Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 05 jun 2011 00:29

's Ochtends al volgens mijn app zag ik zojuist.. Helaas..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 05 jun 2011 05:35

Vandaag(zaterdag) rondje Achterhoek met een klein stukje Twente gefetst.
Van Doetinchem via Keijenborg en Vorden naar Lochem en van daaruit via Noordijk naar de N18 vlak voor Haaksbergen, daar rechtsaf geslagen en met de wind behoorlijk in de rug weer naar huis.
Uiteindelijk 113 km weggetrapt, alles heel gehouden en vrijwel geen fietser tegengekomen.
Wel iemand op skeelers die zijn rondje aan het rijden was en die bij mij in het wiel ging hangen, heb 'm een paar km fijn uit de wind kunnen houden.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 jun 2011 11:09

Het regent pijpenstelen op dit moment. Goed voor de tuin zullen we maar denken.
What makes the boat go faster?

4kids
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 aug 2009 19:41

4kids 05 jun 2011 12:47

Afgelopen donderdag via een lusje naar Amsterdam gereden. Totaal 70 km want terug met de auto. Vandaag met maatje het plan om 108 km richting Apeldoorn te rijden. Maar aangezien het om 8.30 uur hard begon te regenen de rit maar afgelast. Misschien vanmiddag nog een rondje en anders klussen in huis.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 jun 2011 13:01

[quote="4kids"]...en anders klussen in huis.[/quote]

Of tussen 14:13 en 15:00 op Eurosport even kijken naar de proloog van de Dauphiné Libéré, kan ook leuk zijn :).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 05 jun 2011 15:52

Net als afgelopen donderdag om 07:00 op de fiets gestapt.
Dit keer richting het noorden.(3x raden waar de wind vandaan kwam;))
Op de afsluitdijk stond er een behoorlijke wind en het leek wel op ik elke kilometer een kransje lichter moest schakelen om een mooi beentempo te houden.
Eenmaal in Friesland zag ik een bordje waar Sneek op stond en dat vond ik een mooie bestemming om naar toe te fietsen.
Ik was daar nog nooit geweest en ik wou de beroemde Waterpoort wel eens zien.
Daar aangekomen vond ik het eigenlijk wel tegenvallen, wat een klein poortje.
En het begon ook nog eens te druppelen dus werd het tijd om terug naar huis te gaan.
Dit keer had ik de wind in de poeperd dus ik was zo de afsluitdijk over.
Voldaan en zeiknat kwam ik na 153,5 km weer thuis aan.
En wat was die douche lekker.;):D

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 05 jun 2011 19:23

Vanmiddag weer terug gefietst vanuit Slagharen. Via Beerze, Ommen en de Lemelerberg weer 50 km erbij gefietst. Samen met 2 vrienden gefietst die veel minder kilometers in de benen hadden. Kon ze mooi uit de wind houden op de momenten dat we die schuin tegen hadden. Ging lekker met een cruisesnelheid van 31-32 en ondanks de zondagfietsers een gemiddelde van 28,5.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 jun 2011 01:24

volgens mij was de voorspelling onweer voor vanavond maar om 20.20 (mooie tijd) was het nog gewoon droog en eigenlijk heel aangenaam. Dus op de fiets gesprongen voor een blokje om met zonsondergang weer terug te zijn. Toch makkelijk dat de Garmin daar een agenda voor heeft.
Afbeelding

ik ben eens een kant opgereden waar ik eigenlijk nooit fiets. Geen idee waarom niet eigenlijk, behalve dat er wat bebouwde kom tussen zat kon ik toch lekker doorrijden. het was een ommetje van 48 km, jammer dat het donker werd.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 09 jun 2011 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39555
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jun 2011 10:01

Zonde dat je die kant nooit opfietst. Richting Ter Aar, Mijdrecht, Noorden, Zwammerdam is bijv mooi rondje!
Less is bore

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 06 jun 2011 10:15

[quote="Daniel1975"]Zonde dat je die kant nooit opfietst. Richting Ter Aar, Mijdrecht, Noorden, Zwammerdam is bijv mooi rondje![/quote]

idd

als je nog wat langer wil fietsen doorfietsen naar Papenveer en Vrouwen Akker.
Terug via De Hoef en Meije.

Mooie Route

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 jun 2011 14:46

mrt6 schreef:
Daniel1975 schreef:Zonde dat je die kant nooit opfietst. Richting Ter Aar, Mijdrecht, Noorden, Zwammerdam is bijv mooi rondje!


idd

als je nog wat langer wil fietsen doorfietsen naar Papenveer en Vrouwen Akker.
Terug via De Hoef en Meije.

Mooie Route
tjonge moest ik lang wachten voor ik kon reageren ;) maar ik kon wel even over het antwoord nadenken

meestal buig ik bij Alphen aan den Rijn af, soms fiets ik dan door naar woerden De Hoef en Meije etc. maar het is doorgaans die bocht. in plaats van de andere kant op.
Verder is het zo dat sinds de overslaghaven bij Alphen aan den Rijn in wording was en nu reeds is dat ik een beetje een hekel heb aan het stuk bij Alphen. Die hekel is latent aanwezig wat er voor zorgt dat je als snel een bocht de andere kant op pakt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 09 jun 2011 14:59

Voor vandaag was droog weer voorspeld met later in de middag in het binnenland een bui! Goed weer (ondanks de nog steeds stevige wind) om lekker een ritje te maken van 100 km. Vertrokken met een schijnende zon (+/- 20 graden) en hier en daar een wolk aan de lucht. Maar bij Zoetermeer/Zevenhuizen werden de wolken steeds dikker en als ik naar rechts keek richting Rotterdam was het een grijze massa. En ik wilde langs de Rottemeren richting Rotterdam/Schiedam/Vlaardingen.

Eenmaal langs de Rotte kwamen de eerste druppels, die al snel overgingen in echt een flinke regenbui. Laat ik daar nu niet op gerekend hebben.
Had mijn nieuwe witte schoenen aan en geen regenjack bij me. Had 's-ochtends gelukkig nog wel de tegenwoordigheid van geest gehad om mijn armstukken aan te doen, die kunnen immers ook snel weer uit als het te warm wordt. Zo wat was ik blij dat ik ze aan had zeg. Toch maar geschuild in de luwte van een boom/bos tot de regen over/minder was/werd. En bedankt hè KNMI!

Toen het minder werd weer verder maar ja de wegen waren natuurlijk klets- en kletsnat. Er lagen flinke plassen. Brrrrrr.......toch wel fris ineens, het was zo'n 13 graden zag ik onderweg. Maar ja nat was ik nu toch al dus gewoon "lekker" doorgefietst. Via Vlaardingen teruggereden door Delfland naar huis.
Net mijn sokken, shirt en ondershirt in de Biotex gezet om te laten weken. Ben bang dat anders die baggervlekken er niet meer uit gaan.Maar dat is een mooi klusje voor mevrouw Stephan68!

Plaats reactie