Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jul 2009 15:21

Ook illegaal kaartmateriaal werkt (oa) via mapsource hoor!
(maar dat bedoelde je vast niet)
;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 15 jul 2009 15:44

[quote="Moustache"][quote="baron062"]
De normale procedure, met legaal kaartmateriaal, gaat via Mapsource.[/quote]

Niet meteen zo kort door de bocht.
De kaart is via legale manier op de Garmin site te downloaden alleen voor je SD-kaart.
Wellicht heeft hij het op deze manier gedaan maar krijgt hij hem nu niet aan de praat.[/quote]

Dat zou kunnen, maar dan is de helpdesk van Sailtron de eerste optie. Ik weet dat de gmapsupp.img hier en daar rondzwerft over het net, en die is vrij laagdrempelig te scoren, vandaar dat ik uitging van het slechte in de mensch :D

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jul 2009 15:48

[quote="baron062"]Dat zou kunnen, maar dan is de helpdesk van Sailtron de eerste optie. Ik weet dat de gmapsupp.img hier en daar rondzwerft over het net, en die is vrij laagdrempelig te scoren, vandaar dat ik uitging van het slechte in de mensch :D[/quote]

Ter verduidelijking: ELKE door mapsource gemaakte kaart (of het nou een topo is of een CityNav, of een combi van beiden) krijgt de naam gmapsupp.img en dient in het mapje garmin op de edge (of andere garmin) of SD kaart opgeslagen te worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 15 jul 2009 15:50

[quote="baron062"]Dat zou kunnen, maar dan is de helpdesk van Sailtron de eerste optie. [/quote]

Dit zeg je alleen om je kort door de bocht uitspraak te verbloemen.
Een forum is toch het ideale hulpmiddel om de eerste probleempjes te verhelpen voordat je de stap neemt om een helpdesk te bellen?

Jij hebt op dit forum ook vast wel eens wat gevraagd over fietstechniek voordat je naar je FM ging of niet?

Kortom: niet meteen van het slechte van de mensch uitgaan :rolleye:

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 15 jul 2009 16:07

[quote="Moustache"][quote="baron062"]Dat zou kunnen, maar dan is de helpdesk van Sailtron de eerste optie. [/quote]

Dit zeg je alleen om je kort door de bocht uitspraak te verbloemen.
Een forum is toch het ideale hulpmiddel om de eerste probleempjes te verhelpen voordat je de stap neemt om een helpdesk te bellen?

Jij hebt op dit forum ook vast wel eens wat gevraagd over fietstechniek voordat je naar je FM ging of niet?

Kortom: niet meteen van het slechte van de mensch uitgaan :rolleye:

[/quote]

Het is inderdaad geen goede eigenschap, die vooringenomenheid.

Ik vrees echter dat het meer voor de hand ligt dat iemand iets illegaal van het web haalt dan het downloaden in de US of A. Denk dat er maar weinig mensen met droge ogen kunnen zeggen dat alles wat op de harde schijf staat op de legale weg is verkregen.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 15 jul 2009 19:52

Is het nu mogelijk om 2 kaarten tegelijk op je Garmin beschikbaar te hebben?
Ik wil dus TIJDENS het fietsen kunnen switchen.

Ik heb nu wel 2 kaarten erop staan (CN en OSM Cycle) maar moet hier middels het aanpassen van de bestandsnaam tussen switchen, wat dus via mijn pc moet.

Ik wil ze naast elkaar beschikbaar hebben zodat ik er tijdens het fietsen uit kan kiezen.

Hoe doe ik dat????

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 15 jul 2009 20:16

De een op je MicroSD en de ander op je Edge?

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 15 jul 2009 20:27

[quote="Moustache"]Is het nu mogelijk om 2 kaarten tegelijk op je Garmin beschikbaar te hebben?
Ik wil dus TIJDENS het fietsen kunnen switchen.

Ik heb nu wel 2 kaarten erop staan (CN en OSM Cycle) maar moet hier middels het aanpassen van de bestandsnaam tussen switchen, wat dus via mijn pc moet.

Ik wil ze naast elkaar beschikbaar hebben zodat ik er tijdens het fietsen uit kan kiezen.

Hoe doe ik dat????[/quote]

als je ze allebei in een bestand upload, kan je dan niet wisselen dmv aan/uitvinken in de edge ?

dacvht tenminste dat het zo in de edge kon bij CN&topo, bij de zumo gaat het zeker zo.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 15 jul 2009 20:51

[quote="Ted038"][quote="Moustache"]Is het nu mogelijk om 2 kaarten tegelijk op je Garmin beschikbaar te hebben?
Ik wil dus TIJDENS het fietsen kunnen switchen.

Ik heb nu wel 2 kaarten erop staan (CN en OSM Cycle) maar moet hier middels het aanpassen van de bestandsnaam tussen switchen, wat dus via mijn pc moet.

Ik wil ze naast elkaar beschikbaar hebben zodat ik er tijdens het fietsen uit kan kiezen.

Hoe doe ik dat????[/quote]

als je ze allebei in een bestand upload, kan je dan niet wisselen dmv aan/uitvinken in de edge ?

dacvht tenminste dat het zo in de edge kon bij CN&topo, bij de zumo gaat het zeker zo.[/quote]
Klopt, beide bestanden in 1 map naar de garmin sturen en dan kun je in het menu switchen tussen de twee. Dat duurt enkele seconden. Ik heb ze al enkele maanden alletwee en dit werkt perfect (topo belux en cn).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 15 jul 2009 21:14

Maar combineert CN dan met OpenStreetMap? Nou?:rolleye:

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 15 jul 2009 21:48

Mijn probleem met de map training die ik eerder hier noemde is opgelost dankzij de melding en het antwoord daarop mbt het niet meer bij koersen kunnen. Leek op mijn probleem, zelfde oplossing toegepast en ik kan er weer bij!


moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 16 jul 2009 10:45

[quote="timper"]
Klopt, beide bestanden in 1 map naar de garmin sturen en dan kun je in het menu switchen tussen de twee. Dat duurt enkele seconden. Ik heb ze al enkele maanden alletwee en dit werkt perfect (topo belux en cn).
[/quote]

Ahha! Werkt dat zo. Ik dacht nooit dat je beide kon selecteren en tegelijk over kon zenden middels Mapsource?

[quote="baron062"]Maar combineert CN dan met OpenStreetMap? Nou?[/quote]

En waarom zouden OSM en CN niet samen werken? Nou? :rolleye:
Ze draaien allebei in Mapsource, dus geen probleem lijkt me. Ga het vanavond even proberen.

Plaats reactie