Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid HC
Beetje blij maken met een dode mus is dit. Hoe lijkt het met je Parlee? Zag toevallig dat Van Herwerden nog een Altum Disc heeft staan voor een hele leuke prijs, maar die heeft dan wel een andere paintjob nodig ook.
Is de Altum inmiddels niet al ingehaald door de concurrentie? De eerste disc frames waren ook vooral hard staat me bij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als het een ML was geweest had ik hem direct gepakt voor dat geld.
Ik heb met een Altum proef gereden, heel fijne fiets. Alleen toen ik koop-bereid was hadden ze de Altum eruit gegooid. Toen is het de V1-r geworden.
Ik heb met een Altum proef gereden, heel fijne fiets. Alleen toen ik koop-bereid was hadden ze de Altum eruit gegooid. Toen is het de V1-r geworden.
Less is bore
Haha; ik had zelf een andere keuze gemaakt, maar het is haar fiets dus...ypuh schreef: ↑10 sep 2020 18:14 Beetje blij maken met een dode mus is dit. Hoe lijkt het met je Parlee? Zag toevallig dat Van Herwerden nog een Altum Disc heeft staan voor een hele leuke prijs, maar die heeft dan wel een andere paintjob nodig ook.
Is de Altum inmiddels niet al ingehaald door de concurrentie? De eerste disc frames waren ook vooral hard staat me bij.
De Parlee gaat volgende week maandag binnen voor de respray. Ik vind die fiets zo fijn rijden dat ik hem niet kan vervangen door iets anders. Maar tegelijk wil ik toch wel eens wat nieuws... vandaar het andere kleurtje.
-
- Forum-lid HC
Qua prijs wel verleidelijk en met een nieuwe paintjob heb je voor onder de 2k een exclusief frame helemaal naar wens (ook qua stack/reach).daniel1975 schreef: ↑10 sep 2020 18:32 Als het een ML was geweest had ik hem direct gepakt voor dat geld.
Na een klapband van de week in de Dolomieten (niet heel verwonderlijk bij -24% in de stromende regen) misschien toch een excuus gevonden om een klimfiets met schijfremmen erbij te nemen. Ben alleen bang dat deze Altum iets te hard/racey is, waar ik voor een 2e fiets meer richting comfort wil gaan (met het oog op het wegdek in de Ardennen/buitenland en gewoon als relaxte tourfiets). Het zou dan eerder de BMC RM01 worden, maar die is met 3k voor alleen het frame wel erg duur (met een electronische groep en paar leuke wielen zit je weer op 6k).
Aan de andere kant, die klapband klonk spannender dan het was (gesmolten velglint, dus kon ook niet verder) en ik heb al een stalen Surly als winter/vakantiefiets en MTB die ik nauwelijks nog gebruik. Misschien de MTB dan toch maar de deur uit, maar dat levert niet zoveel op.
-
- Forum-lid HC
Haha, moet eigenlijk niet hé. Misschien eerst nog maar eens kijken of ik mijn remmen beter af kan stellen.
In Nederland en ook de Ardennen/Eifel/Luxemburg lijkt het me nog steeds overkill, dus dan is de use case voor een extra fiets met schijfremmen niet zo groot meer (en wel duur).
Ga de Cervelo en Surly sowieso de deur niet uitdoen, en wat de MTB oplevert staat in schril contrast met wat een klimfiets zou gaan kosten.
Top lampjes. Is die achterband nou vierkant of ligt dat aan mij?