Vandaag geklust aan de fiets
Fiets onderste boven zou sowieso een lijfstraf op moeten staan
- Marcopfiets
- Forum-lid
Als je een recht stuur hebt met bar ends kan dat prima :p
- fietser1972
- Forum-lid
Ik vind het juist een van de lastigste klusjes, Vooral als je ook het onderste lager van je balhoofd en de lagercup goed wilt schoonmaken. Daarvoor haal ik de voorvork eruit. de remkabel van de voorrem moet dan los van de vork. Het frame zet ik dan op mijn montagestandaard. Dus ook achterwiel eruit en dan nog het stuur ergens goed aan vastmaken omdat dat anders aan de kabels bungelt.Wiliertoerist schreef: ↑19 apr 2018 00:17 Gisteravond verdachte geluiden vanuit het balhoofd, dus vandaag uit het werk direct de boel gedemonteerd, schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.
Eigenlijk een klusje van niks, snap niet dat ik het niet iets regelmatiger doe....
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Ik leg de fiets meestal neer op een deken op mijn tuintafel voor dat klusje. Mijn montagestandaard gebruikt voorvorkbevestiging, dus dat is niet zo handig bij dit klusje
-
- Forum-lid
Vandaag geklust aan de achterderailleur van mijn fitnessfiets die ik vooral gebruik voor woon-werkverkeer. De derailleur schakelde niet goed meer. Het schoonmaken van de derailleur had niet geholpen dus nu maar de kabel vervangen. Ik heb nog even geaarzeld of ik het wel zelf wilde doen want de kabels lopen binnendoor. Ik heb de oude en de nieuwe kabel aan elkaar gemaakt met tape en uiteindelijk is het allemaal goed gegaan. De boosdoener was waarschijnlijk het laatste stukje binnenkabel bij de derailleur die behoorlijk vies was. Ik denk dat ik voor de volgende keer op zoek ga naar krimpkous om de kabels aan elkaar te maken.
Inderdaad een beetje dom, heb het zelf ook eens voorgehadMarcopfiets schreef: ↑21 apr 2018 14:38 Dik 200km gefietst met een ratelende ketting en ik kon er maar niet achter komen waarom. Bleek dat ik de ketting langs de verkeerde kant van het flensje midden in de kooi van de achterderailleur had gelegd. Maar weer losgehaald en op nieuw er op gelegd. Scheelde in ieder geval wel een hoop bellen :p
Zoiets doe je maar 1 keer
Vandaag de woonwerker 'omgebouwd' van 2x11 naar 1x11
Voor:
Na:
Sinds ik de 34 had gewisseld voor een 39 heb ik mijn buitenblad niet meer gebruikt.
Dus nu naar een 42T narrow wide van garbaruk.
Enige kleine tegenvaller is dat het blad ws ontworpen is voor een Ultegra of Dura ace crank, want nu sluit het blad net niet mooi aan op de crank. De overgang is een paar mm versprongen. Maar ik denk niet dat ik daar minder van zal slapen.
Voor:
Na:
Sinds ik de 34 had gewisseld voor een 39 heb ik mijn buitenblad niet meer gebruikt.
Dus nu naar een 42T narrow wide van garbaruk.
Enige kleine tegenvaller is dat het blad ws ontworpen is voor een Ultegra of Dura ace crank, want nu sluit het blad net niet mooi aan op de crank. De overgang is een paar mm versprongen. Maar ik denk niet dat ik daar minder van zal slapen.