Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Critic
Forum-lid
Berichten: 966
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 24 jun 2016 13:56

Nee gaat passen.. Al geprobeerd :-). Nu nog de juiste cap vinden.
Fiets is afgemonteerd met 3t. Die hebben volgens mij alleen 10 graden pennen van 5cm, voor op de atb

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 08 jul 2016 11:23

Onderstaande Sensa Aquila SL inmiddels een jaar in bezit. De RFC wielen heb ik een maandje. 1000KM verder heb ik eigenlijk enkel een kleine maar cosmetische hoge impact opmerking.

De standaard meegeleverde remblokken (equinox) die de LBS heeft gemonteerd piepte onwijs. Niet een beetje, maar echt megaveel. Dit hadden ze met een test rondje al kunnen ontdekken. .i.p.v. zelf aan te kloten ben ik teruggegaan en uitgelegd dat ik zo niet in een verkeersvrije pelotontocht kan fietsen vanwege het lawaai bij het remmen. Medewerker heeft het zelf gecontroleerd en is naar assemblage afdeling gegaan. Ik ging er beetje vanuit dat ze de remblokken beter zouden afstellen. Uiteindelijk heb ik tegen 50% korting swisstop yellow brake pads laten monteren. Deze piepen alleen nog als je in één keer flink remt en ze remmen een stuk beter.

Volgende dag peloton toertocht met om en nabij de 1000 fietsers gereden en je kent het wel. Met zo'n grote peloton moet je vaak remmen. Na de tocht zat rem rand onder het geel.
Ziet er niet echt mooi uit en is niet of nauwelijks uit te krijgen. Tevens las ik op de velg zelf dat ekel Equinox brake pads gebruikt mogen worden. Ik hoop dat dit later geen probleem zorgt bij eventuele garantie claims, maar ik heb de bonnen nog.

Ik ben benieuwd welke remblokken anderen gebruiken icm RFC55.

Afbeelding
helaas zien de velgen er niet meer zo mooi uit.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jul 2016 12:30

1.5 jaar met deze wielen rond gereden (prototype en afgelopen seizoen met de standaard productie wielen). Zelf altijd met Reynolds blokken gereden. Met de originele Equinox blokken had ik geen problemen qua piepen, maar ze sleten wel bizar snel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 08 jul 2016 13:40

Mijn calabria werd met shimano remblokken geleverd. Functioneren prima, maar slijten wel redelijk snel.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2016 13:47

Iedere fabrikant roept dat je alleen het eigen merk blokken mag gebruiken. In de praktijk kun je heus andere merken pakken, zo lang het maar blokjes zijn die geschikt zijn voor het materiaal.

Swissstop Yellow ben ik geen fan van. Piepen, remmen matig en laten gele strepen achter. Reynolds en Campagnolo (ook verkrijgbaar met Shimano passing) zijn een stuk beter. Swissstop Black Prince remt ook goed, hapt iets meer maar slijt wel sneller (zachtere compound dan Reynolds en Campa).

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 08 jul 2016 13:50

die gele dingen van swisssssssstop inderdaad niet nemen!

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 08 jul 2016 13:58

Havana, bedoel je dan de Reynolds Cryo Blue of die Power Blue Cryo (die drie keer zo duur zijn?!)?

Critic
Forum-lid
Berichten: 966
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 08 jul 2016 14:50

Reynilds laat dan weer blauwe strepen achter... Zwarte blokken is daarin wel het handigst.
Ik rijd nu net black prince (En middels remmen, de blauwe strepen weer kunnen verwijderen). Zelf tevreden over..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2016 15:14

Avvocato schreef:Havana, bedoel je dan de Reynolds Cryo Blue of die Power Blue Cryo (die drie keer zo duur zijn?!)?
De gewone, die andere zijn me te duur.

Overigens laten Reynolds bij mij geen blauwe strepen achter (getest op zowel Reynolds wielen als Campagnolo).

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 08 jul 2016 15:43

Hier ook tevreden met Swissstop Flash Pro Black Prince Remblok t.o.v. de Equinox blokken.

Equinox blokken smolten als sneeuw voor de zon. Wel lekker rubber luchtje bij een rem actie :like:
Setje kost trouwens ook geen drol, maar om iedere rit te kijken en twijfel om de blokken te vervangen ging mij irriteren.
Met piepen echter weining last van gehad, beetje toe-in zetten.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 jul 2016 21:35

Hier nog een black prince gebruiker slijten alleen sneller bij nat weer en remmen ook goed in nat weer (heb geen rfc wielen)
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 09 jul 2016 09:20

Bedankt voor het advies heren. Ik ga de blauwe reynolds en/of black prince uitproberen. Met wat voor schoonmaakmiddel kan ik het best de remrand van carbon velg schoonmaken. De resten van dat geel zit er behoorlijk in. Met gewoon schoonmaak middel en een sponsje kwam het er niet af. Of het er gewoon oplaten en door nieuwe zwarte remmen schoon laten vegen?
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Plaats reactie