Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 28 jan 2009 23:16

Is die positie UCI legaal.. lijkt me sterk met die zadelpositie en stuurlengte..
Science of Performance!

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 28 jan 2009 23:31

Ik heb eerst wel moeten wennen aan de remhendels, het remmen is wat minder krachtig, maar dat is niet heel erg op een TT fiets. Nu ik er aan gewend ben gaat het prima, het lijkt wel een beetje op remmen met een ATB

De positie zal inderdaad niet UCI goedgekeurd zijn.

ernienator
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52

ernienator 29 jan 2009 17:09

gruwelijk mooie fiets, vind er ook weinig saais aan hoor!!

Heb je al met de Zipp's gereden?, denk er ook aan deze set onder mijn triathlonbike te zetten.
Het leven is zo mooi op een Cervelo

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 29 jan 2009 20:10

ernienator schreef:gruwelijk mooie fiets, vind er ook weinig saais aan hoor!!

Heb je al met de Zipp's gereden?, denk er ook aan deze set onder mijn triathlonbike te zetten.


Heb vorig jaar ook met deze wielset gereden. Voorwiel is wel wat windgevoelig, maar als je daar wat aan gewend bent en je je er wat op instelt dan valt het erg mee. Voordeel voor mij is dat ik wat groter en zwaarder ben dan gemiddeld (84kg en 1,93m). Verder past het achterwiel net tussen de achterbrug en als het niet exact in het midden is afgesteld loopt het wiel bij aanzetten soms aan.

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 30 jan 2009 01:22

@ marcobos

Geen stuurlint? Verder mijn complimenten, het is werkelijk een prachtfiets! Cervelo gaf al aan dat krachtige rijders de Zipp Sub 9 tegen de achterbrug konden trekken. Doe je aan triathlon of tijdrijden? De 1080 is een prachtig wiel, zit eraan te denken een achterwiel aan te schaffen. Echter zijn de prijzen hier in de Benelux en Europa echt belachelijk. Ik hoop komende zomer in Amerika op een goede wheel deal. Rijdt momenteel op 808's welke ook geweldig rijden!
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

marcobos
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:01

marcobos 30 jan 2009 09:09

Nee geen stuurlint, ik mis het niet en vindt het wel mooi staan zonder.

Ik rij koersen bij de amateurs en doe aan tijdrijden, geen triathlons. Het zijn voornamelijk korte tijdritten tussen de 3 (proloog) en 30km.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 03 feb 2009 18:45

C a s r a n schreef:Afbeelding

Mijn P3C in de opstelling zoals ik de Powerman Holland (EK Duatlon Long Distance) zondag afwerkte.

P3C maat 54cm
Easton EC90 TT voorvork
Easton Attack TT stuur
Easton EA70 pen
Sram SRM
Sram Red derailleurs, cassette, shifters en remhendeltjes
Zero Gravity '08 Ti's
Fi'zi:k Arione custom rood-wit
Zipp 900 disc
Zipp 404 front wheel
Zipp snelspanners
Dedatre tubes
Arundel aero bottlecage
Speedplay pedalen

apparatuur:
Garmin Edge 705
SRM Powercontrol


Even een post uit de oude doos opgehaald...
Pieter (of iemand anders), wat is je ervaring met de Easton Attack bar? Hij is weinig verstelbaar, maar het lijkt me een prettig ontwerp...

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 03 feb 2009 19:51

Ilko schreef:
C a s r a n schreef:[img]
P3C maat 54cm
Easton EC90 TT voorvork
Easton Attack TT stuur
Easton EA70 pen
Sram SRM
Sram Red derailleurs, cassette, shifters en remhendeltjes
Zero Gravity '08 Ti's
Fi'zi:k Arione custom rood-wit
Zipp 900 disc
Zipp 404 front wheel
Zipp snelspanners
Dedatre tubes
Arundel aero bottlecage
Speedplay pedalen

apparatuur:
Garmin Edge 705
SRM Powercontrol


Even een post uit de oude doos opgehaald...
Pieter (of iemand anders), wat is je ervaring met de Easton Attack bar? Hij is weinig verstelbaar, maar het lijkt me een prettig ontwerp...


ik heb hem nu net op mijn fiets zitten, nog niet echt op gefietst, maar met name de langere afstanden lijkt het mij niet de meest comfortabele..
survival of the fittest

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 07 feb 2009 15:58

Een vraagje over de regels van de ITU en dus ook NTB. Ik kom er niet helemaal uit, dus ben benieuwd of iemand hier het weet. Het ITU reglement zegt het volgende over sturen:

"For draft illegal races the clip ons do not extend more than 15 cm beyond the front wheel axle, and they are not longer than the brake levers foremost line."

In dat laatste stuk lees ik dat ze niet mogen uitsteken dan de voorste lijn van de remhendels. Ik vind dit nergens terug in de UCI reglementen, dus begrijp niet waar dit vandaan komt. Bovendien voldoet toch geen enkel tijdritstuur hieraan?

Afbeelding

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 07 feb 2009 16:37

ITU is triathlon, dan mag het opzetstuur niet voorbij de remhendels, in de raft races alleszins

in tijdritten van de uci mag dit uiteraard wel

klontje
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 okt 2007 22:09

klontje 07 feb 2009 20:27

Ze (ITU) bedoelen opzet sturen, dus een "gewoon" stuur met met een opzetstuur.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 07 feb 2009 21:33

jona91 schreef:ITU is triathlon, dan mag het opzetstuur niet voorbij de remhendels, in de raft races alleszins

in tijdritten van de uci mag dit uiteraard wel


Dit komt uit de ITU richtlijnen en is integraal overgenomen door de NTB. Het staat onder de draft legal (stayer) wedstrijden, maar er staat expliciet dat dit geldt voor niet-stayer wedstrijden. Wat me verbaast is dat 90% met clipons als bij een Profile T2 of Syntace C2 rijdt. Die zouden dan dus niet meer mogen, want komen voorbij je remhendels.

Plaats reactie