Bianchi
Misschien kan ik hier wat meer reactie krijgen van de Bianchi specialisten.
Ik ben op zoek naar mijn eerste fiets voor een wekelijkse work-out. En naast de cube peleton, de canyon 6.0 en de trek 1.7/1.9 zag ik vandaag de volgende fiets van Bianchi staan. Kan mooi binnen het budget en zag er echt super uit. Maar goed wat is jullie mening?
Technical features
Code Y9B33
Colours 9E-8B-8A
Sizes 44-46-50-53-55-57-59-61-63
Frame VIA NIRONE 7 Alu
Fork Bianchi FL5 K-VID Carbon/Al C2C with Kevlar - 11/8"
Headset Fsa ZS4-CUSTOM
Shifters Shimano TIAGRA
Rear Derailleur Shimano TIAGRA 9s
Front Derailleur Shimano TIAGRA Triple
Crankset Prowheel OUNCE-632 Triple 50/39/30
Chain KMC X9
Sprocket Shimano TIAGRA 12/25
Brakes RC-466E - Forged Alloy Dual-Pivot
Brake Lever integrated
Wheels
Rear Hub Joytech F192SB ALLOY
Front Hub Joytech A141SB ALLOY
Rims Ambrosio WS 23 - Black
Tire Vittoria ZAFFIRO 700x23c
Stem RC DA-32 3D - forged alloy
Handlebar Dedaelementi Big Piega
Grips Bike Ribbon cork
Seatpost Rc SP-928-G Carbon fiber - 31.6mm
Saddle Selle San Marco Ponza - steel rail
Pedals Look Keo Easy
Waterbottle Hanger Aluminium
Ik ben op zoek naar mijn eerste fiets voor een wekelijkse work-out. En naast de cube peleton, de canyon 6.0 en de trek 1.7/1.9 zag ik vandaag de volgende fiets van Bianchi staan. Kan mooi binnen het budget en zag er echt super uit. Maar goed wat is jullie mening?
Technical features
Code Y9B33
Colours 9E-8B-8A
Sizes 44-46-50-53-55-57-59-61-63
Frame VIA NIRONE 7 Alu
Fork Bianchi FL5 K-VID Carbon/Al C2C with Kevlar - 11/8"
Headset Fsa ZS4-CUSTOM
Shifters Shimano TIAGRA
Rear Derailleur Shimano TIAGRA 9s
Front Derailleur Shimano TIAGRA Triple
Crankset Prowheel OUNCE-632 Triple 50/39/30
Chain KMC X9
Sprocket Shimano TIAGRA 12/25
Brakes RC-466E - Forged Alloy Dual-Pivot
Brake Lever integrated
Wheels
Rear Hub Joytech F192SB ALLOY
Front Hub Joytech A141SB ALLOY
Rims Ambrosio WS 23 - Black
Tire Vittoria ZAFFIRO 700x23c
Stem RC DA-32 3D - forged alloy
Handlebar Dedaelementi Big Piega
Grips Bike Ribbon cork
Seatpost Rc SP-928-G Carbon fiber - 31.6mm
Saddle Selle San Marco Ponza - steel rail
Pedals Look Keo Easy
Waterbottle Hanger Aluminium
Fiets hem erin!
fizik schreef:Afmontage van de genoemde Bianchi is minder dan die van de fietsen die je eerder noemde. Voor je doel voldoet Tiagra prima. De rest houdt het ook wel uit.
En stel ik fiets hier 2-3 jaar op. Valt ie dan van ellende uit elkaar en vervloek ik de tiagra groep. Of is het een goede fiets en kan ik er jaren lol aan beleven?
Fiets hem erin!
Dat zal vooral van je eigen onderhoud afhangenJanfiets schreef:En stel ik fiets hier 2-3 jaar op. Valt ie dan van ellende uit elkaar en vervloek ik de tiagra groep. Of is het een goede fiets en kan ik er jaren lol aan beleven?
@Chorus01: Ziet er goed uit. Valt me wel op dat je stuur wat ver omhoog gedraaid staat? (of komt dat door de foto?)
Janfiets schreef:fizik schreef:Afmontage van de genoemde Bianchi is minder dan die van de fietsen die je eerder noemde. Voor je doel voldoet Tiagra prima. De rest houdt het ook wel uit.
En stel ik fiets hier 2-3 jaar op. Valt ie dan van ellende uit elkaar en vervloek ik de tiagra groep. Of is het een goede fiets en kan ik er jaren lol aan beleven?
Als je goed onderhoud pleegt en zo'n 3000-4000 km in een jaar rijdt, moet je er een heel aantal jaren plezier van hebben. Hoe langer je een fiets gaat gebruiken hoe meer een investering in een dure groep te rechtvaardigen en aan te raden is. De lagering en materialen zijn dan van betere kwaliteit waardoor de nietverslijtdelen langer meegaan.
fizik schreef:Janfiets schreef:fizik schreef:Afmontage van de genoemde Bianchi is minder dan die van de fietsen die je eerder noemde. Voor je doel voldoet Tiagra prima. De rest houdt het ook wel uit.
En stel ik fiets hier 2-3 jaar op. Valt ie dan van ellende uit elkaar en vervloek ik de tiagra groep. Of is het een goede fiets en kan ik er jaren lol aan beleven?
Als je goed onderhoud pleegt en zo'n 3000-4000 km in een jaar rijdt, moet je er een heel aantal jaren plezier van hebben. Hoe langer je een fiets gaat gebruiken hoe meer een investering in een dure groep te rechtvaardigen en aan te raden is. De lagering en materialen zijn dan van betere kwaliteit waardoor de nietverslijtdelen langer meegaan.
Kijk dat is duidelijk.
Het maakt dus geen (nauwelijks) verschil in hoe lekker het fietst?
Het gewichtsverschil boeit me namelijk verder niet.
Fiets hem erin!
@ foosho: klopt dat de stuurpen nog wat hoog staat. Zal in de toekomst met een kleinere hoek komen. Wilde geen spacer toren en niet gelijk heel diep zitten. Zit al dieper dan hiervoor. Verwacht met 2 mnd een "gewone" stuurpen te monteren.
Campa rulez
hallo ik ben nieuw hier.
maar ik heb hier een bianchi frame liggen en ik kan er maar niks over vinden op google. dus misschien dat jullie weten welk jaar, soort staal hoeveel waard etc etc.
alvast bedankt!
http://img58.imageshack.us/img58/2523/picture1v.png
maar ik heb hier een bianchi frame liggen en ik kan er maar niks over vinden op google. dus misschien dat jullie weten welk jaar, soort staal hoeveel waard etc etc.
alvast bedankt!
http://img58.imageshack.us/img58/2523/picture1v.png
Dat de stuurpen omgedraaid was had ik al gezienChorus01 schreef:@ foosho: klopt dat de stuurpen nog wat hoog staat. Zal in de toekomst met een kleinere hoek komen. Wilde geen spacer toren en niet gelijk heel diep zitten. Zit al dieper dan hiervoor. Verwacht met 2 mnd een "gewone" stuurpen te monteren.
Ik bedoel dat je stuur wat ver gedraaid (lijkt) te staan, 't uiteinde van van de stuurbocht 'hoort' (bijna) horizontaal te staan zeg maar.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je de onderkant van 't stuur horizontaal gaat monteren loopt de bovenkant van je stuur richting shifters vaak af. Bij bijvoorbeeld sturen als de standaard Ritchey WCS met zo'n (vreselijke) bobbel erin, is horizontaal meestal wel 't fijnste. Maar bij sturen met een klassieke bocht bijv vaak niet.
Vaak wordt er als 'regel' aangehouden dat ie door de achternaaf zou mogen lopen als 'm virtueel verlengd.
Vaak wordt er als 'regel' aangehouden dat ie door de achternaaf zou mogen lopen als 'm virtueel verlengd.
Ik ben helemaal met Amclassic-fan eens. Zeker bij dit FSA stuur die verder redelijk kort is. Aangezien ik 90% van de tijd met mijn handen bovenop mijn Ergopowers zit, vond ik de bovenlijn belangrijker dan de onderlijn. Deze is perfect, vooral bij diepzitten waarbij de polsen/onderarmen op het stuur steunen. Dit vond ik gezien mij rijstijl belangrijker.
Campa rulez