Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 aug 2012 18:14

...en wat is Zeeland dan mooi op zo'n zonnige dag :)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jansen01
Forum-lid

jansen01 09 aug 2012 19:33

Vandaag een korte rit: 40km op de teller. Oorzaak schoenplaatschroefjes van Speedplay-systeem losgelopen. Maar goed: vroeg thuis en door al die mooie verslagen en foto's ook een beetje 'online gefietst' :mrgreen:
Addict R1

Jac
Forum-lid

Jac 09 aug 2012 19:49

Wat een verslagen allemaal , respect,
Gister 58 km ,
Vandaag Veenendaal, Wageningen (Grebbeberg )Rhenen , Elst, Amerongen, Lekdijk ,Langbroek ,Cothen ,Wijk bij Duurstede , Lekdijk , Amerongen , Leersum, Veenendaal,
goed voor 70 km.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 09 aug 2012 20:59

havana schreef:
rene schreef:@Havana, respect !

Ik heb deze zomer al contact gehad met "legrimpeur" voor komend jaar , maar ik zal jou zeker even een PM sturen met wat vragen. Mijn zoon kijkt er nu al naar uit , en wie weet een forum ritje daar !

P.s. Waar was je Oakley ?
Stomme ding was ik vergeten :( Maar ik heb er mijn vakantie niet door laten verpesten, heb al mijn ritjes gedaan met m'n casual zonnebril, een Tommy Hilfiger.

Ben inmiddels ook weer thuis, i.v.m. de kleine hebben we 's nachts gereden. Het is de kleine goed bevallen, hij heeft alleen maar geslapen. In 11 uurtjes reden we van Buis naar Den Bosch, naar mijn moeder.

@ Steven

Indrukwekkend lijstje. Wat is een goede uitvalsbasis voor de bekende cols? Volgend jaar willen we een weekje Pyreneeën en een weekje Provence.
Wil je op 1 plek blijven? Dan zou ik voor Argelès Gazost gaan, je kan dan in de directe omgeving kiezen uit o.a.:

- Pont d’Espagne
- Col du Soulor
- Col d’Aubisque
- Col de Spandelles
- Hautecam
- Luz Ardiden
- Col du Tourmalet
- Col d’Aspin
- Port de Gavarnie
- Port de Boucharo
- Col de Bordères
- Port d’Arrens

Ik was zelf op rondreis met cycletours en verbleef in St. Jean-pied-de-port, Ochagavia (ES), Oloron Ste. Marie, Argelès Gazost, Avajan, Castillon, Tarascon, Quillan en Lezignan-Corbières

Afbeelding
alleen weken mijn etappes wel wat af van wat er op dat kaartje staat ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 09 aug 2012 21:52

steven250 schreef: Wil je op 1 plek blijven? Dan zou ik voor Argelès Gazost gaan, je kan dan in de directe omgeving kiezen uit o.a.:...
+1. Zelf heb ik een (flink) aantal jaren geleden vanuit Argelès-Gazost zo ongeveer alle bekende beklimmingen gedaan tussen de Col du Portillon bij Bagnères-de-Luchon in het oosten en de Col de Marie-Blanque in het westen. Prima standplaats dus! Je zult dan inderdaad wel moeten kiezen, want in één week "alles" doen gaat waarschijnlijk niet lukken ;) .
60 x Ventoux

Panic
Forum-lid

Panic 11 aug 2012 16:29

Vandaag de uithoeken van Voorne-Putten aangetikt. Goed voor zo'n 68km in 135 minuten.
Lekker op het gemakje alles in D1 kunnen houden, totdat op de terugweg een flinke wind kwam opzetten. Sowieso viel het weer zwaar tegen; nauwelijks zon en gewoon fris langs het Brielse meer.
Hoop Duitse kentekens gezien vandaag. Ook eentje die z'n VW pal voor m'n neus op het fietspad parkeerde. Toen heb ik me even laten gaan.. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 11 aug 2012 16:51

Vandaag 130 kilometer gefietst van Rijswijk naar Ouddorp en weer terug. Heenweg via de BeNeLUx-tunnel gereden en terug via de pont bij Rozenburg.
Totale rijtijd kwam uit op 4:20 uur, gemiddeld snelheid precies 30 km p/u.

Route
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2012 17:02

Vandaag de Erasmus Tour Rotterdam gefietst. Mooi lusje door stukje Europoort (wat in al zij industriele lelijkheid ook wel weer een bepaalde schoonheid heeft zo voor een keer), VoornePutten, kop van Goeree-Overflakkee en via het pontje bij Beijerland en de Heijnenoordtunnel terug naar de Kuip. Lekker gefietst, stiekum best nog veel wind. Gelukkig goede benen dus vooral motor gespeeld voor ons pelotonnetje-voor-1-dag. Al is 60km tegenwind naar huis best pittig :evil:. Verzorging onderweg was goed (krentebollen, water, sportdrank, appels, bananen, snickers). Tochtje verdient meer deelnemers IMHO.
Alles bij elkaar lekker fietsochtendje gehad, morgen maar weer op de ATB :)

Afbeelding
Less is bore

Panic
Forum-lid

Panic 11 aug 2012 17:06

Ik ben jullie onderweg vast tegengekomen, kan bijna niet missen. :lol:

(Had totaal geen weet van die tocht, Daniel. Anders had ik 'm graag gereden)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2012 17:14

We hebben wel een tijd zo'n Giant in de groep gehad, maar hoop dat jij dat niet was: die kon echt niet sturen ;-)
Less is bore

Panic
Forum-lid

Panic 11 aug 2012 17:21

Haha, wasn't me, heb de hele weg alleen gereden.
Ik ben op de dijk richting Hellevoetsluis (langs het Haringvliet) wel veel wielrenners tegemoet gereden.

Wat vond je van de fietspaden op Voorne-Putten? Je hebt hier dan geen spannende heuvels of viaducten, het bolt wel heerlijk. Zodra ik van het eiland af ga vind ik de wegen altijd een stuk minder prettig.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2012 17:32

Wegen waren over het algemeen prima. Mooie fietspaden aangelegd op en langs de dijken. Ze zijn daar op Schouwen Duiveland ook mee bezig langs de Oosterschelde, alleen strooien ze er daar van dat ellendige grove split overheen en op V-P is het mooi glad asfalt.
Less is bore

Gesloten