019 22:47

Jos kan die namen toch gewoon geven per mail? Daar hoef je geen koffie voor te gaan drinken. Maar dat lijkt niet de bedoeling van Jos.

C3H6O3 AD
Forum-lid

C3H6O3 AD 04 mei 2019 03:26

@bever
nee, daar ben ik niet op ingegaan. Ik woon 10 km van Breda dus dat is het punt niet.
Heb eerder al elders aan de orde gesteld dat wanneer men wetenschappelijk onderzoek verricht om tot data te komen men dit middels bepaalde methodes toepast en vastlegd. De analyse, het rapport en de namen van de wetenschappers daar schermen fabrikanten dan altijd graag mee.

Echter is is geen enkel bewijs te vinden dat Fons bikes dit onderzoek werkelijk heeft laten uitvoeren dan wel zelf heeft uitgevoerd. Vragen hieromtrent beantwoorden doet men ook niet.

Sprak vorig jaar in oktober in Breda een renner die Janneke goed kent. Janneke had Fons Bikes de kans op een weerwoord gegeven maar men hield de afspraken destijds telkens af.
Een dame hier uit het dorp die een mooie paarse Fons heeft vertelde dat men inderdaad letterlijk liegt aangaande het zelf ontwikkelen en exclusief laten maken van een frame. Zij kocht de fiets voor alle heisa en bevestigd wat ze destijds las op de website wat nu gewijzigd is en wat men haar op de mouw spelde. Wist deze studente uiteraard allemaal niets van, geloofde de marketing hoax.

Nadat ik de reactie las van Jos (Fons Bikes) bij het artikel - het Nederlands merk voor dames racefietsen- en na bezoek van een echtpaar tbv een fiets voor haar, welke wederom de leugens bevestigde (ze hebben er niet gekocht maar bij http://fixride.eu) wist ik dat ik beter niet kon gaan. Ik zou hem in zijn eigen winkel keihard van repliek dienen en uitmaken voor oplichter wat mogelijk tot erger kan leiden.
Immers wanneer ik hoor hoe hij blijkbaar met Janneke is omgegaan,
hoe hij overal liegt, draait en verdraait,
hoe hij tracht de Volkskrant fouten in de schoenen te schuiven,
nooit een clip en klaar antwoord op kritische vragen geeft,
Wanneer men ziet dat men de storyboard, het marketing idee, de look & feel gewoon gejat heeft van www.trefectamobility.com

https://100.nl/ is het branding bureau uit Breda wat het concept mee heeft bedacht.

Bottoline, er is een zgn. slimmerik die een gat in de markt ziet; Hogeropgeleide dames met meer dan een minimum loon die zich graag onderscheiden met een fiets waarvan ze denken dat deze exclusief is.
Aldus wordt er een verhaal gemaakt met ook een Alfonsina, iets over lifestyle, dat doet het nu erg goed, . Dat komt allemaal samen in de website en wat men de klant verteld.
Normaal gesproken noemt men dit slimme en goede marketing (segmentering en positionering) echter door de toevoeging van een leugen betreffende dat door hun ontwikkelde frame etc (het verhaal wat men nu met veel draaien heeft aangepast) noemt men dit in het vak oplichting.
Wanneer ik dan zelf er voldoende van weet en tegenover een dergelijke leugenaar kom te staan die je dan ook nog eens alsof je dom bent met onzin probeert te overtuigen, dan is bij mij de maat vol en omdat het privé is en niet zakelijk zal ik dat dan ook laten blijken.

Geen probleem voor mij maar wel als het uit de hand loopt (kat in het nauw) zonder getuigen wellicht behalve andere Fons medewerkers en men aangifte doet van geweld terwijl je dan geen verweer hebt. Kan ik niet hebben in mijn vak.

Dat wilde ik voorkomen maar wilde wel de confrontatie aangaan dus bood ik de studente alhier aan pro deo voor haar een zaak te starten tegen Fons Bikes. Helaas, ze blijft liever van dergelijke heisa vandaan terwijl ze gewoon opgelicht is. Voor velen is een rechtsgang eng ook al staat men in haar recht. Jammer want bij een uitspraak en 99% kans negatief voor Fons bikes zouden vele anderen met die uitspraak in de hand ook ontbinding kunnen vorderen van de koopovereenkomst dan wel restitutie van het teveel betaalde t.o.v. exact vergelijkbare configuraties in de markt..

Anderzijds zou het dan niet zover gekomen zijn mocht F Bikes een goede advocaat hebben. Die zou direct adviseren snel te betalen en het verlies te nemen omdat de meeste advocaten die de nog wel vindbare oude teksten op de website duidelijk als misleiding, bedrog zouden aanmerken. Sterker wanneer je meerdere blogs leest van ambassadors dan is duidelijk de tekst van Fons bikes te herleiden waarin die oude beweringen in terug zijn te vinden.

Mijn mening is dat dergelijke handelaren voor de rechter gebracht dienen te worden;
a. omdat men beweerd(e) dat andere fietswinkels de dames maar wat aansmeren, men geen service (opmeten etc) biedt en geen customizing aanbiedt. Allemaal onjuist en eerder smaad.

b. omdat men klanten met een flutvehaal, leugens de indruk geeft een uniek product te kopen terwijl het dit niet is met een daarbij aantoonbare veel hogere prijs dan gemiddeld in de markt voor zeg maar een eenvoudig open mould frame met Ultegra e.d.

Het feit dat men gewoon door kon gaan zonder aangepakt te worden. De wijze waarop men her en der reageert zoals door Jos ook op dit forum is feitelijk belachelijk.

rikkert
Forum-lid

rikkert 04 mei 2019 08:17

Tijd voor een vrolijke noot: https://www.youtube.com/watch?v=2KyKlYCPLDM

Dit is waar ik altijd aan moet denken bij Fons :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 mei 2019 12:06

Bij ons op de toerclub bij de damesafdeling een vrouw in bezit van een Fons. Heeft hem over laten spuiten om zodoende de Fons naam voorgoed te verwijderen.
Ze voelde zich er niet meer prettig en trots bij, wilde zich niet meer met de Fons oplichtersbende vereenzelvigen nadat zij op dit forum was gewezen en er letterlijk een bulshitwereld voor haar openging.
Ze rijdt nu ook veel harder, vertelde ze met een big smile.
Het kan verkeren...zal er binnenkort een fotootje van maken.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 mei 2019 12:15

Jaap Telder schreef: 06 mei 2019 12:06 Bij ons op de toerclub bij de damesafdeling een vrouw in bezit van een Fons. Heeft hem over laten spuiten om zodoende de Fons naam voorgoed te verwijderen.
Ze voelde zich er niet meer prettig en trots bij, wilde zich niet meer met de Fons oplichtersbende vereenzelvigen nadat zij op dit forum was gewezen en er letterlijk een bulshitwereld voor haar openging.
Ze rijdt nu ook veel harder, vertelde ze met een big smile.
Het kan verkeren...zal er binnenkort een fotootje van maken.
Wel jammer voor haar dat het nog een keer extra geld gekost heeft. Gelukkig is ze nu van Fons af.

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 06 mei 2019 12:36

C3H6O3 AD schreef: 04 mei 2019 03:26 (...)
Mijn mening is dat dergelijke handelaren voor de rechter gebracht dienen te worden;
a. omdat men beweerd(e) dat andere fietswinkels de dames maar wat aansmeren, men geen service (opmeten etc) biedt en geen customizing aanbiedt. Allemaal onjuist en eerder smaad.

b. omdat men klanten met een flutvehaal, leugens de indruk geeft een uniek product te kopen terwijl het dit niet is met een daarbij aantoonbare veel hogere prijs dan gemiddeld in de markt voor zeg maar een eenvoudig open mould frame met Ultegra e.d.

Het feit dat men gewoon door kon gaan zonder aangepakt te worden. De wijze waarop men her en der reageert zoals door Jos ook op dit forum is feitelijk belachelijk.
Voor een jurist lijkt dit mij niet echt een sterke conclusie van al je gedegen voorbereiding?

Er is ook nogal een verschil tussen zijn praktijken veroordelen (en middels al deze aandacht een halt toe te brengen), en daadwerkelijk zijn klanten eventueel een gelijk te laten halen. Er zijn in dit verhaal weinig (maar niet 0) klanten die zich daadwerkelijk benadeeld voelen (mede met dank aan al deze aandacht natuurlijk). Als consument heb je ook een rol in kritisch zijn over wat je koopt en het product op waarde schatten alvorens je tot een koop overgaat.

Niet dat ik het niet met je eens bent, maar enige nuancering of duiding is niet onbelangrijk en ik blijf het interessant vinden dat we dit soort felheid in dit soort vetes bijna nergens anders zien terwijl er veel partijen of groepen partijen zijn die eenzelfde kritische blik verdienen.

Plaats reactie