Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
04 mar 2019 11:58
Ernie C. schreef: ↑04 mar 2019 09:31
Het maakt mij in ieder geval duidelijk dat dopingbestrijding zonder aanpak van foute artsen zinloos is.
1+
5 jaar cel + boete, zal de meeste wel afschrikken.
Zonder dopingartsen word het wel een heel stuk moelijker om vals te spelen.
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
04 mar 2019 11:59
Fiedoo, het was toch echt een uitspraak van Lefevere zelf dat hij zo moeilijk aan een nieuwe sponsor kon komen omdat mensen het aldoor maar over doping hadden. Dat is niet iets wat ik zelf verzonnen heb. Het enige waar die schijnheil van een Lefevere dan gemakshalve even langs kijkt is de reden waarom de mensen het over doping hebben, dat is onder andere zijn eigen gedrag.
@derosa, ik neem aan dat jij als wielerjournalist al druk bezig bent om de onderste steen over Sunweb boven te krijgen? Dat zet namelijk meer zoden aan de dijk dan hier een obligaat berichtje plaatsen. Want het zou mij niks verbazen als daar meer zou spelen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
04 mar 2019 12:42
amclassic-fan schreef: ↑04 mar 2019 11:48
daniel1975 schreef: ↑04 mar 2019 11:22
NuitKor schreef: ↑04 mar 2019 09:30
Tsja een ex knecht van Sunweb bekend doping en dan zal de kopman wel dopingvrij rond rijden zeker...er gaat weer een beerput open...
Ik ben er ook bang voor ja. Maar laat het maar gebeuren; valsspelen = valsspelen, of je nu voor Sunweb, QS of Sky rijdt. Hoop alleen dat de strafbepaling niet afhangt van de grootte van het juridisch budget. Niet elke ploeg kan 1500 pagina's bullshit produceren om zo onder een delict uit te komen.
Er is wel een nuance verschil tussen te veel salbutamol nemen en bloed aftappen, centrifugeren, opslaan en weer toedienen.
Dat weet ik heus wel.
Maar dat neemt niet weg dat het een vreemde zaak was qua strafbepaling. Tot op de dag van vandaag is er nog steeds niet aangetoond hoe die hoeveelheid mogelijk was.
Less is bore
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
04 mar 2019 12:50
En dan hebben we het nog niet eens over een plotselinge aanpassing van de regels tijdens de zaak.
Campagnolo Ultra Dork
-
codex
- Forum-lid
codex
04 mar 2019 14:17
Even een opmerking :
Moet nu de hele ploeg niet (achteraf nu op dit moment)geschorst worden, als er een renner op doping wordt betrapt.
Een voormalig ploegmaat van bv Dumoulin is nu betrapt(Oostenrijkse zaak).
Je hebt daar als eerste renner/kopman,toch veelvoordeel van gehad , tijdens het rijden in meerdaagse en zelfs dagkoersen.
Je knech(ten) zijn door middel van doping , beter gaan rijden en jou daardoor beter kunnen helpen.Ze hebben ze gaten kunnen dichtrijden en hebben ze geholpen in bv een tijdrit voor ploegen. Ze hebben de kopman (beter/veel beter)kunnen bijstaan.
Als je, in een ploeg als individu wordt geschorst... bij bv het schaatsen en atletiek, dan moeten de andere ploegleden hun eventueel behaalde medaille weer inleveren.
Dit topic kan nog wel 100 jaar voortduren. Ik ben een jaar of 4,5 hier gekomen en we zijn nog geen steek opgeschoten met al onze bijdrages.Alleen wat zwarte pieten toeschuiven tussen Nederlanders en Belgen.
Ik denk dat zowel de Nederlandse als Belgische sporters evenveel doping gebruiken in welke sport dan ook. En dat zowel nederlandse en belgische journalisten weigeren om keiharde vragen te stellen aan de ploegleiders en sporters. Laat ik dan de commentatoren ook maar noemen. Die hangen ook van wegkijken aan elkaar.
Maar naar goed west europees gebruik.
Wijzen we liever naar Chinezen en Russen en Kenianen en natuurlijk Zuid Europeanen en Oostbloklanden.
Dat ligt ons wat beter , dat wijzen.Hebben we ook geen tijd naar onzelf te wijzen.
Ik ben wel uitgeschreven over doping in het algemeen in relatie met sportieve prestaties.
De laatste sporter die ik Echt nog geloof(met terugwerkende kracht) was Foekje Dillema. Ja vakkundig kaltgestelt door een bestuurslid van de atletiekbond,Fanny Blakers-Koen haar man.De asshole.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
04 mar 2019 14:27
daniel1975 schreef: ↑04 mar 2019 12:42
daniel1975 schreef: ↑04 mar 2019 11:22
Ik ben er ook bang voor ja. Maar laat het maar gebeuren; valsspelen = valsspelen, of je nu voor Sunweb, QS of Sky rijdt. Hoop alleen dat de strafbepaling niet afhangt van de grootte van het juridisch budget. Niet elke ploeg kan 1500 pagina's bullshit produceren om zo onder een delict uit te komen.
Er is wel een nuance verschil tussen te veel salbutamol nemen en bloed aftappen, centrifugeren, opslaan en weer toedienen.
Dat weet ik heus wel.
Maar dat neemt niet weg dat het een vreemde zaak was qua strafbepaling. Tot op de dag van vandaag is er nog steeds niet aangetoond hoe die hoeveelheid mogelijk was.
Jawel hoor.(zie link hieronder)
En dat wat jij een bullshit dossier van 1500 pagina’s noemt is in feite de wetenschappelijke onderbouwing voor het feit dat de metingen
die en
zoals ze gedaan zijn niet betrouwbaar genoeg zijn om iemand te mogen veroordelen. Ergo; Froome is niet positief bevonden.
Het eigenlijke rapport zonder de noodzakelijke wetenschappelijke onderbouwing telt maar een paar pagina’s. Het probleem ligt dus bij het WADA en bij Tour de France & co.
Lees dit maar eens door:
http://www.sportknowhowxl.nl/nieuws-en- ... -80-99tjes
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
anderson99
- Forum-lid
anderson99
04 mar 2019 15:21
Is wel waar dat de Nederlandse journalisten altijd naar andere landen wijzen maar als eigen sporters( schaatsers) aan de pufjes zitten is er niks aan de hand. Ritsma komt met een fairytale dat schaatsers dit moeten gebruiken anders kunnen ze niet schaatsen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
04 mar 2019 15:48
Enzzo schreef: ↑04 mar 2019 14:27
daniel1975 schreef: ↑04 mar 2019 12:42
Dat weet ik heus wel.
Jawel hoor.(zie link hieronder)
En dat wat jij een bullshit dossier van 1500 pagina’s noemt is in feite de wetenschappelijke onderbouwing voor het feit dat de metingen
die en
zoals ze gedaan zijn niet betrouwbaar genoeg zijn om iemand te mogen veroordelen. Ergo; Froome is niet positief bevonden.
Het eigenlijke rapport zonder de noodzakelijke wetenschappelijke onderbouwing telt maar een paar pagina’s. Het probleem ligt dus bij het WADA en bij Tour de France & co.
Lees dit maar eens door:
http://www.sportknowhowxl.nl/nieuws-en- ... -80-99tjes
Dezelfde "wetenschapper" annex begeleider van duursporters die beweert dat epo niet werkt...
Campagnolo Ultra Dork
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
04 mar 2019 15:54
codex schreef: ↑04 mar 2019 14:17
Even een opmerking :
Moet nu de hele ploeg niet (achteraf nu op dit moment)geschorst worden, als er een renner op doping wordt betrapt.
Een voormalig ploegmaat van bv Dumoulin is nu betrapt(Oostenrijkse zaak).
Hij heeft enkel toegegeven dat er eind 2018 2x bloed afgetapt is, toen reed hij al niet meer voor Sunweb, dat was een jaar eerder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
codex
- Forum-lid
codex
04 mar 2019 17:05
@amclassic-fan Het ging me maar om een voorbeeld.
Mijn vraag blijft verder wel staan.
En dat toegeven van 2x gebruikt is al een ontzettend ongeloofwaardig verhaal.
Hij zal wel 2 jaar bedoelen.
-
Ernsto Rudolfo
- Forum-lid
Ernsto Rudolfo
04 mar 2019 19:47
Hmm.....Vers van de naald. Haha, Bloeddoping. dom, dom, dom.....Ook weer achteraf doorgetrokken naar Oostenrijkse wielrenner(Sunweb!). In zijn tijd bij Sunweb niet gedaan, zegt hij! Gelooft toch niemand of wel? Ik heb op dit forum al eens aangegeven ernstige vraagtekens te zetten bij de heel vreemde move die Sunweb heeft gemaakt met een overeenkomst met de Nederlandse Dopingautoriteit als ploeg met een Duitse licentie!
Maar goed, inmiddels heeft een psycholoog weer een Dr titel verworven met een proefschrift over oa. het aantonen van geen bewijs dat Epo prestatie bevorderend werkt bij sporters! Natuurlijk niet! Immers dat is uitgebreid onderzocht bij zieke mensen(nierpatienten) op de goede wetenschappelijke wijze maar niet bij sporters. Kun je je voorstellen dat je 100 wedstrijdsporters(wielrenners bijv.) vindt die aan een experiment meewerken met 50 die Epo krijgen toegediend en 50 een placebo?
Natuurlijk niet!
Zo geldt dit voor al het medicinale gedoe in de sport. De vele dubieuze figuren die in de medische begeleiding rondlopen gaan uit van de medicinale werking bekend bij zieke mensen. Zij gaan ervan uit dat deze werking ook wel geldt bij gezonde sporters. Natuurlijk is dit ook voor een deel wel zo. Je kunt een "Overshoot" creeren. Dan kun je ook nog discussieren of dit ongezond is!!!
Het is wel doping!!