Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 16 mei 2009 12:28

Volgens mij hebben ze iedereen een mail gestuurd met de belofte om week 20 te gaan uitleveren.....heel erg matig (en buitengewoon onfatsoenlijk) van Canyon. Dat uitleveren in week 20 gaat natuurlijk niet lukken bij alle klanten dus wordt iedereen verder aan het lijntje gehouden.....
Aeroad
Grail
Ultimate

cer_velo
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2009 18:21

cer_velo 16 mei 2009 18:23

Heeft er iemand ervaring met de speedmax cf 9.0?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 16 mei 2009 21:16

tomtom schreef:Volgens mij hebben ze iedereen een mail gestuurd met de belofte om week 20 te gaan uitleveren.....heel erg matig (en buitengewoon onfatsoenlijk) van Canyon. Dat uitleveren in week 20 gaat natuurlijk niet lukken bij alle klanten dus wordt iedereen verder aan het lijntje gehouden.....


Vandaag eindelijk reactie gehad. Van zowel Peter als z'n collega.
Echter, z'n collega zegt op voorraad en 8 dagen levertijd, Peter zegt 4 weken levertijd. Ik vermoed dat Peter de waarheid spreekt en dat is helaas te lang.
Toch CanNON!
Niets is wat het lijkt..

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 18 mei 2009 14:19

tomtom schreef:[...] dus wordt iedereen verder aan het lijntje gehouden.....
Het eind van het lijntje komt bij mij—hopelijk—in zicht:
Wij hebben uw bestelling nu verzendklaar staan. Binnen maximaal vier werkdagen zullen wij uw bestelling overhandigen aan DHL.

Gebruikersavatar
Winston
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 11 nov 2007 21:54

Gebruikersavatar Winston 18 mei 2009 16:11

Cer_velo schreef:Heeft er iemand ervaring met de speedmax cf 9.0?


Ik denk dat er nog niet veel uitgeleverd zijn.
Een fietsmaat en ik hebben op 13 dec 2008 in Koblenz een fiets bestelt.
Hij een CF speedmax ik een Lux MR.
De Lux heb ik nu 4 weken, de Speedmax staat nu klaar in Koblenz om afgehaald te worden.
Bikes&Coffee What else?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 mei 2009 16:17

iemand al eens een balhoofd vervangen ?

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 21 mei 2009 12:11

Volgens Peter (van Canyon Benelux) worden er volgende week een boel fietsen uitgeleverd......ik hoop het want ik ga volgend weekend richting Z-frankrijk om o.a. te fietsen maar ik vrees dat het 'm niet meer gaat worden. Hemelvaart en ander gel*l zorgen er natuurlijk voor dat vrijwel geen enkel bedrijf meer iets doet deze week (wat is het toch een "crisis"?!) en daar zal Canyon vast geen uitzondering op zijn. Blijf het overigens verbazingwekkend vinden dat je zulke mooie producten maakt maar zo ongelofelijk slecht kunt leveren (en dat al jaar na jaar....)!
Aeroad
Grail
Ultimate

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 21 mei 2009 12:47

Ik kan me voorstellen dat je teleur gesteld bent. Misschien een schrale troost, mijn Specialized (nu ook niet echt een neiuw komer) had een achterstand van 6 maanden. Dit werd netjes vermeld toen hij al een maand vertraagd was. Voor de tijdrit fietsen was het nog droeviger, in februari besteld en misschien oktober geleverd. Wel met de garantie dat het 2009 model identiek zou blijven aan 2008... Alsof je daarop zit te wachten, je wilt gewoon fietsen.
Hoe dan ook, fietsenbouwers zijn nu eenmaal niet altijd even betrouwbaar. Vaak gaat het goed en soms heb je pech. Ik kan je uit ervaring vertellen, dit ben je vergeten zodra je hem hebt!!

Succes,
Loeki Pro

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 21 mei 2009 12:49

Ik weet het maar ik heb ook hele andere ervaringen met Trek en Cube......binnen enkele dagen geleverd.....! Tis wel goed te weten dat Canyon niet de enige is ;-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

geertiorix
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:35

geertiorix 21 mei 2009 21:03

Ze komen uiteindelijk wel. Ik ben gisteren mijn Canyon Roadlite in Koblenz gaan afhalen. Dit wel na gebeld te hebben of hij nu klaar stond want ik heb van hun nog steeds geen mail ontvangen dat dat zo zou zijn (nochthans zouden ze mij verwittigen?). Dus tip voor diegene die ook hun fiets zelf afhalen, misschien best eventjes naar Duitsland bellen om te kijken of hij misschien al klaar staat. Deze fiets had ik ergens begin december besteld. Ik heb mijn bestelling nog laten aanpassen van dubbel naar compact om hem vroeger te krijgen.
Daar ben ik trouwens erg blij om want die 50 is voor mij al zwaar zat, wat zou dat niet zijn met een 53?
Die 34 wordt snel vervangen door een 39.

Ik vind wel dat het stuur erg laag staat! Weet er iemand of het mogelijk is dat te verhogen d.m.v. extra spacers of gaat dat niet meer wanneer het binnenwerk van je voorvork al op maat gezaagd is?

Gebruikersavatar
jorisbressers
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:01

Gebruikersavatar jorisbressers 21 mei 2009 21:16

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die aan het wachten is. Mij is ook levertijd week 20 beloofd, is dus helaas niet gelukt. Ik heb maandag wel een e-mail ontvangen dat de fiets verzendklaar is, en dat deze binnen 4 dagen naar DHL zou gaan. Hopelijk ontvang ik volgende week eindelijk mijn fiets.

Wat denken jullie, zouden de fietsen deze of volgende week geleverd worden? Ik ben benieuwd....
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 22 mei 2009 15:59

Joris Bressers schreef:Mij is ook levertijd week 20 beloofd, is dus helaas niet gelukt. Ik heb maandag wel een e-mail ontvangen dat de fiets verzendklaar is, en dat deze binnen 4 dagen naar DHL zou gaan.
Hier precies hetzelfde.

Je zou bijna gaan denken...

Plaats reactie