Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 25 nov 2005 23:15

bij ons al onderhand 15 cm
echt super veel
 
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 25 nov 2005 23:21

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 25 November 2005


bij ons al onderhand 15 cm
echt super veel
 

15cm?!?! Hier alleen regen...Maar aan de andere kant, jij hoeft voorlopig niet na te denken om buiten te gaan trainen. Ik ga morgen waarschijnlijk gewoon.

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 25 nov 2005 23:39

Zo dat was lachen vandaag...!
Vanmiddag tegen de storm in naar mijn werk gefietst. Flinke windstoten die mij soms wel 6 km in snelheid terug wierpen.
Later op de middag daalde de noordpool over ons neer. Eerst iedereen lachen maar dat veranderde al snel. Steeds meer bezorgde gezichten toen collega's vernamen hoe druk het was op de weg  en hoe de snel sneeuw in omvang toenam.
Op de neerslagradar had ik al gezien dat we nog veel meer zouden krijgen. Gelukkig konden/mochten we 1 uur eerder naar huis.
Dat was nog eens een avontuur. De fietspaden in de bebouwde kom van Den Bosch waren slecht en die daarbuiten nog veel slechter. Langs de Zuidwillemsvaart had men niets aan het fietspad gedaan waardoor ik door een sneeuwlaag van zo'n 10 cm moest baggeren. De sneeuw ging tussen de remmen en de spatborden zitten (was op mijn giant freerider) waardoor ik steeds zwaarder moest trappen. Ondertussen kwam ik tot de ontdekking dat alle bomen waar ik onder door fietste vervaarlijk begonnen over te hellen. Zo links en rechts lagen er al grote takken op het fietspad. Het werd me duidelijk dat het daar levensgevaarlijk was en dat motiveerde mij om nog veel harder door te trappen. Het zag er spookachtig uit en ik kon zo langzamerhand het verschil niet meer zien tussen het fietspad en de berm links en rechts. Af en toe zag ik auto's langs de kant van de weg stilstaan maar daar heb ik maar niet op gelet. Elke keer als ik me niet op de weg concentreede begon ik te slippen en dreigde ik ten val te komen.
Inmiddels is het al half 11 geweest en begrijp ik dat ik een kleine vergissing heb gemaakt. Als ik gewoon om 22.00 u vertrokken was  had ik geen last meer gehad van neerslag. Dat was ook voorspeld. Door de sneeuw baggeren is al moeilijk genoeg maar het wordt nog veel lastiger als er voortdurend koude sneeuw in je gezicht geblazen wordt.
Medewerkers van de gemeente Den Bosch waren ook weer lekker bezig vanavond. Eerst schuiven ze het fietspad sneeuwvrij.....om vervolgens met een hele grote sneeuwschuiver de weg ernaarst te ruimen. En die gooit alle sneeuw dan op het...............inderdaad.......
"Afstappen is geen optie"

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 26 nov 2005 02:21

Had vandaag eigelijk wel kunnen gaan fietsen. Werd vanmorgen wakker en de zon scheen prachtig tussen de gordijnen door  . Alleen stond er wat anders op het programma: flink wat uurtjes in de bieb studeren, zodat ik binnen afzienbare tijd mijn tweede titel binnen heb. Daarna moets ik verplicht alcoholisrenen met een stel vrienden. Nee, studetene hebben het nog steeds erg slecht  . Pas aan het einde van de middag begon het lichtjes te spetteren en in het begin van de avond zowaar een verdwaalde sneeuwvlok! Maar ja, ook qua weer gaat er niets boven GRONINGEN!!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 26 nov 2005 11:09

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 26 November 2005

Maar ja, ook qua weer gaat er niets boven GRONINGEN!!

Nou daar ben ik het niet mee eens. Ik heb afgelopen seizoen een 2-daagse gereden in groningen. Overal in het land was het mooi weer (windstil, geen regen etc). We zitten daar in groningen. Het hield niet op met regenen, twee dagen lang. Het hield niet op met stormen. Het was echt noodweer. Kom ik thuis, niks aan de hand geweest daar. Nee...lekker weertje daar in groningen!

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 26 nov 2005 18:23

net 3 uur in de bossen geragd... was echt heel gaaf door de sneeuw enzo en helemaal niet koud.. ja alleen het laatste half uur met wind tegen naar huis. maar is goed te doen door de bossen met dit weer.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 26 nov 2005 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 25 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 25 November 2005


bij ons al onderhand 15 cm
echt super veel
 

15cm?!?! Hier alleen regen...Maar aan de andere kant, jij hoeft voorlopig niet na te denken om buiten te gaan trainen. Ik ga morgen waarschijnlijk gewoon.

Ik ga merge gewoon nog ekkes door de bosse raggen. Is juist super mooi met sneeuw
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 26 nov 2005 20:02

Vandaag dus poging gewaagd tot fietsen.Ik moest naar de fietsenmaker heen om te laten opmeten voor de nieuwe teamfiets. Ik was er als gewoonlijk weer eens laat mee. Aangezien maandag de bestellingen de deur uit gaan moest ik me vandaag wel laten opmeten......
Goed ik op de crosser. De grote wegen waren redelijk sneeuwvrij, ook de aanliggende fietspaden waren goed toegankelijk. Wel veel ijswater op sommige stukken wat het comfort op scheenbenen en voeten niet vergrootte.Eenmaal aangekomen bij de fietsenwinkel waren de voetjes al wel beetje nat, maar zat er nog genoeg warmte in dus geen probleem om een full meting te doen (ongeveer 20 min. al met al). Ze zagen me al aankomen. Hele winkel leeg, behalve een halve zool die het nodig vindt te gaan crossen. Er waren welgeteld 4 werknemers en 1 klant in de winkel aanwezig (grootste fietsenmaker in Enschede, dan weten sommige wel welke ik bedoel).
De meting gedaan en direct weer richting huis. Maar nu met een omweg, met een poging door het bos. Dat ging redelijk, althans op de plekken waren auto's geweest zijn of waar veel begroeiing is. Op die plekken was het sneeuw redelijk verdwenen en was het een flinke modderpoel. Op andere stukken lag er gewoon weg te veel sneeuw om door heen te gaan met de crosser. Op die plekken dan ook maar de fiets ter hand genomen en wezen lopen/rennen.Na me wat te hebben uitgeleefd weer richting huis gegaan. En tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat de beste plek om leuk te crossen, in de stad ligt. Namelijk op de onbestrooide fietspaden, waar wel fietsers of wandelaars overheen gaan. De sneeuw is op deze plekken helemaal fijn gestampt en dus prachtig mooi half sneeuw en half ijs. Fantastisch om erover heen te gaan, je glijd alle kanten op, maar je hebt net genoeg grip om te blijven fietsen. Daar leer je pas van behendigheid door. Af en toe moest ik een voet aan de grond zetten. Maar ik heb me zeker goed vermaakt op alle onbestrooide fietspaden bij mij in de buurt.
Toen ik weer thuis was heb ik mijn training afgemaakt met een uurtje tacx op, jawel, mijn nieuwe TT-fiets.Toch maar weer 2,5 uur getraind, wie had dat gedacht.......
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 26 nov 2005 20:42

Hier was er redelijk dichte mist en ik ben dus niet weggeweest
Ik krijg nu al onthoudingsverschijnselen.

Misschien morgen......

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 26 nov 2005 20:56

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 26 November 2005


Vandaag dus poging gewaagd tot fietsen.Ik moest naar de fietsenmaker heen om te laten opmeten voor de nieuwe teamfiets. Ik was er als gewoonlijk weer eens laat mee. Aangezien maandag de bestellingen de deur uit gaan moest ik me vandaag wel laten opmeten......
Goed ik op de crosser. De grote wegen waren redelijk sneeuwvrij, ook de aanliggende fietspaden waren goed toegankelijk. Wel veel ijswater op sommige stukken wat het comfort op scheenbenen en voeten niet vergrootte.Eenmaal aangekomen bij de fietsenwinkel waren de voetjes al wel beetje nat, maar zat er nog genoeg warmte in dus geen probleem om een full meting te doen (ongeveer 20 min. al met al). Ze zagen me al aankomen. Hele winkel leeg, behalve een halve zool die het nodig vindt te gaan crossen. Er waren welgeteld 4 werknemers en 1 klant in de winkel aanwezig (grootste fietsenmaker in Enschede, dan weten sommige wel welke ik bedoel).
De meting gedaan en direct weer richting huis. Maar nu met een omweg, met een poging door het bos. Dat ging redelijk, althans op de plekken waren auto's geweest zijn of waar veel begroeiing is. Op die plekken was het sneeuw redelijk verdwenen en was het een flinke modderpoel. Op andere stukken lag er gewoon weg te veel sneeuw om door heen te gaan met de crosser. Op die plekken dan ook maar de fiets ter hand genomen en wezen lopen/rennen.Na me wat te hebben uitgeleefd weer richting huis gegaan. En tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat de beste plek om leuk te crossen, in de stad ligt. Namelijk op de onbestrooide fietspaden, waar wel fietsers of wandelaars overheen gaan. De sneeuw is op deze plekken helemaal fijn gestampt en dus prachtig mooi half sneeuw en half ijs. Fantastisch om erover heen te gaan, je glijd alle kanten op, maar je hebt net genoeg grip om te blijven fietsen. Daar leer je pas van behendigheid door.Af en toe moest ik een voet aan de grond zetten. Maar ik heb me zeker goed vermaakt op alle onbestrooide fietspaden bij mij in de buurt.
Toen ik weer thuis was heb ik mijn training afgemaakt met een uurtje tacx op, jawel, mijn nieuwe TT-fiets.Toch maar weer 2,5 uur getraind, wie had dat gedacht.......

ik was zelf op mijn mtb en 3 andere op een crosser. zij gingen er, zeiden ze zelf, toch makkelijk doorheen en bij ons lag toch zo'n 10-15 cm sneeuw op sommige stukken..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie