Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 mei 2017 23:32

Alles voor de clicks. Het lijkt steeds frequenter voor te komen, oude media die het internet nooit serieus genomen hebben raken in paniek door een gestage daling van de abonnementen. Op een moment komen ze bij break even en gaat de stekker eruit. Ik kan mij voorstellen dat het break evenpoint nu rap nadert, niet voor niks dat kranten 30 jaar geleden als steeds vaker samenwerkte.

Wat je nu ziet hebben we afgelopen week ook uitgebreid gezien in de oorlog die uitgebroken is door de Volkkskrant en NRC. Ook zij zien de oplages dalen, het zuigen aan het adres van Geenstijl leverde uiteindelijk klein publicitair succesje op, de toon is wel gezet.

Het zou mij niet verbazen als we nog meer van dit soort oppertunisme vanuit de 'media' gaan zien.
Vandaag Geenstijl, morgen demoniseren ze Wilders omdat het zo goed valt bij het goedvolk en ow fuck, overmorgen zijn het de wielrijders.
Het creert een sfeer die de drempel naar grensoverschrijdend gedrag snel naderbij brengt.
In het geval van wielrenners is dat gevaarlijk aangezien blik het meestal wint van vlees.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16771
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2017 08:05

Zuigen aan het adres van Geenstijl? Oppurtunisme uit de media? Het is toch een logisch gevolg van kroegpraat, bedoelt voor mannen onder elkaar open en bloot op het internet te houden. Natuurlijk zijn er vrouwen die dat gaan lezen, zijn er een hoop die daar boos over worden en zijn er een paar die daar actie tegen gaan ondernemen omdat ze daarvoor in de juiste positie zitten.
Kroegpraat is er voor in de kroeg of hooguit in een app groepje. In de juiste context geplaatste foute grappen mogen van mij best, ook op het internet maar bij Geenstijl weet je dat iedere foute grap resulteert in een wedstrijdje ver pissen wie de foutste grap kan maken waardoor de context al heel gauw naar de achtergrond verdwijnt.

"Het internet" lijdt aan ernstige zelfoverschatting, Geenstijl is daar een prima voorbeeld van. Die kerels daar moeten echte vrienden gaan maken voor dat soort humor i.p.v grappen maken op het internet onder een schuilnaam zodat hun vrouw het niet kan lezen.

En wat die opmerking over Wilders ermee te maken heeft begrijp ik niet. Het zijn juist meestal de aanhangers van deze man op dergelijke fora van nieuwssites die naast vluchtelingen en moslims ook de wielrenners op de korrel nemen. Als er iemand de koning is van het uitlokken van grensoverschrijdend gedrag is hij het wel.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 10 mei 2017 08:14

Dat is toch ook een stelling van lik-me-vestje. Hoe kun je het nu oneens zijn met zo'n stelling. Dat is zo'n beetje een stelling van het kaliber "Er moet minder honger in de wereld zijn" of "Er moeten minder ongeregeldheden zijn bij het voetbal".

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 mei 2017 09:15

Sieper schreef:stukje stemmingmakerij weer, ijzer smeden nu het heet is, wat is de gelderlander toch enorm afgegleden. Hebben ze daar nu bloed aan de handen?

http://www.gelderlander.nl/home/wielren ... ~aed7face/
Wat een sneuneuzen. Een aanslag door een geflipte automobilist gebruiken om wielrenners te framen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 11 mei 2017 12:55

Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 11 mei 2017 14:53

Heppiebianchi schreef:dat was duidelijk geen fan
https://www.procycling.nl/2017/05/09/ch ... omobilist/

Ik vraag het me af , of het een echte is of een chinese imitatie ? :lol:

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 11 mei 2017 15:11

Arno357 schreef:
Heppiebianchi schreef:dat was duidelijk geen fan
https://www.procycling.nl/2017/05/09/ch ... omobilist/

Ik vraag het me af , of het een echte is of een chinese imitatie ? :lol:
Die hoek in de bovenbuis is bij de echte heel anders, dus duidelijk namaak.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 11 mei 2017 17:39

Dus een terechte aanslag van Pinarello of misschien wel van Vos :mrgreen:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 17 mei 2017 09:33

De Gelderlander slingerde vanochtend een bericht op het net over hoeveel ongelukken er gebeuren met wielrenners : http://www.gelderlander.nl/nijmegen/zek ... ~ab2fc124/

Dat is natuurlijk weer koren op de molen van de reaguurders die een hekel aan wielrenners hebben :lol:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 mei 2017 09:59

Dat zijn geen raguurders, dat is nu.nl SBS RTL volk dat al chips vretend een reactie schrijft.
Dit soort reacties laten in mijn ogen vooral zien in welke intellectuele armoede dit land verkeerd. Om over het sociale deel maar helemaal te zwijgen.

Krantjes, dode bomen in Geenstijl jargon, verkeren allemaal in de nadagen van hun bestaan. Met sensatie 'nieuws' proberen deze dino's het onvermijdelijke uit te stellen terwijl iedereen met gezond verstand weet dat het einde nadert.

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 18 mei 2017 12:53

rule #5

dale c
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 feb 2013 09:21

dale c 22 mei 2017 08:49

Mmmm....
"Toerfietsers hinderen vaak het reguliere verkeer."
"....schoon genoeg van het peloton toerfietsers dat elk weekeinde door de straten scheurt"
"De routes lopen vaak door de dorpen. Met alle overlast voor de lokale bevolking van dien. Vandaag weer. Dan komen grote groepen over de Pietersbergseweg en de Parallelweg in Oosterbeek. Langs een grote speeltuin"

Anyway....het is inderdaad leuk fietsen daar :-)
Trouwens dat stukje "speeltuin" kun je maar beter mijden gezien de vele wandelaars en loslopende honden over dat stukje fietspad

http://www.gelderlander.nl/renkum/zonde ... ~aeaec3f0/

Plaats reactie