Pagina 128 van 339
Geplaatst: 17 jan 2011 17:07
door freakyolivier
Zou normaal het topmodel worden, de madone 6.9 SSL maar het Kleur moet ik wel nog beslissen.
Mijn voorlopige fiets geeft een headtube van 17cm vandaar de vraag of die 16cm met of zonder headset zou bedoeld zijn op de site. Want vind de figuur niet echt duidelijk met gelijk een headset erbij!
Moest dit met headset geweest zijn, zou het de 60cm frame geworden zijn, maar nu blijf ik bij de 58cm!
Geplaatst: 17 jan 2011 17:32
door tommeke14
fastrider schreef:Mooie fiets!
Waar heb je dit frame gekocht? Deze zijn volgens de Trek medewerkers op Bikemotion niet los te koop!
Fietsshop Uitgeest. Een eindje reizen, maar de moeite waard.
Ik snapte het ook niet helemaal, maar de winkelier had het over een garantiegevalletje wat over was oid.
Geplaatst: 17 jan 2011 22:14
door daj
Vvoister schreef:Jammer, ik zou de 5.2 wel in H1 willen hebben maar dat gaat dus niet.
Als dit je huidige fiets is heb je echt geen H1 geometie nodig, eerder H3
Geplaatst: 17 jan 2011 22:16
door leon323
kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuw forum open lukt mij namelijk niet
Geplaatst: 17 jan 2011 22:28
door trekshack
Rechtsboven, "nieuwe discussie" aanklikken. Zo werkt het toch bij mij
.
Mvg, TrekShack
Geplaatst: 18 jan 2011 14:44
door vvoister
Als dit je huidige fiets is heb je echt geen H1 geometie nodig, eerder H3
Dit is inderdaad mijn huidige fiets. Toevallig heb ik het vorige week helemaal nagemeten. Frame maat 58 van mijn fiets (Trek 2.5) komt exact overeen met de H2 geometrie van de huidige Madones. Dus dan eerder H2 wat mij betreft. H1 vindt ik gewoon veel mooier.
Geplaatst: 19 jan 2011 12:18
door daj
Dat vind ik er nou net helemaal aan liggen hoe hoog je je stuur hebt staan. Als je met een H2 geometrie al met 4-5 cm spacers rondrijdt ziet het er echt niet meer uit als je een H1 geometrie pakt.
Edit: dan krijg je dit effect:
link. Dat is een pro-geometrie (à la H1) van Specialized terwijl een normale geometrie (met hogere balhoofdbuis) waarschijnlijk veel mooier was geweest.
Geplaatst: 19 jan 2011 14:24
door vvoister
Edit: dan krijg je dit effect: link. Dat is een pro-geometrie (à la H1) van Specialized terwijl een normale geometrie (met hogere balhoofdbuis) waarschijnlijk veel mooier was geweest.
Ik ben het met je eens dat een toren spacers ook niet je van het is. Echter een gedrocht van een klimrek als frame vind ik ook niet geweldig. Eigenlijk een keuze uit 2 kwaden. H2 is dan een mooie tussenoplossing
. Ik vind het voorbeeld van de Specialized fiets eigenlijk helemaal niet zo lelijk hoor. In ieder geval een stuk mooier dan de hogere modellen van Specialized want die zien er echt niet uit als je het mij vraagt.
Trek 1400 US Postal team editie (uit 2003)
Geplaatst: 29 jan 2011 20:24
door funlovinbiker
Na een tijdje meegelezen te hebben wil ik mijn Trek 1400 laten zien. Heb de fiets al een tijdje (2003) via een fietsproject op het werk. Hier en daar heb ik de fiets aangepast.
[img=
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6120823/p4pb6120823.jpg]
[img=
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6120824/p4pb6120824.jpg]
[img=
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6120825/p4pb6120825.jpg]
Specificatielijst:
Frame: Aluminium Trek 1400 US Postal team editie (uit 2003)
Vork: Carbon
Zadel: Fizik Arione
Zadelpen: Thomson Elite
Stuurpen Thomson Elite X2
Stuur: FSA Wing compact
Shifters: Shimano 105
Remhoeven: Shimano Ultegra
Crankstel: Shimano 105 (triple)
Pedalen: Shimano 105 SL
Wielset: FSA RD-88
Bidonhouders: Tacx Tao
Ben zeer te vreden over de Trek. Niet de lichtste onderdelen maar wel betrouwbaar. Vind het nu wel jammer dat er US Postal opstaat want dat maakt de fiets gedateerd. Verder vindt ik de kleurencombinatie wel mooi.
De tandwielen van het crankstel moeten op korte termijn vervangen worden. Omdat ik eigenlijk alleen in Nederland fiets en af en toe in de Ardennen, wil ik een dubbel of compact model aanschaffen, maar dan moeten de shifters en de derailleurs ook vervangen worden. Misschien niet zo gek om een nieuwere groep en dan meteen 10 speed te nemen. Weet nog niet of ik 105 of Ultegra onderdelen wil. Of misschien voor de verandering SRAM of Campagnola maar dat ik volgens mij duurder.
Geplaatst: 29 jan 2011 20:43
door bigm
keuzes maken is zo moeilijk
je kan ervoor kiezen het frame opnieuw te laten spuiten omdat je er tevreden over bent maar kost al snel 300 tot 400 euro afhankelijk van het aantal kleuren
je kan een hele nieuwe fiets kopen ,met het budget van een nieuwe groep en de verkoop van de fiets kom je een heel eind om een nieuwe fiets kunnen kopen lijkt mij afhankelijk van de groep die je kiest
je kan nog een jaartje doorrijden met nieuwe onderdelen en dan aan het eind van het jaar een nieuwe of overjarig model kopen
mogelijkheden genoeg als je maar budget hebt
succes
Geplaatst: 29 jan 2011 20:54
door funlovinbiker
Als ik een nieuwe fiets zou gaan kopen dan moet het echt de moeite waard. Dus een veel betere dan die ik nu heb. Dus een carbon frame en een groep van niveau Ultegra of hoger. Tsja dan wordt het budget technisch een wat moeilijk verhaal. Geen idee wat deze fiets nu op zou brengen.
Waarschijnlijk fiets ik nog zeker 1 a 2 jaar op deze fiets en met plezier hoor.
Geplaatst: 30 jan 2011 10:53
door vvoister
Vind het nu wel jammer dat er US Postal opstaat want dat maakt de fiets gedateerd. Verder vindt ik de kleurencombinatie wel mooi.
Ik vind het juist een hele gave fiets. Niet overspuiten hoor. Juist een mooi aandenken aan de hoogtij dagen van LA.