Canyon
Ik zie dat de 2018 Canyon Ultimate CF SLX DISC 9.0 DI2 een stuk lichter is dan zijn voorganger en nog maar 7,0 kg weegt. Wat daarbij wel opvalt is het verschil in gewicht tussen de ULTIMATE CF SLX DISC 9.0 en de versie met DI2.
Als ik naar de wielen kijk (DT SWISS PRC 1400 SPLINE DB 65) dan zijn deze 300 gram zwaarder dan de wielen op de ULTIMATE CF SLX DISC 9.0 zonder Di2 (DT SWISS PRC 1400 SPLINE DB 35). Echter de fiets is wel 500 gram lichter (dus ondanks de 300 gram zwaardere wielen). Totale verschil is bijna 800 gram. Waar zit dit in (buiten de bekabeling)?
Als ik naar de wielen kijk (DT SWISS PRC 1400 SPLINE DB 65) dan zijn deze 300 gram zwaarder dan de wielen op de ULTIMATE CF SLX DISC 9.0 zonder Di2 (DT SWISS PRC 1400 SPLINE DB 35). Echter de fiets is wel 500 gram lichter (dus ondanks de 300 gram zwaardere wielen). Totale verschil is bijna 800 gram. Waar zit dit in (buiten de bekabeling)?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heel simpel: de info klopt niet.... Die hoge wielen zijn sowiso een rare keuze (wie wil er met 65mm velgen rijden, dat is een beperkte groep) en ze zijn zwaar. Snap niet dat ze die DB35 wielset niet op alle ultimates zetten. Perfect allround. De Di2 groep is ook nog eens zwaarder dan een gewone 9100 groep. Vermoed dat de gewichten eerder omgedraaid zullen zijn.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Ik heb ook zo'n mijn twijfels over de hoge velgen op bijna alle race fietsen. Het aantal setjes Reynolds Strike op Marktplaats is opvallend veel te laatste tijd. Met behoorlijke dump prijzen tot gevolg.
Een Ultimate SLX 8.0 di2 weegt bijna 300 gram meer als 2 jaar geleden.
Enkel alleen door de hoge Mavic Cosmic wielen.
Een Ultimate SLX 8.0 di2 weegt bijna 300 gram meer als 2 jaar geleden.
Enkel alleen door de hoge Mavic Cosmic wielen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Op de chat moet je een beetje geluk hebben met wie je aanspreekpunt is.
De medewerkers lezen ook maar af wat ze zien op de site en mogelijk kunnen ze nog wat extra informatie inzien maar dat betwijfel ik.
Ik heb in het verleden ook een aardige discussie gehad met iemand op de Canyon chat, het ging over een verkeerde afbeelding bij de info op de site.
Er werd mij 2 keer verzekerd dat de afbeelding wel degelijk de juiste was.
Niet dus en artikel retour, het ging over een helm.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb het op de bikemotion vorig jaar bij Canyon ook al aangegeven dat die zware hoge wielen afbreuk doen aan de fiets.
Die Di2 Ultimate is echt een fraai ding, maar door die wielen wordt hij toch duur; zie ze maar eens naar waarde te verkopen (65mm!!!) en dan weer iets moois terugkrijgen.
Die Di2 Ultimate is echt een fraai ding, maar door die wielen wordt hij toch duur; zie ze maar eens naar waarde te verkopen (65mm!!!) en dan weer iets moois terugkrijgen.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Inderdaad, 65 mm velgen op een Aeroad snap ik, maar op een Ultimate snap ik het niet. Gemiste kans dat ze zo'n 9.0 Di2 niet speccen met b.v. die nieuwe Mavic Cosmic Pro Carbon SL met 40 mm UST velgen. Dan is het veel meer de allround fiets waarvan Canyon zelf zegt dat dit model bedoeld is te zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Zoals vroeger uitgebreid testen in Heerlen zit er helaas niet meer in.
Ook bij de fabriek in Koblenz is het testen alleen op het parkeerterrein gebruikelijk.
Overigens is de showroom wel het bezoeken waard. Uitstekende service daar.
Canyon huren kan alleen volgens mij op Mallorca. Maar om daar een vakantie voor te boeken...
Ook bij de fabriek in Koblenz is het testen alleen op het parkeerterrein gebruikelijk.
Overigens is de showroom wel het bezoeken waard. Uitstekende service daar.
Canyon huren kan alleen volgens mij op Mallorca. Maar om daar een vakantie voor te boeken...
Klopt, hebben ze dan wel weer alle modellen en veel maten beschikbaar. Jammer dat dit niet op meer plekken kan. Maar een paar dagen Mallorca tussendoor met de vrouw klinkt niet onaardig. Alleen nog tijd vrij maken om te fietsen!!
N.B. En om nu een fiets te bestellen om te testen en dan weer terug te sturen voelt ook niet goed...
N.B. En om nu een fiets te bestellen om te testen en dan weer terug te sturen voelt ook niet goed...
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01
Misschien snap ik het niet helemaal maar waarom zijn hoge wielen niet allround? Met velgremmen kan ik het nog begrijpen omdat hoge wielen met aluminium remrand te zwaar zijn voor in de bergen en hoge carbon wielen niet zo best remmen/te heet worden maar dit probleem is volgens mij met schijfremwielen voor het grootste gedeelte opgelost?!
Ik zie eigenlijk geen goede reden waarom je geen hoge disc wielen zou willen hebben anders dan misschien de zijwind gevoeligheid. De mavic cosmics zouden ook niet mijn eerste keus zijn maar een mooi setje hoge DT Swiss wielen zoals op de ULTIMATE CF SLX DISC 9.0 DI2 is wel erg mooi.
Trouwens misschien iemand die een setje DT SWISS ARC 1400 DICUT DB wil ruilen tegen een setje REYNOLDS STRIKE SLG CARBON DISC TUBELESS? Ik vind de DT Swiss wielen een stuk mooier.
Ik zie eigenlijk geen goede reden waarom je geen hoge disc wielen zou willen hebben anders dan misschien de zijwind gevoeligheid. De mavic cosmics zouden ook niet mijn eerste keus zijn maar een mooi setje hoge DT Swiss wielen zoals op de ULTIMATE CF SLX DISC 9.0 DI2 is wel erg mooi.
Trouwens misschien iemand die een setje DT SWISS ARC 1400 DICUT DB wil ruilen tegen een setje REYNOLDS STRIKE SLG CARBON DISC TUBELESS? Ik vind de DT Swiss wielen een stuk mooier.
Laatst gewijzigd door ronvdvoort op 13 okt 2017 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.