Canyon
Shimano kennende hoogstwaarschijnlijk niet. Maar je hebt toch nog geen Aeroad met de nieuwe Ultegra Di2? Die is nog niet te koop volgens mij.... Je kunt natuurlijk ook ff het naamplaatje eraf halen en bij Mantel vergelijken
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Ik heb om dezelfde reden voor de Aeroad (CF SLX 8.0 met velgremmen en klassiek stuur) gekozen. Ik wist nog helemaal niet of ik triathlons leuk zou vinden maar was wel echt toe aan een "echte" wielrenfiets (reed voorheen op een tweedehands Sensa Umbria Sora triple). De Aeroad voldeed aan de eis dat ik er triathlons en normale ritjes mee kon doen. En ik ga er volgend jaar Ironman Maastricht mee doen.ldtriatleet schreef: ↑16 sep 2017 16:46Dit is het precies. Af en toe nog een triatlon en verder gewoon touren. De Aeroad is dan prima.MarkVeenstra schreef: ↑15 sep 2017 17:07Ja, afhankelijk van je budget en overall gebruik. De aeroad staat zelfs als optie bij de tri fietsen op de site. Heb je budget voor 1 goede fiets... Dan heb je er een mooi compromis aan de aeroad.. Start je ook wel eens stayed wedstrijden, heb je ook aan die ene fiets voldoende.jeroen@tajoby.com schreef: ↑15 sep 2017 14:41 Dan koop je toch een tijdrit frame of maak je je positie langer, dan heb je hetzelfde effect.
Tuurlijk is volle bak tt fiets logischer voor de lange afstand triathlons. Maar de meeste kilometers maak je in trainingen, en dat gaat vaak beter op een koersfiets dan op een tt fiets. Ik snap 't wel, zeker als je budget niet oneindig is.
Er zit ook nog een kapje op de voorvork tussen het frame en de stuurpen. Ik neem aan dat het niet gewenst is om die eraf te halen zodat je de stuurpen nog zo'n 1,5 cm lager kan zetten?
Ik rij nu 7 weken/1250 km op een Canyon Ultimate cf sl 9.0 di2 XL en ik ben erg over de fiets te spreken. Mijn vorige fiets was een Cervelo R3 uit 2007 en ik wilde al wat langer overstappen op di2. Na wat oriënteren op ombouwen van de Cervelo toch vrij snel deze fiets gekocht in de tour aanbieding (-€400). Levering was snel (in 4 dagen) en correct. Ik koos voor de zwarte uitvoering met rode accenten. Ik heb nog even getwijfeld over de endurance of de slx uitvoering, maar ik ben erg blij met mijn keuze. De slx had exalith wielen die blijkbaar erg veel lawaai maken en speciale remblokken vragen. Wel iets lichter, maar met mijn bouw (1.93 en 90 kg) leek iets steviger materiaal me beter (en goedkoper). De endurance was in mijn maat niet in de aanbieding, dus werd het de Ultimate.
De fiets zit als gegoten en di2 is geweldig, ik wil nooit meer wat anders! De wielen lopen erg lekker en de fiets was met zorg afgemonteerd (bv logo's bandjes/wielen netjes in lijn), fijn zadel en mooi detail, de binnenbandjes van mavic met zwarte ventielen.
Verbeterpunten: de matte lak is mooi, maar vlekt snel door bv zweetdruppels, di2 kwam niet geheel opgeladen, waar ik na 400 km in de Jura ver van huis achter kwam, eerst werkte de voorderailleur niet meer en 30 min later de achterderailleur ook niet meer, lastig in bergachtig terrein. Accu zit netjes intern, maar om erbij te komen (ik wil nog een di2 d-fly unit installeren) moet je wel de trapas eruit halen. En Canyon levert de onderdelen alleen in de standaard maten, ik wilde vanwege een stages crank een 172,5 crankstel en dat kon dus niet (heb ik later wel met een ander forumlid) kunnen ruilen.
Al met al erg tevreden!
De fiets zit als gegoten en di2 is geweldig, ik wil nooit meer wat anders! De wielen lopen erg lekker en de fiets was met zorg afgemonteerd (bv logo's bandjes/wielen netjes in lijn), fijn zadel en mooi detail, de binnenbandjes van mavic met zwarte ventielen.
Verbeterpunten: de matte lak is mooi, maar vlekt snel door bv zweetdruppels, di2 kwam niet geheel opgeladen, waar ik na 400 km in de Jura ver van huis achter kwam, eerst werkte de voorderailleur niet meer en 30 min later de achterderailleur ook niet meer, lastig in bergachtig terrein. Accu zit netjes intern, maar om erbij te komen (ik wil nog een di2 d-fly unit installeren) moet je wel de trapas eruit halen. En Canyon levert de onderdelen alleen in de standaard maten, ik wilde vanwege een stages crank een 172,5 crankstel en dat kon dus niet (heb ik later wel met een ander forumlid) kunnen ruilen.
Al met al erg tevreden!
Op het discbrake model van 2017 zaten DT Swiss wielen. Er is verrekte weinig veranderd in 2018 anders dan alleen de groepset.vincent75 schreef: ↑15 sep 2017 15:45DT Swiss E1800 ipv Aksiums voor de Endurace CF SL instappers. Speciaal op jou verzoek daniel1975
Ik woon in België, West-Vlaanderen.
Hierbij enkele foto's om een idee te geven. Het zijn niet mijn foto's, maar ik heb ze toen ook gebruikt als voorbeeld. Ik heb dat 'bakje' van op de laatste foto er uit gevist en de D-Fly er aan bevestigd. Ik heb toen het kortste kabeltje (10 cm?) gekocht om hem te verbinden. Daarna alles er mooi weer ingestopt. D-Fly heb ik ook een beetje ingepakt om het 'rammelen' te voorkomen. Uiteindelijk weet ik niet of dat echt nodig was.
Zijn er hier leden met een Endurace AL Disc? Ik ben nieuwsgierig naar wat de maximum breedte van banden is die hier in passen. Volgens reviews 33 mm, maar ik ben op zoek naar mensen die dat effectief getest of gemeten hebben? Ik heb op het net (cyclingweekly dacht ik) 1 iemand gevonden die 35c bandjes van continental met lichte cyclocross nopjes heeft kunnen inpassen, maar dat was in de carbon SLX versie. De persoon in kwestie had 5mm ruimte over aan alle mogelijke rub plaatsen. Hier mensen met real life info?